SV-Tråden!

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Har ni kollat på suzukis egna servicemanualer som finns att ladda hem?
Jag har gjort min 600mila service med den, och tyckte den funkade fint.
Mycket utförlig om allt, och många skisser och bilder.
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
Hjälp! De svarta plastplupparna bråkar...

Nu behöver jag tips!

Jag håller på att ta bort den otroligt stora och fula stänkskärmen under bakljuset. MEN de 4 små plastklipsen som sitter på undersidan vill inte lossna.
Som jag förstått, ska man trycka piggen i mitten av dem och sen ska man kunna få loss dem.
Nu har jag tryckt tills jag blir blå, men jag får bara in mittenbiten några mm, sen tar det stopp och det verkar inte räcka.

Det retar mig något otroligt att jag inte kan komma vidare innan de är loss.

Är det någon som fått bort dem utan att ta till borrmaskin?
Vad gör jag för fel???

//Gerry
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
Gerry skrev:
Nu behöver jag tips!

Jag håller på att ta bort den otroligt stora och fula stänkskärmen under bakljuset. MEN de 4 små plastklipsen som sitter på undersidan vill inte lossna.
Som jag förstått, ska man trycka piggen i mitten av dem och sen ska man kunna få loss dem.
//Gerry


Vet inte vad det är för plastclips du menar för det sitter inga på stänkskärmen på en 99-02a
men det låter som att det är dom här små svarta som dom två små sidokåporna sitter med som även sitter på kåporna fram.
Dom skall man iallafall dra ut piggen i mitten för att få loss inte trycka in.
man trycker in dom när man monterar dit dom.

brukar använda en liten skruvmejsel fär att "bända" ut dom.
Dom är ganska lätta att ha sönder, kostar ca 25 kr/styck.

/Dan
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Hmm har nog för mig att man ska trycka in den runda "pinnen" i mitten. Dom har väl tre lägen...endast i det mittersta läget så sväller den ut och låser fast sig. Då man tryckt in den så kan man ta bort den och skjuta tebax den så att "pinnen" står ut. Sen när du sätter tebax den så trycker du in pinnen till det låsta läget.
 

Nic

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
SV 650S, G.P.R high pipe
spaceman skrev:
Har ni kollat på suzukis egna servicemanualer som finns att ladda hem?
Jag har gjort min 600mila service med den, och tyckte den funkade fint.
Mycket utförlig om allt, och många skisser och bilder.

Var kan man ladda hem dessa manualer???
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Simppi skrev:
Hmm har nog för mig att man ska trycka in den runda "pinnen" i mitten. Dom har väl tre lägen...endast i det mittersta läget så sväller den ut och låser fast sig. Då man tryckt in den så kan man ta bort den och skjuta tebax den så att "pinnen" står ut. Sen när du sätter tebax den så trycker du in pinnen till det låsta läget.


Är hyffsat säker på att den ska ut. Tryckte med en skruvmejsel innifrån har jag för mig. Jag ska ner till cykeln om nån timme, kollar upp det då..
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
spaceman skrev:
Är hyffsat säker på att den ska ut. Tryckte med en skruvmejsel innifrån har jag för mig. Jag ska ner till cykeln om nån timme, kollar upp det då..

Slipper du och trycka ut den innifrån så funkar det säkert fint också men jag tror nog du kan trycka in den också...men det får du ju kollat upp snart :tummenupp
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Ang försäkringar

xyx skrev:
Vad får ni pröjsa i försäkring för era SV 650?

Jag går i köpetankar då jag kan få en ny SV för dryga 60k, otroligt bra pris.

Jag skickade en förfrågan till IF m.fl. tidigare i vintras, då fick jag priser från mellan 68000 och 140000 hel/hel för en SV650S -03 (!) :kocko :3freak

Är 25 år och bor i Malmö (Zon 1).

Har precis köpt en sv-1000 03 till sambon 31, står på honom) och han får ge 13000 sek hel/hel i länsförsäkringar. Olyckor längs med E20:an har bl:a dragit upp kostnaden.

Gav 70 000 för motorcykeln inklusive slip on (0mil) :banana Mycket bra pris :hihi

Nu får det fan ta och bli vår :huvet
 
Last edited:

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
2fast4hjo skrev:
Har precis köpt en sv-1000 03 till sambon (27år, står på honom) och han får ge 13000 sek hel/hel i länsförsäkringar. Olyckor längs med E20:an har bl:a dragit upp kostnaden.

Gav 70 000 för motorcykeln inklusive slip on (0mil) :banana Mycket bra pris :hihi

Nu får det fan ta och bli vår :huvet

Har du kollat upp vad försäkringen kostar på dej? Jag har tagit tjej-försäkring hos länsförsäkringar och får betala 8000:- och jag är "bara" 24 i vår.. Hoppas de inte har ändrat sej, för den är avställd nu.

Usch jag gav mycket mera för min :huvet
 

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
ger 3000 för halv/hel för min sv650 01:a hos bilsport och mc är 21 bor på landet och haft kort sedan 16
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
skabe skrev:
Har du kollat upp vad försäkringen kostar på dej? Jag har tagit tjej-försäkring hos länsförsäkringar och får betala 8000:- och jag är "bara" 24 i vår.. Hoppas de inte har ändrat sej, för den är avställd nu.

Usch jag gav mycket mera för min :huvet

8000 för hel/hel :va

Vi har alla våra försäkringar samlade under ett och samma bolag under sambons namn så jag tror inte att vi tjänar ngt på att ställa den på mig.

(Edit, "tryckfelsnisse" var framme, sambon är 31 och jag fyller 26 i år :rofl )
 
Last edited:

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Pluggarna måste dras/tryckas utåt.
De är rätt vassa, så ha något att trycka med...


Jag har just misslyckats med något så simpelt som att byta bromsvätska.
Skulle byta fram, så jag öppnar högra oket och släpper ut all bromsvätska ur det, sen öppnar jag det vänstra, och pumpar ut det sista lilla och stänger skruven.
Sen fyller jag på ny vätska fulla behållaren, skruvar tillbax locket på behållaren och börjar pumpa lite tryck, eller försöker iaf.
Blir inget tryck alls.
jag försöker med att öppna skruven, tryucka in handtaget, och stänga skruven upprepade gånger, men ingen vätska far ner i systemet.
hur ska man bära sig åt? Har jag missat något?
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
spaceman skrev:
Pluggarna måste dras/tryckas utåt.
De är rätt vassa, så ha något att trycka med...

Tackar!
Gissa om jag märkte att de var vassa *ler*.
*höger tumme är nu betydligt större & är klädd med plåster*
(Det hände på nr 3 av 4, så jag blev inte klar igår heller....)

Samtidigt undrar man lite hur man gjorde innan Internet dök upp för att få såna tips som man så enkelt kan få här.
Ringde man runt till alla som köpt en likadan hoj som en själv?
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Tror man fick köpa en massa tidningar och hoppas på det bästa, eller fråga verkstäder...
Jobbigt måste det varit, Leve internet!!
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Nu jäklar fick jag till luftningen.
Den SATANS serviceguiden "glömde" nämna att man var tvungen att montera ut en gummikopp ur bromsvätskekoppen innan man fyllde, och inte bara remova capen och filla...
Har försökt lufta systemet genom att pumpa in ny luft i ett par timmar...
Jajja, nu vet jag det, och ni med.
I bromsvätskebehållaren sitter en expantionsblåsa fäst under en vit plastring, ta bort den INNAN ni fyller bromsvätska....:)
Bak fixade jag mina sprutor från farsans garage (Läs: Mitt ordinarie garage;) ) och sög koppen tom, fyllde ny vätska, pumpade koppen tom genom okets luftnippel, och fyllde åter koppen med ny vätska, om och om igen, tills allt det gamla hade kommit ut, och lite av det nya för att vara säker på att allt gammalt var borta. Tog kanske en kvart...
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
Låter fin-fint!
(Luft fungerar ju inte lika bra som bromsvätska när det väl gäller *ler*)

Själv fick jag bort all plast ikväll :)
Känns skönt.
Nu ska det bara fixas lite, sen är det dags att skruva ihop den igen.
(För snart är väl vår ute *hoppas hoppas*)

//Gerry
 

hedis

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
SV650-04, tidigare GSX-R600 och NSR 125
Torr asfalt!!

Hej alla vår sugna!!
Är ny här på forumet, så jag tänkte prova skriva lite för att se hur det fungerar.

Gick över perkeringen till jobbet idag, helt torr och fin asfalt aaarrrrggg vad man blir sugen på att åka!!!!!

Man får väl ägna resten av vintern att modda hojjen :)
Tänkte slänga på ett gpr titan high. någon som har erfarenhet av det systemet?
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
hedis skrev:
Hej alla vår sugna!!
Är ny här på forumet, så jag tänkte prova skriva lite för att se hur det fungerar.

Gick över perkeringen till jobbet idag, helt torr och fin asfalt aaarrrrggg vad man blir sugen på att åka!!!!!

Man får väl ägna resten av vintern att modda hojjen :)
Tänkte slänga på ett gpr titan high. någon som har erfarenhet av det systemet?


Välkommen!
Det har snackats endel om just det systemet här i tråden.
Sök på GPR i övre högra hörnet av trådsidan (Sök i denna tråd).
Kortfattat vad som sagts är att alla som har systemet är mycket nöjda, och det ser även enligt min åsikt jäkligt bra ut.
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top