SV-Tråden!

Stormen

Jo, de är ju ja som är han!
Gick med
16 May 2006
Hoj
SV1000 S
Tjoflöjt!

Hejsan hoppsan alla roliga människor som vet vad som ska köras!!

Eder ny här på sporthoj, men ja hittade visst rätt på en gång :hihi

Finns det kanske några planer på en SV träff någon gång någon stans i detta avlånga land?? Det vore verkligen toppen!! Har själv än så länge inte sett nån mer SV:a här i stora staden. Lite trist.... vore kul att ut och åka med några likasinnade nån gång!

Ha de bra å sov gott!! (läggadags nu) :)

DrMicke

Numera SH-Stammis..
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650 -03
Fylla i liten repa

Jag har fått en liten liten repa på cirka tre cm lång och tre millimeter bred.
Finns det färg man kan köpa och bara fylla i? så det syns lite mindre tänkte jag. Typ köpa suzuki-blå?

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
DrMicke skrev:
2166970 Jag har fått en liten liten repa på cirka tre cm lång och tre millimeter bred.
Finns det färg man kan köpa och bara fylla i? så det syns lite mindre tänkte jag. Typ köpa suzuki-blå?
ja det ska nog din lokala suki suki handlare fixa hem om de inte redan har den hemma... för det finns i en sån liten flaska som finns till bilen typ.. annars hittar man sånna på www.ebay.co.uk

DrMicke

Numera SH-Stammis..
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650 -03
Hallå.. efter att jag ringt runt lite med suzukiåterförsäljare och lackerare (som för övrigt var väldigt hjälpsamma) :)

Så fick jag till slut reda på att man kunde köpa ett bättringskit på DinMC i Rotebro till just min färg (YC2 även kallad.. Candy Brand Blue)

Så fanns ett kit som sagt på DinMC för 199 dinero.
Fina krejor.. :)

Peace out
/Micke

flierman

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
1999 Yamaha TT600R
Jag har en undring om luftfiltret under tanken, hur rengör man det bäst och vad ska man använda för att rengöra innan man sedan lägger på en massa luftfilterolja?

Är det lika bra att köpa nytt då det inte verkar som det är så dyrt eller håller det en lång tid om man rengör det?

Är som ni ser en rookie när det gäller att meka med hojen men tänkte jag skulel bli bättre om inte annat :va

Last edited:

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
En bra början är ju att kolla vilken typ av filter du har!
Original pappersfilter byter man när det blir för skitigt men
har du k&n filter eller nåt liknande är det vanligtvis tvättbart!

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Stoffe skrev:
1852865 Håller helt med!! Jag köpet också ett Art från samma ställe i somras. Klart prisvärt och hur bra ljud som helst.

Ni som har ART slip-on - följer det med ett "skarvrör" så att man kan få dit originalburken sen om man skulle vilja?

Min MC låter som en moped :-(

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
duckie skrev:
2168316 Ni som har ART slip-on - följer det med ett "skarvrör" så att man kan få dit originalburken sen om man skulle vilja?

Du ska inte köra mer heller :tungan

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
duckie skrev:
2168316 Ni som har ART slip-on - följer det med ett "skarvrör" så att man kan få dit originalburken sen om man skulle vilja?

Köpte ART till min gamla sv och då pratade jag med dom om detta. Det följer inte med men som det lät kan dom fixa det åt dig. Ring och prata med checkray. Dom är väldigt bra att ha göra med.

Min MC låter som en fet åkgräsklippare :-(

/Krille

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
MagnusK skrev:
2168371 Du ska inte köra mer heller :tungan

'dårå?? :-(

Fudpucker skrev:
2168382 Köpte ART till min gamla sv och då pratade jag med dom om detta. Det följer inte med men som det lät kan dom fixa det åt dig. Ring och prata med checkray. Dom är väldigt bra att ha göra med.

Min MC låter som en fet åkgräsklippare :-(

/Krille

Tack för tipset.

En sak till jag undrar över ang slipon - om det nu blir ett fEtT ljud i hojen, blir det jobbigt att åka långt då? Liksom att höra det där dova ruuuulandet i mil efter mil. jag tänker på resor över 50 mil.
Eller åker man ifrån ljudet liksom?

Erfarenheter?

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
duckie skrev:

Jag fick ett skarvrör med mitt artslipon :tummenupp
Angående ljud så hörs det knappt när man kommer över ca 110 km/h

Men det låter jävligt gött under :banana

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
duckie skrev:
2168432 'dårå?? :-(

Tack för tipset.

En sak till jag undrar över ang slipon - om det nu blir ett fEtT ljud i hojen, blir det jobbigt att åka långt då? Liksom att höra det där dova ruuuulandet i mil efter mil. jag tänker på resor över 50 mil.

Erfarenheter?

Ähh det blir bra med slipon, ljudet åker du mestadels ifrån ju snabbare du kör ju mindre hör du. Jag kan inte köra utan hörselproppar hur eller hur (jevla tinnitus) för mycket vindbrus.

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
duckie skrev:

Erfarenheter?

det är inga problem.. låter inte mycket på jämna varv heller, bara att köpa nu ju......

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0