SV-Tråden!

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Ekberg skrev:
2590139 Hej !

Du behöver insex till den lilla svarta kåpan, sedan insex igen modell lite större för att ta av sätet.
då är du framme till batteriet, då behövs en kryssskruvmejsel eller en liten hylsa "tian tror jag" för att ta av kablarna från batteriet.
sedan är det bara att fiska upp batteriet.

/Dan

Tack! Det var snällt! :tummenupp

mbrannst skrev:
2590140 Mitt tips är att skaffa en underhållsladdare typ CTEK i stället. Mycket enklare att bara ansluta den (helst med den medföljande snabbanslutningskabeln.

Skulle vara smidigast men det står ytterligare 14 hojar där jag har min så känns lite dumt att lämna hojen avklädd med laddare :gnissla
 
Last edited:

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
enchanter skrev:
2590385 Tack! Det var snällt! :tummenupp



Skulle vara smidigast men det står ytterligare 14 hojar där jag har min så känns lite dumt att lämna hojen avklädd med laddare :gnissla

Avklädd? Jag klarar mig med att ta loss cutsen och plugga i snabbkopplingen, det är det fina med att montera snabbanslutningen...

Kände mig tvungen att gå ut garaget och ta ett par bilder:

Den skarpsynte ser även jordningen till snabbanslutningen (den svarta kabeln vid cutslåset). Sedan är det bara att ställa in laddaren på "motorcykel" och invänta sommaren...:tummenupp
 

Bifogat

  • PB040161.JPG
    PB040161.JPG
    103.8 KB · Visningar: 722
  • PB040162.JPG
    PB040162.JPG
    91.4 KB · Visningar: 692

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Har gjort nästan samma laddkoppling men jag använder
cig uttag istället:tummenupp
Man kan ju faktiskt lägga hela laddaren under cutsen
och låsa,sladden går ju att dra ut på vänstra sidan där
det är ett litet uttag i cutsen för hjälmlåset(?)
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
mbrannst skrev:
2590417 Avklädd? Jag klarar mig med att ta loss cutsen och plugga i snabbkopplingen, det är det fina med att montera snabbanslutningen...

Kände mig tvungen att gå ut garaget och ta ett par bilder:

Den skarpsynte ser även jordningen till snabbanslutningen (den svarta kabeln vid cutslåset). Sedan är det bara att ställa in laddaren på "motorcykel" och invänta sommaren...:tummenupp

Det där såg riktigt smidigt ut! Blir dock lite bökigt för mig eftersom jag delar "garaget" med 14 andra men smart lösning var det verkligen!
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
xrperra skrev:
2590435 Har gjort nästan samma laddkoppling men jag använder
cig uttag istället:tummenupp
Man kan ju faktiskt lägga hela laddaren under cutsen
och låsa,sladden går ju att dra ut på vänstra sidan där
det är ett litet uttag i cutsen för hjälmlåset(?)

Säkert...har inte undersökt saken desto mera då jag inte lider av att ha cutsen liggande skilt i garaget...men enkelt är det i alla fall!
 

Kristijan

Medlem
Gick med
30 Aug 2005
Ort
V M O
Hoj
SV650S K4 Såld! Yamaha R6 -02 utagen -03 Såld - Nuvarande hoj Yamaha YZF-R1 -98
Var kan man beställa en ensittscuts till min SV?


Inte den som finns på s-racing.se som man sätter över sittsen bara, utan den som ersätter hela sittsen. Den som sitter på den fina röda SV1000S i nån inlägg över min här he he....

mbrannst: köpte du den till hojen eller följde den med? Ifall du köpte den var kan jag köpa en sån och va kostar den ca. ?

tacksam för svar

MVH / Kristijan
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Kristijan skrev:
2600336 Var kan man beställa en ensittscuts till min SV?


Inte den som finns på s-racing.se som man sätter över sittsen bara, utan den som ersätter hela sittsen. Den som sitter på den fina röda SV1000S i nån inlägg över min här he he....

mbrannst: köpte du den till hojen eller följde den med? Ifall du köpte den var kan jag köpa en sån och va kostar den ca. ?

tacksam för svar

MVH / Kristijan
Vilken Suzuki återförsäljare som helst kan beställa hem, tror inte det är något dem har i lager dock. Vill du spara några spänn så kan jag rekomender aatt tjacka i England.

/N
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Kristijan skrev:
2600336 Var kan man beställa en ensittscuts till min SV?


Inte den som finns på s-racing.se som man sätter över sittsen bara, utan den som ersätter hela sittsen. Den som sitter på den fina röda SV1000S i nån inlägg över min här he he....

mbrannst: köpte du den till hojen eller följde den med? Ifall du köpte den var kan jag köpa en sån och va kostar den ca. ?

tacksam för svar

MVH / Kristijan

Vilken Suzuki återförsäljare som helst kan beställa hem, tror inte det är något dem har i lager dock. Vill du spara några spänn så kan jag rekomender aatt tjacka i England.

/N

Instämmer med förgående talare...:) Köpte i och för sig inte min egen eftersom förre ägaren redan skaffat alla tillbehör men du kan ju som sagt beställa den hos vilken Suzuki-handlare som helst, den är ett originaltillbehör.

Kollla här på "Sitzbankabdeckung"

Best.-Nr. 45500-16861-Fahrzeugfarbe
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
slip-on

Ngn som vet om slip-on, bolt-on etc. från någon annan hoj passar till suzukiu sv 650- 01. Vill ha en kort burk dvs. kapa och hittar inga beggade burkar till salu i Sverige vill säga. (Om ni har så köpes) Vill ogärna köpa en ny för det här ändamålet när det ändå ska kapas i det.

Tycker det är mkt snyggare med kort burk. Har funderat på high pipe men blitt för vanligt tycker jag + att det sabbar linjerna i röven o :arsele e viktig
 

Pixelswede

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
KGA
Hoj
Suzuki SV650N
Toppkåpa till SV650N -99

Hallå på er! Kan börja med att tacka för mycket bra och informationsrik läsning här i tråden. Köpte en SV650N (-99) som enbart gått 760mil och tog även A-kortet i september i år. Givetvis efter att grundligt ha läst igenom SV-tråden på Sporthoj! Hann tyvärr bara med 60mil innan avställning i år men längtar till våren då man kan ut och njuta av SV'n igen. Diggar SV'n hårt!

Har även kollar runt lite på andra SV-sajter och hittade bland annat bilder på 2st olika toppkåpor jag gillade. Är det någon som vet var dessa kåpor (se infogade bilder) kan inhandlas?

Kåpan som sitter på den röda (nyare) SV'n är riktigt nice. Ngn som vet om den passar på de äldre modellerna? Annars är den blåa ett alternativ. Men har ngn koll på inköpsställen av någon av dessa?

Ha det fortsatt gött i inväntan av en ny säsong.
 

Bifogat

  • SV650-4-red.jpg
    SV650-4-red.jpg
    24.2 KB · Visningar: 71
  • SV650-5-red.jpg
    SV650-5-red.jpg
    25.3 KB · Visningar: 62
  • SV650-7-red.jpg
    SV650-7-red.jpg
    43.4 KB · Visningar: 65

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
Slip-on

Bike i trollhättan har ett ovalt titanium slip-on leo vince för halva priset dvs ca 2600. Ett tips för er som kör orginal.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Ekberg skrev:
2295482 Okaj !

Tänkte visa lite vad jag har gjort med min motor på SVn.

Sedan tidigare har jag bytt till en "4° Advance Ignition Key"
Som helt enkelt flyttar fram tändningen 4 grader.
Den lilla kilen på bilden. bilden visar iofs original.

Jag har inga effektuppgifter på den, men jag kan säga att den går bra.

Det är ett riktigt gammalt inlägg så sorry för det! Men jag har lite funderingar på att skaffa en sån där Advance key. Såg att JHS Racing säljer dom för ungefär 300 svenska pix! Det ska ge maximalt 3 hästar samt 3 nm.

Men ger det nån verklig effekt, finns det några nackdelar med det? Om man nu sätter dit helsystem, kn filter blir ökningen större då (självklart bänkar man också) ?
 

Bifogat

  • std_v_std_w_key.gif
    std_v_std_w_key.gif
    11.2 KB · Visningar: 97

Mini SV ?

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Bästerås !!
Hoj
KTM 690 SMR
Lamp insats

Skulle behöva en ny lamp insatts till sv 650s-03

Om det finns någon mc skrot i sverige, usa, england, tyskland.
En ny kostar 3500 på avamc så vore bra om man fick tag på en begangnad..

Är desperat. :D
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Mini SV ? skrev:
2638777 Skulle behöva en ny lamp insatts till sv 650s-03

Om det finns någon mc skrot i sverige, usa, england, tyskland.
En ny kostar 3500 på avamc så vore bra om man fick tag på en begangnad..

Är desperat. :D

Tyska och Engelska E-bay brukar ha en del pryttlar till SV:tummenupp
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
enchanter skrev:
2635434 Det är ett riktigt gammalt inlägg så sorry för det! Men jag har lite funderingar på att skaffa en sån där Advance key. Såg att JHS Racing säljer dom för ungefär 300 svenska pix! Det ska ge maximalt 3 hästar samt 3 nm.

Men ger det nån verklig effekt, finns det några nackdelar med det? Om man nu sätter dit helsystem, kn filter blir ökningen större då (självklart bänkar man också) ?

Är det verkligen ingen som har provat denna på sin SV ? Är den såå dålig ? :)
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
köp för fasiken inte den blå toppkåpan. ser ut som stryk enligt mig. Köp en annan i så fall. Det behöver väl inte vara orginal
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
slip on, inställningar

Har köpt ett leo vince slip on. Har försökt hitta lite info om hur man skall optimera motorn för att den skall gå fint. Hittat att man skall byta munstycke till 160 och höja nålen på förgasaren (hur mkt). Är dessa mods lätta/svåra att göra? Eller behövs de över huvudtaget. Helt novis på detta??? All info om hur man går tillväga o hur ni har gjort tas emot med stor tacksamhet :bow
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
enchanter skrev:
2639095 Är det verkligen ingen som har provat denna på sin SV ? Är den såå dålig ? :)


Jo jag har ju det...

Och den är väl inte alls dålig.
Just den prylen ger ju ingen större effektökning, men jag har läst om en hel del som har fixat det på sina hojar utomlands som menar på att det ger en märkbar skillnad.
Själv så fixade jag min innan den kördes för första gången på våren och då är det väldigt svårt att jämföra med hur den gick i höstas.


Den är ju billig, så tycker man att det är kul att pilla med motorn så är den ju perfekt.

Men du får ha med en Generatorkåpspackning i beräkningarna, stor risk att du har sönder den.

Helsystem, ombestyckning av förgasarna och kanske låta den få lite mer luft är väl det första steget som ger effekt.

Finns väl ingen direkt nackdel med med att flytta fram tändningen mer än att den blir känsligare för sämre bränsle kvalité, och nu menar jag inte 95 oktan.
Sen så kan man inte öka på kompressionen för mycket med den heller, alltså högkomp kolvar och mindre toppackning.
men det är ju ganska ovesäntliga saker, skall du bygga om den såpass mycket är det ju bara att byta tillbaks till original.

Själv kör jag med Hayabusa kolvar som ger något högre komp utan problem.

/Dan
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top