Vilket mått köpte du?
Jag kommer montera på original imorgon... om det inte skiter sig...
Om det är en sån som IZAH har så köpte jag mig en på ebay...
Japp, exakt en sån som hon har.
Tack för tipset !
Vilket mått köpte du?
Jag kommer montera på original imorgon... om det inte skiter sig...
Om det är en sån som IZAH har så köpte jag mig en på ebay...
Ni som har SV650, är det märkesförsäkringen som har varit billigast för er eller använder ni något annat försäkringsbolag? Fick följande offert från dem:
Nu sitter nytt framdäck på och org avgas. Tack SIDEKICK för tipset om skarven!!!
Hejsan SV fantaster!
Jag är i planerna på att bygga en hoj med SV 650 motorn. Jag är inte så jätte uppdaterad på specsen på alla uppdateringar som är gjorda på dom, Tjejen har ju en -99 och den har fuggar 72hk och den skär när man drar på bakhjulet om jag fattar det rätt?
Vilken är bästa motorn? Finns det någon trim möjlighet? Har läst att det går montera kammar från nyare modell på den gammla och få några extra kusar. Hur stor är skillnaden mellan SV 650 och TL1000 och SV1000?
Hej jag funderar på om någon har råkat ut för att hastighetsmätaren och trippen slutat funka? Vet någon vart man kan få tag på preloads till sv 650 00a? Det sitter väll sånna på 02an? Eller har jag fel där kanske?
Kanske inte mycket till svar men...
Spec. om än inte fullständig
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_SV650
JHS-Racing har varit väldigt förtjusta i att trimma Suzukimotorerna och kanske främst 650 då
http://www.jhsracing.co.uk/suzuki_SV.htm
Jag har ingen SV650 och har aldrig kört någon men effekt och vridmoment stämmer rätt väl med min Thruxton 900. Där vet jag väl skillnaden mellan den och SV1000. Det är en fruktansvärd skillnad och det ska det ju vara då det skiljer 50 hk och 40 Nm på topp och jag kan tänka mig att speciellt i jämförelsen 650-1000 så är skillnaden längre ner i varvskalan än större.Fast det är faktiskt bara just när jag byter mellan dem som jag upplever skillnaden så stor. När man har kört en stund är det precis lika kul med vilken som. Är det acc rakt fram som är det avgörande så känner man ju alltid skillnaden till den större motorns fördel.
Till min körning skulle jag nog lika gärna kunna ha en 650 som en 1000 fast det ä't ju hur man vill köra som bestämmer det.
Jag fick för min SV650 hos suzukis egna försäkring 5900kr per år för helförsäkring. zon 1.
Billigare kanske för att jag är nyss fyllda 30? Hursomhelst så kollade jag runt med typ alla och de var bäst generellt, inte bara prismässigt utan även villkorsmässigt.
sök gammla trådar (googla) skrivna av "catpopman"Tack! Verkar inte skilja många HK mellan förgasar versionen och insprutningen! Är det mycket mer elsystem i den som är insprutad? Lättare att mappa om en insprutare med helsystem och öppnad luftburk än att hitta rätt munstycken? Nån som vet hur det är med oljesmörjningen då den verkar dålig på dom första modellerna? Jag förstår ju effekt skillnaden mellan SV650 och SV1000, tänkte mest på vikten och dom yttre måtten, fästpunkter ect.
sök gammla trådar (googla) skrivna av "catpopman"
han har dockumenterat det du behöver veta om förgasare munstycken avgassystem och desnorkling / snorkelektomy eller vad han nu kallar luftburks modifiering.
Varför skulle sv:n tåla bakhjulsåka dåligt?
finns ju flera timmar sv650 på bakhjulet på youtube.....å minnst en av dom har bara kört sv!??
Såhär var det. 1999 kom första cykeln och hade oljepumpen fram kan man säga och körde man på baken så vips fanns det ingen olja till pumpen.
Då flyttade man på pumpen till 2000 hojjarna.
Ok!Såhär var det. 1999 kom första cykeln och hade oljepumpen fram kan man säga och körde man på baken så vips fanns det ingen olja till pumpen.
Då flyttade man på pumpen till 2000 hojjarna.
Tjena alla Mc åkare!
Är det nån här som vet vart man kan köpa en ensitcuts till en Sv650s -05?.
Har letat ett tag nu men hittar inget, förutom S-racing, men dom säljer inte orginal cutsen.
Så undrar ifall nån vet vart jag kan fåtag i en orginal ensitkuts?
Mvh André
Har du hört av dig angående mätaren?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |