SV-Tråden!

monitor

Monitor
Gick med
10 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
R1 -99
Ni som har SV650, är det märkesförsäkringen som har varit billigast för er eller använder ni något annat försäkringsbolag? Fick följande offert från dem:

Jag fick för min SV650 hos suzukis egna försäkring 5900kr per år för helförsäkring. zon 1.

Billigare kanske för att jag är nyss fyllda 30? Hursomhelst så kollade jag runt med typ alla och de var bäst generellt, inte bara prismässigt utan även villkorsmässigt.
 

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Nu är bakdäcket av för att få nytt monterat. Bara vänta en vecka tills man kan åka igen då man har jour nästa vecka.. Galet kul att köra en sväng idag dock, blev inget med att burna södner det gamla däcket :p. tycker hojen går helt underbart på kurviga vägar en sommareftermiddag som denna. Har ju funderat på större hoj men vet inte ens om jag vågar åka mycke fortare, den drar ju upp till 200 på 5ans växel utan problem. Ja vågar inte åka mycke fortare ändå:)
 

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Nu sitter nytt framdäck på och org avgas. Tack SIDEKICK för tipset om skarven!!!

:tummenupp kul att kunna hjälpa till.

Kunde väl dock konstatera att det inte varit några problem att köra med slipon och dB killer i med tanke på hur andra lät....
Detta gäller dock Karlskoga, i LKPG på Sviestad e de hårdare.

Skoj med bana i vilket fall!

/J
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Hejsan SV fantaster!

Jag är i planerna på att bygga en hoj med SV 650 motorn. Jag är inte så jätte uppdaterad på specsen på alla uppdateringar som är gjorda på dom, Tjejen har ju en -99 och den har fuggar 72hk och den skär när man drar på bakhjulet om jag fattar det rätt?

Vilken är bästa motorn? Finns det någon trim möjlighet? Har läst att det går montera kammar från nyare modell på den gammla och få några extra kusar. Hur stor är skillnaden mellan SV 650 och TL1000 och SV1000?
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Hej jag funderar på om någon har råkat ut för att hastighetsmätaren och trippen slutat funka? Vet någon vart man kan få tag på preloads till sv 650 00a? Det sitter väll sånna på 02an? Eller har jag fel där kanske?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hejsan SV fantaster!

Jag är i planerna på att bygga en hoj med SV 650 motorn. Jag är inte så jätte uppdaterad på specsen på alla uppdateringar som är gjorda på dom, Tjejen har ju en -99 och den har fuggar 72hk och den skär när man drar på bakhjulet om jag fattar det rätt?

Vilken är bästa motorn? Finns det någon trim möjlighet? Har läst att det går montera kammar från nyare modell på den gammla och få några extra kusar. Hur stor är skillnaden mellan SV 650 och TL1000 och SV1000?

Kanske inte mycket till svar men...

Spec. om än inte fullständig
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_SV650

JHS-Racing har varit väldigt förtjusta i att trimma Suzukimotorerna och kanske främst 650 då
http://www.jhsracing.co.uk/suzuki_SV.htm

Jag har ingen SV650 och har aldrig kört någon men effekt och vridmoment stämmer rätt väl med min Thruxton 900. Där vet jag väl skillnaden mellan den och SV1000. Det är en fruktansvärd skillnad och det ska det ju vara då det skiljer 50 hk och 40 Nm på topp och jag kan tänka mig att speciellt i jämförelsen 650-1000 så är skillnaden längre ner i varvskalan än större.Fast det är faktiskt bara just när jag byter mellan dem som jag upplever skillnaden så stor. När man har kört en stund är det precis lika kul med vilken som. Är det acc rakt fram som är det avgörande så känner man ju alltid skillnaden till den större motorns fördel.

Till min körning skulle jag nog lika gärna kunna ha en 650 som en 1000 fast det ä't ju hur man vill köra som bestämmer det.
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Kanske inte mycket till svar men...

Spec. om än inte fullständig
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_SV650

JHS-Racing har varit väldigt förtjusta i att trimma Suzukimotorerna och kanske främst 650 då
http://www.jhsracing.co.uk/suzuki_SV.htm

Jag har ingen SV650 och har aldrig kört någon men effekt och vridmoment stämmer rätt väl med min Thruxton 900. Där vet jag väl skillnaden mellan den och SV1000. Det är en fruktansvärd skillnad och det ska det ju vara då det skiljer 50 hk och 40 Nm på topp och jag kan tänka mig att speciellt i jämförelsen 650-1000 så är skillnaden längre ner i varvskalan än större.Fast det är faktiskt bara just när jag byter mellan dem som jag upplever skillnaden så stor. När man har kört en stund är det precis lika kul med vilken som. Är det acc rakt fram som är det avgörande så känner man ju alltid skillnaden till den större motorns fördel.

Till min körning skulle jag nog lika gärna kunna ha en 650 som en 1000 fast det ä't ju hur man vill köra som bestämmer det.

Tack! Verkar inte skilja många HK mellan förgasar versionen och insprutningen! Är det mycket mer elsystem i den som är insprutad? Lättare att mappa om en insprutare med helsystem och öppnad luftburk än att hitta rätt munstycken? Nån som vet hur det är med oljesmörjningen då den verkar dålig på dom första modellerna? Jag förstår ju effekt skillnaden mellan SV650 och SV1000, tänkte mest på vikten och dom yttre måtten, fästpunkter ect.
 

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Ystad
Hoj
BMW F 650 GS -01
Jag fick för min SV650 hos suzukis egna försäkring 5900kr per år för helförsäkring. zon 1.

Billigare kanske för att jag är nyss fyllda 30? Hursomhelst så kollade jag runt med typ alla och de var bäst generellt, inte bara prismässigt utan även villkorsmässigt.

Jag har BilsportMc, 30+ försäkring, bor i Lund. Betalar 3.700 hel/hel för min 650. Väldigt ok! :tummenupp

Fick för övrigt tillbaka hojen idag, strypningen är nu äntligen borta. Visst märktes det stor skillnad! :)
Riktigt skoj att köra med den idag!!
Nu står lära-mig-wheela på schemat denna sommar. :yoparty
 
Last edited:

snowmad

- bäst på att vara sämst -
Gick med
29 Jun 2007
Ort
hemma...............i mitt hem
Hoj
R1 & yzf1000r
Tack! Verkar inte skilja många HK mellan förgasar versionen och insprutningen! Är det mycket mer elsystem i den som är insprutad? Lättare att mappa om en insprutare med helsystem och öppnad luftburk än att hitta rätt munstycken? Nån som vet hur det är med oljesmörjningen då den verkar dålig på dom första modellerna? Jag förstår ju effekt skillnaden mellan SV650 och SV1000, tänkte mest på vikten och dom yttre måtten, fästpunkter ect.
sök gammla trådar (googla) skrivna av "catpopman"
han har dockumenterat det du behöver veta om förgasare munstycken avgassystem och desnorkling / snorkelektomy eller vad han nu kallar luftburks modifiering.
Varför skulle sv:n tåla bakhjulsåka dåligt?
finns ju flera timmar sv650 på bakhjulet på youtube.....å minnst en av dom har bara kört sv!??
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
sök gammla trådar (googla) skrivna av "catpopman"
han har dockumenterat det du behöver veta om förgasare munstycken avgassystem och desnorkling / snorkelektomy eller vad han nu kallar luftburks modifiering.
Varför skulle sv:n tåla bakhjulsåka dåligt?
finns ju flera timmar sv650 på bakhjulet på youtube.....å minnst en av dom har bara kört sv!??


Såhär var det. 1999 kom första cykeln och hade oljepumpen fram kan man säga och körde man på baken så vips fanns det ingen olja till pumpen.
Då flyttade man på pumpen till 2000 hojjarna.
 

Tyldenhong

Ska du veta
Gick med
10 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
2006 Suzuki SV650s
Fotpinne/Bromspedal/Infästning

God morgon allihopa
Jag "lyckades" kana av banan igår och kraschpuckarna gjorde sitt jobb bra med undantag av ljuddämpare och fotpinne/bromspedal som fick sig en törn. Tänkte höra om det finns någon vänlig själ här som har en fotpinnesats liggandes som ni vill bli av med? Årsmodell -06 men visst borde -03 och framåt passa? :confused:

Mvh Banavåkaren :)
 

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Ystad
Hoj
BMW F 650 GS -01
Tjena alla Mc åkare!
Är det nån här som vet vart man kan köpa en ensitcuts till en Sv650s -05?.
Har letat ett tag nu men hittar inget, förutom S-racing, men dom säljer inte orginal cutsen.
Så undrar ifall nån vet vart jag kan fåtag i en orginal ensitkuts?

Mvh André

Snackade med S-racing, men han ville knappt sälja sin cuts, tyckte tydligen att kvaliteten var sådär...
Efter ett samtal till Motorsport i Landskrona är en originalcuts beställd, kommer om ca 2 veckor lackad i min färg. 1695:- hamnar det på är det sagt. Skulle få några ploppar till så man kan ta bort handtaget och slipper se bultarna.
Möjligt att KGK inte har i sina lager, men nere i Tyskland finns det tydligen nåt ännu större lager för Suzuki.
Jag kör en blå -03.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top