SV-Tråden!

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Inhandlade ju för ett tag sedan en fräsig kåpa att sätta under motorn se länk:
http://www.ricambiweiss.de/product_...SV-650.html/XTCsid/l60erc7vrodan54em5d3ei0rp7
en snygg o rejält glasfibrad underbelly, problemet är att den inte passar på min hoj (-01 sv650S) för jag har ett helsystem på, Nog måste det väl finnas någon här som har underkåpa o helsystem som kan tipsa om ett märke som fungerar ??
//M

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Mina egna funderingar:

Håller med dig! När det gäller mina bolt-on och TRE. Bolt-on ger lite effektskillnad men TRE ingen.
Min TRE är så att jag kan stänga av den och sätta på den. Kör man med TRE och stänger av den så känns en viss skillnad. Dock inte i effekt utan att den går mycket mjukare i lågfart med TRE. T.ex. mycket lättare att krypköra. Enligt försäljaren av TRE är det exakt det den ska göra. Ger absolut ingen effektökning.

Power Commander ger mer skillnad och där kan man välja lite hur man vill ha det om man är duktig eller har en duktig mappare. Jag har kört med olika mappar och låtit mappa den i bänk av Bike i Trollhättan. Jag har en egenhändigt hopkomponerad map som bevisligen ger mer effekt än den de mappade fram i bänk men jag har valt att återgå till den bänkmappade. Bättre svar på gas och bättre gaskontroll samt lite mjukare gång. Det gav ca 5 hk på topp och som mest 8 hk på ett ställe i registret. Fast den gör inte powerwheelies varje gång jag skruvar på gas nu som den gör med den effektivaste mappen men jag är gammal och kan avstå från det.:)

Värt pengarna? Ja, jag tycker det men det är ingen absolut sanning. Inte så mycket effektökning men totalupplevelsen är mycket bättre.

Som skillnad kan jag nämna att jag på min XJR1300 för under 3000 kr fick ut +25 hk och en hoj som gick mycket bättre än original på alla vis. Det rör sig dock om en nedtrimmad hoj som man återfår effekten på. Med SV1000 är det inte riktigt så.

okej, går det lämna in den för mappning utan PCIII?, igår hittade jag 3 st big bore kit till sv1000 men det kostade mellan 20-45k och det var på tok för mycket pengar, då kan jag hällre köpa en170hk sporthoj, så jag satt klurade runt på hur jag kunde få den lite roligare och turbo kostar ju en heldel det med så det utesluter jag, men skulle jag kunna mappa den så jag får 10hk+ extra skulle vara värt det kanske.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
okej, går det lämna in den för mappning utan PCIII?, igår hittade jag 3 st big bore kit till sv1000 men det kostade mellan 20-45k och det var på tok för mycket pengar, då kan jag hällre köpa en170hk sporthoj, så jag satt klurade runt på hur jag kunde få den lite roligare och turbo kostar ju en heldel det med så det utesluter jag, men skulle jag kunna mappa den så jag får 10hk+ extra skulle vara värt det kanske.

Lustgas kanske?

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Beställde en ensitscuts till min SV från Tyskland. 1000 sek, I love Ebay! :D
Loggade in på posten och mitt paket är nu i Malmö, ska bli intressant o se hur det kommer att se ut haha

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Hoj
SV1000N
Lägger upp en bild här med, tror att det är samma till 650 som 1000cc. Pratades om det i 1000cc-tråden...

En styck "mall" att rensa baken med...

andyw_template.jpg

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Har du fått på ensitscutsen än? Lägg i så fall gärna upp några bilder :)

Jepp, ser skitbra ut. Orginalcutsen är det. Hojjen står 7 mil ifrån mig så jag kan inte ta några bilder tyvärr. Men vilket lyft det gav utseendemässigt. Tog även bort handtaget (såklart) :p

edit: la upp en bild i ett senare inlägg

Last edited:

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Hoj
SV650s Cbr600rr
Delar SV 650/1000

Hej, jag har lite delar till sv 650/ 1000 till salu om nån behöver.

Jag har tank till sv 650/1000 inkl bränslepump. Den är lackad i VW 2k lack och det sitter stompgrips på nu. 1000kr

Kraschkåpset till sv 650s, rejskåpor dvs inga hål för lysen nu, helkåpset i glasfiber. Inkl framskärm, kåpglas, olackad tankkåpa finns. Lackad i VW röd 2k lack. 2500kr

Finns lite småskav o repor, annars är det gott skick.

3000kr lr bud för allt.IMG_0315.JPGBild082.jpg

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
här kommer en bild som visar
passformen för singlecutsen. IMG_20120114_201841.jpg

riktigt nöjd med den, längtar till sommaren :)

jyx

Gick med
14 Jul 2004
Hoj
BESTYCKNING !! plockade bort förgasarna idag för uppsnyggning samt inspektion av vad det satt för munstycken i. 132,5 och 17,5 satt det där, antar att det är original. Är det någon här som har bestyckat om i samband med byte av avgassystem (att vissa tillverkare säger att det inte behövs är ju bullshit om man tittar på hur tilltäpt en originaldämpare är i förhållande till en eftermarknadsdämpare) Vad har ni i så fall stoppat i ??
//M

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Jag är sugen på en ny framgaffel och eventuellt bakdämpare. Passar nyare GSXR 600 gafflar på sv 650 -05?
Samt vilken bakdämpare kan jag använda?

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Hoj
SV650s Cbr600rr
Jag är sugen på en ny framgaffel och eventuellt bakdämpare. Passar nyare GSXR 600 gafflar på sv 650 -05?
Samt vilken bakdämpare kan jag använda?

Ja, det finns de som fått på gsxr 600/750 framgaffel och gsxr 1000 dämpare. Jag har en gsxr 1000 -03 dämpare på min, man får modifiera/ göra nu batterilåda och sätta dit mindre batteri för att få plats med gasreservoaren på dämparen annars var det bolton, hojen blir något högre i bak, men det är ju bara till det bättre. Finns en tråd på ett sv forum: http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=44383&page=3

Carl-Magnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2011
Hoj
Suzuki SV650S 2003
Det blev snyggt. Vill också ha bort handtaget, men inte kommit på nån bra hemma-fixar-lösning än. Men men, det kommer väl nån gång. Prio innan våren är att sätta i öhlins-fjädrar.

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Det blev snyggt. Vill också ha bort handtaget, men inte kommit på nån bra hemma-fixar-lösning än. Men men, det kommer väl nån gång. Prio innan våren är att sätta i öhlins-fjädrar.

Det följde med täckbrickor i paketet! Är också sugen på att byta fjädrarna, Roffes Motor i Stockholm hade progressiva fjädrar för 1100 kr. Funderar på dessa. Det bästa vore iof. att montera en gsxr-gaffel men det blir för dyrt och kanske lite för mycket jobb... Ingen som har en komplett gaffel med hjul liggandes? :)

yeltzin

Medlem
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Suzuki Sv 650 N -00
Någon som har tips på vilken framruta som är bra att ha på sin naken-sv650 (00'a), samt om det är ebay som gäller eller om det finns i nån butik i sverige..

Läst och tittat på bilder rätt mycket faktiskt, men blir bara en enda röra i huvudet..

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Ja, det finns de som fått på gsxr 600/750 framgaffel och gsxr 1000 dämpare. Jag har en gsxr 1000 -03 dämpare på min, man får modifiera/ göra nu batterilåda och sätta dit mindre batteri för att få plats med gasreservoaren på dämparen annars var det bolton, hojen blir något högre i bak, men det är ju bara till det bättre. Finns en tråd på ett sv forum: http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=44383&page=3

Sweet. Tack. Annars kan man välja en annan bakdämpare om man inte orkar :)
Bra mc-skortar för att hitta gaffel då? Några som går att lita på. Finns det?

jyx

Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Liten uppdatering i vintermörkret: framskärm o bakdel lackade, dags att börja med tanken. Kåpstag o instrumentfäste fixat, endast tillverkning av lyshållare kvar. Nya munstycken på väg hem från MC-shopen sedan lite dekaltrim....sen kan våren få komma :)
Ni då, blire nått gjort eller ??

Kungen_1

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
1990, Kawasaki ZZR1100
Tjena boys, behöver lite hjälp med en grej. Tänkte byta tändhattar på min sv650, men av någon anledning verkar jag inte hitta tändhattar som passar att köpa någonstans. Någon som har tips på var man kan hitta passande tändhatt?
Det som sitter i är tokai denso T-142. NGK verkar inte ha något motsvarande.

PellePe

Kopplar inte.
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Kawasaki Z400 -83, Honda NC700SD och Monark M71 -47
Nån som har testat centralstöden från SW-Motech?
Jag har iaf beställt ett och få se hur det blir.

Kungen:
Jag tror dom är ganska så modellsspecifika så du får nog höra med Suzuki själva..

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC