SV-Tråden!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Sånna får det bli när jag har råd med bensin åtminstonde.
Problemet är ju det att jag kör som en kärring efter en kraftig bot.
Då hjälper inte fartvinden till att avlasta och det är väll ett av felen jag gör...Kör för långsamt. Ska prova att vika ut mina clip ons. Mina polare som provat hojjen säger samma sak. Att man får ont i handlederna.

- "Försök" ta vikten med rygg/mage istället.

- Från o med nu, så åker du aldrig med raka armar mer, right!? Underarmarna ska helst vara horisontella, men så blir inte riktigt verkligheten när man fiskör om man sitter på en sporthoj, hur mkt naturligt fusk det blir på SV vet jag inte. Kan berätta efter helgen, jag ska åka massa SV nu (NU, 06:09 ska jag det :brinnerup).

- Fartvinden kan man bara lita på på större vägar ändå. I stan eller på småvägar spelar det ingen roll. På bana tänker man inte på det för man har så mkt annat att koncentrera sig på.

Ha en kulig helg!

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Hoj
SV 650
Håller med Cleaner.. TankTredz är en grym produkt jag hade på förra hojen, har stompgrips nu men gillar dem inte lika mkt.

Vid längre gatturer blir det naturligt att man vilar på styret, framförallt i lägre farter. Om du får ont i ytterdelen av handen (jag får det på tjejens SV), så testa att justera ut clip-on:en lite. De sitter bara bultade och går att vrida, så gör det. Se bara till att du ändrar lika mkt på båda sidor, och har du en manual så kolla momentet du drar fast dem med sen.

Kan man justera saker så är det bara bra att göra det så att det passar en själv. Fråga de stora racepojkarna hur mkt som är orört på de hojarna innan de är nöjda!
Jag tycker det låter som att det går för sakta!
Lagom fartvind i bröstet avlastar händerna!

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Liten fråga ang sv650 99-00? Hur brett är navet på bak fälgen på denna model? Med drev på plats? :confused:

:)

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
- "Försök" ta vikten med rygg/mage istället.

- Från o med nu, så åker du aldrig med raka armar mer, right!? Underarmarna ska helst vara horisontella, men så blir inte riktigt verkligheten när man fiskör om man sitter på en sporthoj, hur mkt naturligt fusk det blir på SV vet jag inte. Kan berätta efter helgen, jag ska åka massa SV nu (NU, 06:09 ska jag det :brinnerup).

- Fartvinden kan man bara lita på på större vägar ändå. I stan eller på småvägar spelar det ingen roll. På bana tänker man inte på det för man har så mkt annat att koncentrera sig på.

Ha en kulig helg!

Nu provade jag med att hålla mig uppe med mage/rygg. Oj vad stel jag blev i ryggen efter en kortare tur :/ Gick sådär känner jag.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nu provade jag med att hålla mig uppe med mage/rygg. Oj vad stel jag blev i ryggen efter en kortare tur :/ Gick sådär känner jag.

Som med allt annat är det en vane-/träningssak.

Jag åkte ca 40-50 mil SV den helgen, och led mest av att jag hade en rätt tung ryggsäck. Utan den tyckte jag SVn funkade bra som touringhoj. Låg mest mellan 80-120 och tyckte det var helt ok.

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Tjenixen,

Ny ägare till en SV650s -05:a.
Är det någon som vet var man kan hitta en Belly-pan samt ensits-cuts? :) Gärna lackad i den blå färgen och helst i Sverige.

Bug och bock!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Passagerarcuts till Sv 650 gamla modellen från 00 finns det, någon som vet:va

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Passagerarcuts till Sv 650 gamla modellen från 00 finns det, någon som vet:va

Hur menar du? Menar du plastbit så att ingen kan sitta som passagerare eller menar du sits som är mjuk?
Finns båda varianterna men plastbitarna är oftast olackade.
s-racing.se har haft förut iaf.

Verkar ha det fortfarande:
http://www.s-racing.se/album_cat.php?cat_id=31&sort_method=pic_title&sort_order=ASC&start=32

Annars ebay där kan du kanske hitta lackad också.

Not sent from an iProduct...

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hur menar du? Menar du plastbit så att ingen kan sitta som passagerare eller menar du sits som är mjuk?
Finns båda varianterna men plastbitarna är oftast olackade.
s-racing.se har haft förut iaf.

Verkar ha det fortfarande:
http://www.s-racing.se/album_cat.php?cat_id=31&sort_method=pic_title&sort_order=ASC&start=32

Annars ebay där kan du kanske hitta lackad också.

Not sent from an iProduct...

Menade plastbit för att gömma passagerar sadelnm tack för tipset:tummenupp

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Hoj
SV1000N
Så här ser Suzuki-orginal ut. Det finns även en billigare variant som man sätter över sadeln som du säger...

Bifogat

• DSCN1531.JPG
    DSCN1531.JPG
    199.3 KB · Visningar: 101

PellePe

Kopplar inte.
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Kawasaki Z400 -83, Honda NC700SD och Monark M71 -47
Hoppla!
Jag tänkte tipsa om ett problem jag hittade och fixade på en kompis SV650 -02 nu i våras. Det kan ju finnas fler med det problemet?!
Symptomet är att hojen går dåligt, hostar och misständer på över ungefär 2000 varv. Dränering av förgasare hjälper men snart är problemen där igen.
Felet är att en dräneringsslang från tanken veckat sig, ungefär där tankgångjärnet sitter. Då samlas det vatten i dräneringsröret inuti tanken som fryser och rostar sönder. Resultatet är att allt regn och tvättvatten från tanklocket rinner in i tanken , och du märker ingenting.
Anledningen till att just tomgången funkar bra är (gissningsvis) att vatten som bekant samlas längst ner, och tomgångsmunstyckena sitter högre än huvudmunstyckena.

Lösningen blev en 4mm tryckluftsslang av hårdplast som träddes inuti röret och limmas med nåt bra 2-komponentstjosan i varje ända. :tummenupp

Modeller 2003+ har slangarna draget på annat sätt så där borde inte problemet finnas. ... och dom har förresten inga förgasare heller.

/pPPpPpp

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Idag köpte jag en ny motorcykel! Efter att ha kört två SV650S, nya och gamla generationen, var det dags att ta steget mot en SV1000S.

Nu står den nytvättad och vacker utanför min dörr - Underbart!

scaled.php

// Afterburner

Tetremnoll

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Hoj
V-twin
Hej hopp,

Har en SV650 -99. Följande frågor har troligen diskuterats många gånger tidigare i tråden, men eftersom -99 är ganska gammal och det troligtvis har förts diskussioner om nyare årsmodeller - väljer jag att ställa frågorna på nytt. (Plus att det kanske har kommit bättre grejer sen det diskuterades sist?) SÅ, nu har jag redan i förväg bett om ursäkt för dessa frågor: ;)

Funderar på hur man med enkla medel (läs billiga) kan få bättre snurr i motorn samt förbättra framfjärdingen.
- Är det värt att köpa ett Jet Kit för att ställa om förgasaren?
- Blir accelerationen mycket bättre med andra typ av drev, och i sådana fall, vilken typ av drev rekommenderas? Ska man byta både fram och bak?
- Bästa sättet att få en styvare framdämpare? Räcker det med annan gaffelolja, eller borde man byta fjädrar också?
- Vad finns det för alternativ om man önskar bättre markfrigång? Annan fotpinnesats? Eller blir det stor skillnad om man bara byter den bakre fjädern till en "större modell"? Jag vill nämligen kunna ha mer lut med hojen än vad som är möjligt med originalgrejer.

Tacksam för svar.

MVH
Teo

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Hoj
SV 650
Hej hopp,

Har en SV650 -99. Följande frågor har troligen diskuterats många gånger tidigare i tråden, men eftersom -99 är ganska gammal och det troligtvis har förts diskussioner om nyare årsmodeller - väljer jag att ställa frågorna på nytt. (Plus att det kanske har kommit bättre grejer sen det diskuterades sist?) SÅ, nu har jag redan i förväg bett om ursäkt för dessa frågor: ;)

Funderar på hur man med enkla medel (läs billiga) kan få bättre snurr i motorn samt förbättra framfjärdingen.
- Blir accelerationen mycket bättre med andra typ av drev, och i sådana fall, vilken typ av drev rekommenderas? Ska man byta både fram och bak?
- Bästa sättet att få en styvare framdämpare? Räcker det med annan gaffelolja, eller borde man byta fjädrar också?
- Vad finns det för alternativ om man önskar bättre markfrigång? Annan fotpinnesats? Eller blir det stor skillnad om man bara byter den bakre fjädern till en "större modell"? Jag vill nämligen kunna ha mer lut med hojen än vad som är möjligt med originalgrejer.

Tacksam för svar.

MVH
Teo

Fjäderbyte gjorde underverk!

Marste

Medlem
Gick med
7 May 2008
Hoj
Cagiva Gran Canyon 900 ie -99
Hej hopp,

Tacksam för svar.

MVH
Teo

Jag har själv en -02 dvs samma modell som du,men med förspänning på framgaffeln som finns på den årsmodellen.
Jag bytte till tjockare olja (15W)+att jag ställde åt förspänningen ganska mkt.Har även bytt hundben bak för att få upp bakänden lite mer och det funkar kanon trots ganska entusiastisk framfart på sviestad.
Det har hitils aldrig tagit i faktiskt.
det tråkiga med just hundbenen är att man måste förlänga stödet.
huruvida fjädringen fungerar bra låter jag andra sia om då jag själv inte är så kräsen:)

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
en sån eller en sån

har funderat fram o tillbaka på vad vinterprojektet ska bli i år, allt från R6 till fireblade och just nu är jag inne på SV. började kika på 1000cc versionen men kom snart på att 650 nog är det bättre valet rent körkortslivetibehållmässigt, frågan är bara om man ska ha den gamla modellen som jag faktiskt tycker ser ballare ut eller om man ska sträva efter att få insprutningen istället. Prisskillnaden är ju inte jättestor om man kollar 01-02 mot 03-04. Är sprutmodellen mycket piggare/snålare ? någon som haft möjlighet att prova båda ?
Ska snart försöka få till en titt på nån intressant hoj och lite feedback kanske skulle kuffa mej åt ena eller andra hållet.
/M

Marste

Medlem
Gick med
7 May 2008
Hoj
Cagiva Gran Canyon 900 ie -99
har funderat fram o tillbaka på vad vinterprojektet ska bli i år, allt från R6 till fireblade och just nu är jag inne på SV. började kika på 1000cc versionen men kom snart på att 650 nog är det bättre valet rent körkortslivetibehållmässigt, frågan är bara om man ska ha den gamla modellen som jag faktiskt tycker ser ballare ut eller om man ska sträva efter att få insprutningen istället. Prisskillnaden är ju inte jättestor om man kollar 01-02 mot 03-04. Är sprutmodellen mycket piggare/snålare ? någon som haft möjlighet att prova båda ?
Ska snart försöka få till en titt på nån intressant hoj och lite feedback kanske skulle kuffa mej åt ena eller andra hållet.
/M

Jag har haft både sv 1000 och sv 650 och måste säga att man blir förvånad av hur bra 650n går:tummenupp
Jag har ett fint ex till salu om du är intresserad av nakenmodellen:tuttar

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Hoj
SV 650
Jag har haft både sv 1000 och sv 650 och måste säga att man blir förvånad av hur bra 650n går:tummenupp
Jag har ett fint ex till salu om du är intresserad av nakenmodellen:tuttar

Samma här! har en 00:a gul S alltså med halvkåpan, med nya Öhlins fjädrar fram. Finns på Lidingö. Pris kan diskuteras eftersom det är höst.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...