SV-Tråden!

Jompa81

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Suzuki SV 1000S -03
Tjena.

Jag har köpt en sv650s -03.
Passar abus granit bromsskivelås till denna modell, har sökt men inte hittat något svar. Tacksam för det.

Du behöver köpa ett ABUS Granit Quick.
Dom andra passar men går att bryta bort hur enkelt som helst och utan stor påverkan på hojen

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
SV650-Tråden

Hallu

Efter idogt sökande efter lite info om SV650 inför ett stundande köp insåg jag att en egen tråd tillägnad babytwinnen saknades.

Nu, när ett stycke muller inhandlats känner jag att det är min plikt att pimpa SH med en dylik tråd.

Så shoot, berätta om moddar, erfarenheter, problem och lösningarna på dem, kasta upp bilder och låt inspirationen flöda!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nu vräker jag bort min SV pga flytt och kommer inte ha något garage längre. Kanon tillfälle att få en fin SV till brakpris. http://www.sporthoj.com/annonser/?id=52335

Hojen såld!

Hojen köpt! :D

Inte hunnit köra mer än i garaget (stort garage). Men väl dissikerat bromsok, rengjort och putsat, bytt belägg och rekat slangar (ska nog på stålomspunnet sen).. Samt pulat lite koppling som inte riktigt spelade, men det börjar ta sig!

På det hela taget rätt nöjd med nyförvärvet :).

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Frågan.

Detta blir tjejens hoj, och hon har som många tjejer lite svårt att hantera hojen "på backen". I kombination med vår galet smala "ingång" till garaget kommer förmodligen inte de fina lackade speglarna att vara fina så länge till.

Så kan nån tipsa om hyfsat billiga speglar man kan köpa till som passar utan större moddar? Biltema går bra om fästena och så funkar!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hon kan val vika in dem nar de skall parkeras i smala utrymmen...

Mmm.. Ska det brytas i dem varje gång hojen ska in/ut från garaget så kommer de nog börja glappa och ha sig tids nog. Känns trist att sabba grejerna så.

Men ska kolla på det..

Kanske går att styra nån snabblåsning på insidan av kåpan så att de går att lossa, fälla in, fälla ut, dra åt - på ett enkelt sätt. Typ som med cykelhjul eller sadlar :).

Rags

Thinnest boy in fatcamp
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
Suzuki sv650 -08
Tjena.

Jag har köpt en sv650s -03.
Passar abus granit bromsskivelås till denna modell, har sökt men inte hittat något svar. Tacksam för det.

Fråga två.
Går det att få bort stänklappen (org) utan att kapa?
Tips på grejer till det?

Ja stänklappen ibak kan monteras bort men måste ersättas med något. Jag beställde R&G tail tidy från deras hemsida och fick den snabbt hemskickad med instruktioner och allt! så det kan jag rekomendera! kommer inte ihåg om jag har lagt in bilder i mitt garage men du kan ju ta dig en titt :p

Donvito

TOKER
Gick med
15 Nov 2009
Hoj
Husaberg fs650e[Såld] Suzuki sv650s -03 [Såld]
Hoj inhandlad :) blev en sv650s -03 Har lite frågor om moddning, Slip on samt stålomspunna bromsslangar är väll prio 1 är det ebay som är billigast då?
skickar med en bild på den med :) kört ca 80 mil med den sen i lördags :)
visabild.php

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hoj inhandlad :) blev en sv650s -03 Har lite frågor om moddning, Slip on samt stålomspunna bromsslangar är väll prio 1 är det ebay som är billigast då?
skickar med en bild på den med :) kört ca 80 mil med den sen i lördags :)
visabild.php

Jag hade prioriterat bättre fjädrar och möjligtvis oljebyte i gaffeln före stålomspunnet. På gata kommer du inte märka någon jätteskillnad i bromsen av det, fjädringen däremot kan bli enormt mkt bättre.

Vi köpte nyss en -00 med Öhlinare, och utan att ens ha kört den ordentligt utanför garaget (stort garage) så funderar jag på om det finns race-fjädrar att smälla i som orkar hålla emot lite. Sen har jag inte koll på om det ens går att justera returen på dem, för då skulle man ju behöva dra åt det lite.

Edit: Glömde... Grattis till en nice hoj! :tummenupp

Last edited:

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Har en 650 S -03.
Vill köpa mjuk tankväska till hojen. Givi har en tankmatta som jag vill använda mig av, inga magneter ger inga repor på tanken osv.
Nån som har mjuk tankväska från Givi? Tips på modeller som funkar bra med hojen? Ska ju gå att nå styret med liksom. :)

MrMedin

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2010
Hoj
XB12SST -07
Hej

Precis ny ägare till en SV650S, hunnit bränna av 30 mil nu i helgen som var. Jag bara längtar efter nästa tur nu

Var inne idag på Lelles och gjorde ett impulsköp på ett K&N filter. Men jag funderar på om jag bör lämna in hojjen för bestyckning, sitter redan ett slipon på. Finns det risk att den går för snålt med det nya luftfiltret? Eller ska jag bara strunta i det och lägga pengarna på soppa ist?

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Hej på er.
Min polare ska serva sin sv650 nu i helgen. Vet ni hur hårt oljepluggen ska dras? Är det som på min, 23nm?

Tack ska ni ha!

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Tusan va många 03/04 det finns på Blocket nu, när man är sugen på att sälja.
Är grymt nöjd med min hoj på många sätt o vis, men när tjejen ska åka med är den helt enkelt lite för mycket sport. :)
Lutar åt en Hayabusa istället, fast beror lite på hur smidig den är att köra. Har hört lite olika om modellen. Behöver en snabb hoj som tillåter passagerare och ev nån packväska då o då.

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Försöker få liv i tråden och samtidigt kolla däck.

Jag kör en SV 650 S.
Ska byta backdäck, står i valet o kvalet mellan:

Dunlop
Sportmax Roadsmart

Michelin
Pilot Road 3

Någon som har nån erfarenhet av däcken? Bra/dåligt?
Det skiljer 30 kr i pris, så i värsta fall får jag väl singla slant bara. :)

Rags

Thinnest boy in fatcamp
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
Suzuki sv650 -08
har problem med att vinddraget från kåpglaset går rätt in under hjälmkanten. Funderar därför på nytt kåpglas typ doublebubble. Nån som har erfarenheter av något bra glas? stor ändring på vinddraget?

lillen_le

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
KTM 690 ENDURO-08 /Suzuki SV 1000S
Försöker få liv i tråden och samtidigt kolla däck.

Jag kör en SV 650 S.
Ska byta backdäck, står i valet o kvalet mellan:

Dunlop
Sportmax Roadsmart

Michelin
Pilot Road 3

Någon som har nån erfarenhet av däcken? Bra/dåligt?
Det skiljer 30 kr i pris, så i värsta fall får jag väl singla slant bara. :)

lätt val, michelin! men du får ut fler mil på dunlop skulle jag tro. men har roligare å bättre grepp me michelin

Carl-Magnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2011
Hoj
Suzuki SV650S 2003
har problem med att vinddraget från kåpglaset går rätt in under hjälmkanten. Funderar därför på nytt kåpglas typ doublebubble. Nån som har erfarenheter av något bra glas? stor ändring på vinddraget?

Jag har double bubble på min, tyvärr vet jag inte märke (rökfärgat och längst ned är det svart med vit text SV650S)
Ingen märkbar skillnad i vinddraget då double bubble är kortare än det vanliga så "bubblan" gör inte att det blir högre (om du förstår)
Tipset är väl att jämföra glasen mot varandra om du kan.

/CM

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
"
lätt val, michelin! men du får ut fler mil på dunlop skulle jag tro. men har roligare å bättre grepp me michelin

"Roligare" är nog Dunlop. Lite spetsigare profil om saker inte ändrats på sistone.

Greppet däremot duger gott och väl för en gatåkare i båda fallen, så nästan meningslöst att glo för mkt på det.

Michelins sportiga däck har enligt många en tendens att släppa sent, men "snabbt". Till skillnad från Dunlop och Metzeler som ger tydligare "tells" och släpper mer kontrollerat. (Hörsägen)

Jag hade åkt Roadsmart, förstått som att de inte ger samma "klack" (kanten mellan gummiblandningarna som blir när man slitit det ett tag) som Pilot Road.

Eller så börjar TS åka bana istället och köper Dunlops nya Sportsmart. Best of the best skare va :tummenupp

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Sving och bakstötdämpare till SV650S -99 säljes för det humana priset 250:- kom och hämta i Uppsala!!!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...