SV-Tråden!

SVrider77

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Esbo, Finland
Hoj
SV650S -02
Slapp framända

NewstreaM skrev:
Min SV från -99 är väldigt mjuk i framgaffeln, är detta ett vanligt fenomen? jag menar, oljan behöver säkert bytas men är dom så mjuka ändå? ska tilläggas att den gått 3300 mil.

Fjädringen är väl i största allmänhet ansedd som SV:ns svagaste punkt, och i synnerhet framändan... Originaloljan är (väl) 5W.. Genom att byta ut det där bruna vattnet till olja med högre viskositet och samtidigt öka på förspänningen på fjädrarna blir den betydligt fastare. Bytte själv ut den i vår till Castrols tjockaste fork oil som är 25W och skillnaden är enorm!!! Den är nu SÅ mycket mer kontrollerad vid aggressiv inbromsning och kurvtagning. Kan lova att varvtiderna förbättras betydligt mer med den här enkla åtgärden än med vilket effektavgassystem som helst :tummenupp :yoparty Blev tyvärr aningen FÖR hård jämfört med bakändan, den niger lite i större bumps, men det får man väl leva med :rolleyes:
 

Jimmy-boy

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Sv650
Bensinmätare

Köpte en ny Sv 650 (2002) i november 2003, mc tog i trafik i april i år och har gått 300mil. När jag startade hojen idag började bränslemätaren att blinka precis som det var dax att tanka. Vilket jag tyckte var konstigt då den endast hade gått 10mil sedan jag tankade senast. Åkte till macken och tankade och mycket riktigt gick det bara i 7l. När jag startade upp hojen igen så blickade fortfarande bränslemätare. Vad kan det vara för fel? är det lätt att fixa? eller är det bara att åka till Bike i THN? Jag har garanti till 2008-11
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Förmodligen tankmätargivaren som fuckat ur, den har två lägen, ett där lampan blinkar och ett där den lyser. Märkligt att den verkar ha fastnat i blinkläget.
Åk till Bajk när du har vägarna förbi, men ring dem först och hör vad de tycker, det är trots allt de som är experter, deras mekar är jävligt bra.

//Anders.
 

Westman

=)
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Övik
Hoj
BMW R1200R Classic -12
Daffy skrev:
Var köpde du underkåpan?
För hur mycket?
Var den lackad när du fick den?
:hoppa
Den satt på när jag köpte den.. från tyskland.
Jag har lackat om hela cykeln eftersom underkåpan var en lite annan nyans tidigare och att jag ville lacka undertray'en. Jag plockade isär cykeln själv och lämnade in delarna. Det kostade 4000:- men då fick jag flera lager klarlack oxå, ganska billigt för en hel cykel tycker jag...

Jag har sett att www.s-racing.se oxå har en underkåpa men den ser lite billig ut.
 

flimmer

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Gävle / Stockholm
Hoj
SV650s -02
DirtyHarry skrev:
Nu har det hänt 2 ggr att jag får i vad som verkar vara ett extra friläge mellan 5 och 6'an. Lite småpinsamt när man håller på att köra om och motorn övervarvar utan att man accelererar det minsta.
Har detta hänt någon annan eller är det nåt knas med min växellåda? Eller bara jag som gör nåt fel när det är bråttom?
Har en 04'a.

spaceman skrev:
Har hänt mig ett par ggr oxå, känns som om man inte får upp spaken helt, tar som stopp. släpper man då ner den igen och försöker på nytt, då funkar det.
Vet inte heller om det är vanligt eller bara förarfel, men lämnar du in den för det, och de säger att det är ett fel, let me know!

Det där har hänt mig oxå ett par ggr, borde man vara orolig?? :confused: :va
Har även hänt en gång att jag inte fick i tvåan, släppte ut koppling och då bara rasslade det, växeln hoppade aldrig i. Drog in koppling och släppte ut igen å det blev likadant, så då klonkade jag in ettan... :gnissla :3freak

Nån som vet nått??
/lite orolig...
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Hejsan snubbs.
Erbjuder ett "köp-nu"-pris på mina kåpor och tank.
Priset ligger på 3500:-
Då får du alltså:
1 st ny tank, i svartmetallic.
1 st ny frontkåpa, i svartmetallic.
1 st ny vänster sidokåpa, i svartmetallic.
1 st ny höger sidokåpa, i svartmetallic.

Lägger du till lite cash så kan du även få med:
1 st sidostöd, nytt
1 st vänster fotpinne med hållare, ny.
1 st orginalkåpglas, ca 150 mil.
4 st blinkers, orginal, 2 st ca 150 mil, 2 st nya.
1 st passagerarsadel, ca 700 mil.
1 st cuts. 200 mil med repor.

Låt oss säga 4000:- för allt.

Eventuell frakt står köparen för.

PMa.

//Anders.
 

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
Jag har förgäves försökt få tag på ett lackstift till min kopparfärgade SV men fick beskedet att det "inte finns än". Åkte då till en kompis som jobbar på lackverkstad och kollade deras databas men eftersom koppar aldrig såldes officiellt i Sverige fanns inte koden YAV med. Bläddrade igenom några hundra färgkort tills jag hittade en som var RIKTIGT lik. Det är en Peugeot-färg som heter Tangerine och återfinns på bl.a 206 GTi. Kan kolla koden närmre om nån behöver lacka om nåt. Minsta mängd som gick att blanda till var 1dl så det räckte och blev över till min lilla lackskada om man säger så. :lol

Om nån med kopparfärgad SV är i behov kan jag mot fraktkostnad skicka en skvätt med hjälpande hand.

Nån som har beställt huggern från S-racing till sin SV? Man får en i kolfiber-look för 1095:- Är lite sugen på deras ensitskuts, olackerad för 595:-
 

Berka

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SV650S -99, Svart
IvarS skrev:
Jag har förgäves försökt få tag på ett lackstift till min kopparfärgade SV men fick beskedet att det "inte finns än". Åkte då till en kompis som jobbar på lackverkstad och kollade deras databas men eftersom koppar aldrig såldes officiellt i Sverige fanns inte koden YAV med. Bläddrade igenom några hundra färgkort tills jag hittade en som var RIKTIGT lik. Det är en Peugeot-färg som heter Tangerine och återfinns på bl.a 206 GTi. Kan kolla koden närmre om nån behöver lacka om nåt. Minsta mängd som gick att blanda till var 1dl så det räckte och blev över till min lilla lackskada om man säger så. :lol

Om nån med kopparfärgad SV är i behov kan jag mot fraktkostnad skicka en skvätt med hjälpande hand.

Nån som har beställt huggern från S-racing till sin SV? Man får en i kolfiber-look för 1095:- Är lite sugen på deras ensitskuts, olackerad för 595:-

Tjena!

Jag köpte en hugger och en undertray till min SV 650 -99 :yoparty . Bägge i kolfiberlook, hugger var lätt att montera det ända man behövde ändra var fästet till bromsslangen bak annars var det inga problem. Huggern har en bra passform, har dock lyckats repa min när jag skulle sätta hojen på depåstödet :gnissla .
Hyffsat irriterande men det syns inte så mycket.
Undertrayen var dock knepigare att montera det tog väl drygt en dag att få dit den.

//Berka
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
IvarS skrev:
Jag har förgäves försökt få tag på ett lackstift till min kopparfärgade SV men fick beskedet att det "inte finns än". Åkte då till en kompis som jobbar på lackverkstad och kollade deras databas men eftersom koppar aldrig såldes officiellt i Sverige fanns inte koden YAV med. Bläddrade igenom några hundra färgkort tills jag hittade en som var RIKTIGT lik. Det är en Peugeot-färg som heter Tangerine och återfinns på bl.a 206 GTi. Kan kolla koden närmre om nån behöver lacka om nåt. Minsta mängd som gick att blanda till var 1dl så det räckte och blev över till min lilla lackskada om man säger så. :lol

Om nån med kopparfärgad SV är i behov kan jag mot fraktkostnad skicka en skvätt med hjälpande hand.

Nån som har beställt huggern från S-racing till sin SV? Man får en i kolfiber-look för 1095:- Är lite sugen på deras ensitskuts, olackerad för 595:-

Är i tankarna att skaffa ensistscuts och behöver då en riktig färgkod om man ska lämna in för lackering. Ravetrancer säger att han kan lacka en för 6-700 inkl. färg, om han får rätt färgkod för standox-system. Men får han en färgdutt så borde han ju fixa att blanda en likadan, eller bara ta reda på vad peugots färg har för kod.
Var den identisk, eller var den bara lik? På ett par stenskott ser man inte så stor skillnad, men en hel cuts...

Om du oxå tänkt beställa den cutsen, och vi kan lämna in dem för lackning hos honom sammtidigt, kan han säkert göra något på priset.
Har dock inte kollat vad andra lackfirmor tar.
 

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
spaceman skrev:
Är i tankarna att skaffa ensistscuts och behöver då en riktig färgkod om man ska lämna in för lackering. Ravetrancer säger att han kan lacka en för 6-700 inkl. färg, om han får rätt färgkod för standox-system. Men får han en färgdutt så borde han ju fixa att blanda en likadan, eller bara ta reda på vad peugots färg har för kod.
Var den identisk, eller var den bara lik? På ett par stenskott ser man inte så stor skillnad, men en hel cuts...

Om du oxå tänkt beställa den cutsen, och vi kan lämna in dem för lackning hos honom sammtidigt, kan han säkert göra något på priset.
Har dock inte kollat vad andra lackfirmor tar.

Problemet med ex Standox är att Suzuki (för det är väl de som fixar färgrecept?) inte har lagt in YAV då färgen aldrig sålts i Sverige. Jag tycker Peugeots Tangerine Pearl var ruskigt lik, KHD heter den. Ser ut som nedan

Tror det syns mer om man lägger i en prick i avvikande färg än om man lackar en hel panel. Fick ett skavmärke av spännband på väg hem med släp. Var skavt ner i plasten = svart prick. Se bild nedan hur bra det matchar. På min hoj är järnet passageraren ska hålla i rödare än resten. Man ser det men jag störs inte nämnvärt av det. De vill ha 400kr för att lacka två kutsar i denna Peugeot-kulör. Ska jag beställa två från min lokala mc-handlare så fixar jag lack? :tummenupp :lol

Kan jag få synpunkter på installation av nät framför kylaren enligt nedan. Blir det snyggt eller fult? Kan inte riktigt bestämma mig om det är moppefucko-varning eller om det är coolt. Kanske gör det sig bättre i svart, matchar det framför oljekylet. Har vikt det runt över- och undersidans kant så det sitter fast bra utan att fladdra eller skramla. Tänkte att det kunde skydda mot ett och annat stenskott och eventuella småfåglar :hihi
 

Bifogat

  • PICT0358.JPG
    PICT0358.JPG
    134.2 KB · Visningar: 123
Last edited:

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
IvarS: Angående Nätet, skippa det, om du inte hittar ett i annan stil.

Färgen ser bra ut! :tummenupp

//Anders.
 

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
Ok, inte det diskretaste men exakt likadan "stil" som det som sitter framför oljekylaren bara att det är svart. Har en massa nät ligger då det kastas på jobbet så ska prova lacka en bit svart och se hur det tar sig ut.
 

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
Jag lurar lite på att sälja min sv1000 och köpa en 650 istället. Prövade en gammal -01 för någon vecka sedan och den var väl ok. Inte samma ös som min men den kändes mer hanterbar. Det enda som verkade riktigt kass var hur framgaffeln levde sitt egna lilla liv, men det är väl lätt avhjälpt med nya fjädrar.

Någon som har en 650 -03 som vill byta upp sig 1000 -03? :tomten

Är det någon skillnad på -03 och -04? :va
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
Luftfilter

Hej brödrar!

Igår fick jag för mig att leka med luftfiltret lite... så jag gjorde på följande viss..
Jag tog ut filtret och sågade största delen av insugningsdelen.. (så att det var ca 18mm kvar runt om). Efter det startade jag motorn och åkte på en åktur. JÄVLAR vilket ljud... :yoparty
MEN tyvärr dog motorn vid 7000 varv och saknade kraft.
Därför fick jag lov att tejpa igen hållet lite men samtidigt var det fortfarande lite större än den orginalinsugningen. Vid andra testet gick motorn MYCKET bättre än vanligt vid höga varv och samtidigt fick jag med grövre ljud från hojen..(V&H helsystem)

Så för er som inte har testat detta...va fan det är värt 400 spänn och expremintera... :fyllisar
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
EZrideR skrev:
Hej brödrar!

Igår fick jag för mig att leka med luftfiltret lite... så jag gjorde på följande viss..
Jag tog ut filtret och sågade största delen av insugningsdelen.. (så att det var ca 18mm kvar runt om). Efter det startade jag motorn och åkte på en åktur. JÄVLAR vilket ljud... :yoparty
MEN tyvärr dog motorn vid 7000 varv och saknade kraft.
Därför fick jag lov att tejpa igen hållet lite men samtidigt var det fortfarande lite större än den orginalinsugningen. Vid andra testet gick motorn MYCKET bättre än vanligt vid höga varv och samtidigt fick jag med grövre ljud från hojen..(V&H helsystem)

Så för er som inte har testat detta...va fan det är värt 400 spänn och expremintera... :fyllisar

För mycket luft å för lite bränsle över 7000 varv => Större munstycken + upp med gasnålarna ett snäpp.
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
Spinky Spendrup skrev:
Jag lurar lite på att sälja min sv1000 och köpa en 650 istället. Prövade en gammal -01 för någon vecka sedan och den var väl ok. Inte samma ös som min men den kändes mer hanterbar. Det enda som verkade riktigt kass var hur framgaffeln levde sitt egna lilla liv, men det är väl lätt avhjälpt med nya fjädrar.

Någon som har en 650 -03 som vill byta upp sig 1000 -03? :tomten

Är det någon skillnad på -03 och -04? :va

skulle gärna byta upp mig till en sv1000 om jag hade råd att försäkra den.

-03:eek:rna har metalliclack. :tummenupp -04:eek:rna har lite mindra stänkskärm bak.
 

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
clark73 skrev:
skulle gärna byta upp mig till en sv1000 om jag hade råd att försäkra den.
-03:eek:rna har metalliclack. :tummenupp -04:eek:rna har lite mindra stänkskärm bak.

Har de slutat med metallic! :kocko

Jag får väl leta upp en 650 -03 silver så kanske ingen märker att jag bytt, hehe...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top