SV-Tråden!

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Törnberg skrev:
När behövde du dem sa du? Nu, genast eller med en gång?
Har vänner som återvänder från Tyskland om ca. 2V. Frakten inom Tyskland är bara ca. €5 tror jag.

//Anders.


Pratade med Booves idag och det visade sig att dom är importörer. Killen jag pratade med rekomenderade ett mcföretag i närheten av där jag bor vilka dom har samarbete med så jag beställde genom dom.
Pris 748:-, alltså ungefärligt pris minus frakt :tummenupp

Tack ändå!
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
SVooSh skrev:
Aldeles lysande :tummenupp Hittade ett företag i Svedala som säljer lucas så jag tänkte slå dom en signal imorrn, www.boove.se, och se vad dom har för priser. Känner i övrigt inte till Lucas, är dom kända för att göra bra grejjor?

Lucas prylar ska vara klart bra.
Tysk kvalitét.
Hoppas att du inte blir besviken på dem.
Varför byter du lameller? Kopplat sönder lådan eller övat för mycket garagesväng?

//Anders.
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Gerry skrev:
Japp, nu var det min tur :huvet
Det var för ca 2v sen, när jag precis kommit igenom en skymd vänsterböj, möter jag en bil i riktigt hög fart. Självklart ligger den idioten längst ut på min sida... Det fanns inte 2cm för mig att åka på, så det blev att välja diket :3freak .
Dessutom drar bilen vidare & de som hittar mig i diket hade tydligen ingenting att berätta för polisen. Trafikförsäkringsföreningen vägrar ge mig någon ersättning eftersom det inte finns några vittnen.
Nu vägrar dessutom försäkringsbolaget mig någon ersättning eftersom någon j*vla idiot hos dem hade kryssat i att jag skulle ha halvförsäkring / helår, istället för tvärt om.. :mad:

Nu är det bara att börja leta efter billiga delar.
*Kåpa, kåpglas, en blinkers, bakljus, plasten bakom dynan, förmodligen en ny kylare och jhar jag riktig otur är gaffeln sned...
F**N.

Just nu känns det skönt att jag inte skadade mig något allvarligt, men det retar mig att det förmodligen inte blir något mer åkande i sommar...
[Inte änns 100-mila servicen hann jag med...]

Tur att jag har världens bästa storebror iaf.
För nu i helgen som var tjatade han iväg mig på svinträffen (på hans TL1000s) & det fick ju tankarna att hamna på :tuttar istället :tummenupp

Så, om ni hittar någonstans där jag kan hitta prisvärda delar till min hoj, tveka inte, Hör av er!

//Gerry

du skulle sträckt fram benet och sparkat av backspegeln för honom så skall du se att han hade stannat fortare än kvickt.
 

Crash

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trelleborg
Hoj
Suzuki Dr 750 BIG
Nu e det inte långt kvar!! ska till Varberg o hämmta min nya Blåa SV 650 har väntat på den i två veckor två långa veckor..
 

Crash

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trelleborg
Hoj
Suzuki Dr 750 BIG
NU e hon hemma var i varberg o hemmta min nya gumma :)
fan vilken go hoj väntar bara på mina pipor så att den låter lite bättre
 

Myran

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Kringelstan
Hoj
SV650 S
Acrapovic system eller inte....

Är kanske lite sent att svara men jag har ett Acrapovic helsystem i Titan. Bara att slå till. Behöver inte tänka på något speciellt, är fantastisk passform.
Dessutom 4kg(!!) lättare än original. Bara att montera och ljudet sen..... helt underbart!

Mvh// Marianne
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Törnberg skrev:
Lucas prylar ska vara klart bra.
Tysk kvalitét.
Hoppas att du inte blir besviken på dem.
Varför byter du lameller? Kopplat sönder lådan eller övat för mycket garagesväng?

//Anders.


Int vet jag vad det kan bero på men den vill inte riktigt koppla ur, och det hetaste tipset jag fått är att byta lameller.
 

The Ace

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2004
Ort
Gbg
Hoj
Suzuki SV650s
jag står i valet om jag ska köpa en SV650s eller inte.
Hade tänkt bestämma mig i kväll för jag ska åka och kolla på en i morgon.

Skulle man kunna få lite snabba input innan lägdax om denna cyckel kanske ?
hojen i fråga är -00 som gått ungefär 1000 mil.
För-nackdelar ? nått att tänka på? nåra kända problem med denna årsmodel ?
kan man göra nått kul med den ? Rolig att köra ?
Försäkring? vilka bolag är billiga ?
andrahandsvärde? pris på hojen i fråga?

Skulle hjälpa mig mycket om jag fick lite info

TAck!!
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
Crash skrev:
Nu e det inte långt kvar!! ska till Varberg o hämmta min nya Blåa SV 650 har väntat på den i två veckor två långa veckor..

Är det Vincents bike shop som du handlat hos??
Det var där jag köpte min och det ända negativa man kan säga om dem är att de var lite snåla som inte kunde bjussa på ett skivlås....
 

Crash

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trelleborg
Hoj
Suzuki Dr 750 BIG
Gerry skrev:
Är det Vincents bike shop som du handlat hos??
Det var där jag köpte min och det ända negativa man kan säga om dem är att de var lite snåla som inte kunde bjussa på ett skivlås....

Japp han var lite svår att pruta med men fick bra pris på blåset o ner hojen en tusing + ett kedjelås.
jag e nöjd nu iaf
hade jag vist hur man förminskar bilder så hade jag lagt på en bild eller 2 :)

Fick nog upp en iaf.
 

Bifogat

  • minder.JPG
    minder.JPG
    69 KB · Visningar: 154
Last edited:

moestberg

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Falun
Hoj
Honda Transalp -02
Tänkte bara berätta att om det är någon som är sugen på en SV650 i absolut kanonskick så är min till salu:)
Jag har helt enkelt tappat intresset hur sjukt det än må låta. :kocko
Byter gärna mot jetski!

Bilder finns...
 

toom

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
Ducati Monster S4
moestberg skrev:
Tänkte bara berätta att om det är någon som är sugen på en SV650 i absolut kanonskick så är min till salu:)
Jag har helt enkelt tappat intresset hur sjukt det än må låta. :kocko
Byter gärna mot jetski!

Bilder finns...

Jag tänkte oxå byta bort min. Är det nån som är intresserad så byter jag gärna mot en motard/offroad, gärna med vinterdäck. Men till våren/sommarn kommer jag kanske tillbaka som sv-ägare, gärna modell större...
 

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
toom skrev:
Jag tänkte oxå byta bort min. Är det nån som är intresserad så byter jag gärna mot en motard/offroad, gärna med vinterdäck. Men till våren/sommarn kommer jag kanske tillbaka som sv-ägare, gärna modell större...

Vill du ha en 1000? :banana Hur mycket är du beredd att betala? Inte en jäkel har ringt på min som är annonserad för 75000. :(
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Slipon

Har tänkt skaffa mej ett sebring Power Jet Racing, någon som har erfarenhet om den?
Ljud, effekt?

//Hinken
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
det är ingen av er som vill bli av med era sv's som har nåt kul tillbehör typ kraschpuckar, kåpglas, avgas eller något som ni vill sälja separat?
 

moestberg

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Falun
Hoj
Honda Transalp -02
johanp skrev:
det är ingen av er som vill bli av med era sv's som har nåt kul tillbehör typ kraschpuckar, kåpglas, avgas eller något som ni vill sälja separat?

Nej inte än iaf. Jag har väntat på mitt Leovince-slipon i en månad snart o det dyker aldrig upp. Det skulle va om jag får hojen såld o sliponet dyker upp senare, men det hoppas jag inte...
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Nu har jag äntligen fixat bakdelen på hojen som jag sa jag skulle göra i början på den här tråden. Här har ni resultatet!
 

Bifogat

  • sv.jpg
    sv.jpg
    111.6 KB · Visningar: 164

toom

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
Ducati Monster S4
Spinky Spendrup skrev:
Vill du ha en 1000? :banana Hur mycket är du beredd att betala? Inte en jäkel har ringt på min som är annonserad för 75000. :(

Hehe, tja, det blir ingen förrän till våren iaf. Men behåller jag min 650 blir det nog ingen större då heller... eller kanske... vi får väl se... :3freak
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top