Svammeldax!

Status
Ej öppen för fler svar.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Kom precis hem. Skulle ut o festa fick vi för oss. Satt o tog några öl på jobbet för att sedan glida vidare... men bor man i en jävla skithåla finns det inget folk som går ut en vardag... jävla misär!! :mad: Blev inga stekiga damer idag :3freak (vill flytta här ifrån NU!)

Imorn ska jag ombesiktiga hojen. Meka av mod-meka på orginal-besiktiga-meka av orginal-meka på mod :fyllisar

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
MC-Gurra skrev:
Appropå besserwisser mode

En bult har inga gängor, rent tekniskt sett heter allt som har gängor skruv oavsett hur skallen ser ut och hur stor skruven är. En bult är typ en slät pinne med en skalle och någon form av låsning typ låssprint el. dyl.

Skruv+bricka+mutter=skruvförband

men solen går upp i morrn ändå :tummenupp

nog besserwissrat för idag :)

Appappapp, en bult KAN ha gängor. Se bara på "vagnsbulten", den har ju en rundad skalle, sexkantiga flänsar undertill, samt gängor. Används ofta vid byggen av trappor och motsv.

The Saint

Yey!
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
FLHRI
Åt en glass i västerås, fick en socker kick av nåt slag så jag åkte därifrån i nästan 200. Precis när jag kommer ut från stan blir det sånna där vire-räcken på båda sidorna så jag saktar ner å kollar i backspegeln. Å där ligger två haffa å blinkar blått :huvet . Alla flyttar på sig så de e snart i kapp, utom en långtradare som inte ser haffa å ligger kvar så han inte kan komma om. Brassar på å kör av i nästa avfart å stannar bakom en buske för att beskåda händelseförloppet. Lastbilen har fortfarande inte svängt åt sidan efter flera km nu! Konstaplarna tröttnar å slår på sirenerna precis vid den avfarten jag står i å blinkar in lastbilen å ger han böter :rolleyes: Sen vänder de å kör tillbaka till västerås :banana

Föresten körde om en grön zx9a alldeles innan, nån här på forumet?

joelwideqvist

Äntligen vifferägare igen
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI -98
DumDum skrev:
Ett bultförband blir det när du skruvar ihop t.ex. två plåtar mellan skruven, brickan och muttern. utan någonting emellan så är det bara en bult.

Så, nu har jag varit skitviktig nog för idag. Godnatt.

Bult -en -ar s. Metallpinne med huvud o. gängad nederdel för hopfogning m.m
(SAOL; Svenska akademien, 1991, Stockholm)

Slutdiskuterat? :tungan Saker och ting kanske har rätats upp sedan början av 90-talet...

I övrigt; Fick ett positivt besked som jag väntat på men som jag inte trodde skulle komma än på ett par veckor. Blev helt ställd. Tog med hunden till stan och köpte 4 kulor glass till mig (Pecannötkola; jordgubb; blåbär; Cookies and Cream) och en till hunden (blåbär). Jycken verkade inte förstå sötman i stunden utan hade satt i sig sin kula och satt och tiggde efter mer innan jag ens satt skeden i min.
Köpte present till en kompis examensfest och såg en överkörd ekorre.
Stirrade i taket i tre timmar innan jag somnade.
/joel

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Just nu sitter jag och blonderar håret. Kliar satan!!!! :va

Sen ska jag åka och handla allt inför stora grillfesten på lördag. Ca 25 personer, varav 20 kör hoj. Undrar vad alla kommer att snacka om... :rolleyes: Enda kruxet är att det tydligen (enligt nyheterna) ska regna på lördag.
Men fyllisarna får festa i tältet i trädgården :fyllisar. En annan lär väl somna vid 23-tiden som vanligt... :)

nissegrill

Grillmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
skulle jag vilja ha...
Jipppieee!

Är min näst sista dag på jobbet idag...gött som tusan! Sen blir det till att slå bo nere i Helsingborg med donnan...=) Börjar nytt jobb på måndag, känns stabilt att ha det kirrat redan...Nåja...får räcka för mig...Over and out..=)

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jag får njuta av sommaren i år och näst år då jag är mammaledig.
Medans ni sitter inne om dagarna kan jag vara ute i solen och bli brun, åka hoj och gosa med lilltösen Leja :D

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
Jag vill bara få berätta att jag denna dag har hälften avklarat innan jag får min sjuksköterskelegitimation :banana

Hoppas alla skriver ner detta nu och kontaktar mig om 1,5år när de behöver hyra in en sjuksyrra.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Santo; VI BYTER PLATS HAR JAG JU SAGT! :tuttar

Mitt öga värker äckligt mycket. Jag har fått en infektion tror jag, det är lite svullet :(
Dagens I-landsproblem. Gud vad skönt att få spamma av sig lite.

Imorn tar jag studenten, helt ofattbart. 12 år i skiten är nu över!

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
Bikerbitch skrev:

Får börja med att förskottsgrattulera till studenten :tummenupp

Exakt så kände jag för 5 år sedan och lovade mig själv dyrt och heligt att aldrig mer plugga! Vad f-n håller jag på med nu: pluggar igen och har undran över vad f-n jag håller på med! Är så trött på skiten att jag vill :zpy

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
vtwin skrev:
Får börja med att förskottsgrattulera till studenten :tummenupp
Exakt så kände jag för 5 år sedan och lovade mig själv dyrt och heligt att aldrig mer plugga! Vad f-n håller jag på med nu: pluggar igen och har undran över vad f-n jag håller på med! Är så trött på skiten att jag vill :zpy

Tackar ödmjukast! Sluta upp med att plugga då om du inte trivs med det!
Jag skall verkligen försöka hitta något jobb, plugga är inget jag vill göra just nu. Dessutom kostar det ett antal tusenlappar om jag vill fortsätta plugga på en mediaskola.

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
Pillis skrev:
Nu snackar du ju om killar! :va
nepp håller med swedie ( iaf många gånger)
lr så e det vi killar som e så korkade för att vi bara tänker på sex,
så alla grejer blir automatiskt till bra singnaler. :va

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
Bikerbitch skrev:
Tackar ödmjukast! Sluta upp med att plugga då om du inte trivs med det!

Trivs med det jag läser. Men inte att gå i skola. Det har aldrig passat mig och jag tyckar att lärare (många inte alla) saknar verklighetsanknytning. Verkar vara insnöade i sin lilla verkstad.
Och så vet jag att när jag har läst detta så kommer jag för all framtid att ha arbete vart som helst i hela världen :D

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Varför vaknar jag trött, efter sovit i 11 timmar... och när jag för en gångs skull hasar mig ur sängen får jag ont i huvet? känner mig som en zombi i iaf 1 timma.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Bikerbitch skrev:

Hohoho! Nejdu, det är NU skiten börjar. Du kommer aldrig att få det så slappt och skönt som du hade det i skolan.

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
KTM 625 SMC -04
Trött som ett as idag.. Efter en bra onsdagstur blir man vittne när Johno kraschar på väg hem från McDonalds Midhem..
Surt som fan!!
Men jag tror att han "klarade" sig med brutet nyckelben.. eller så var det axeln..
Hoppas han kryar på sig!!
/Micke

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Starstriker skrev:
Tja, sen är det ju bara 4-6 år på högskola/universitet kvar.........

Inte om jag slipper..!

Mattias; Jag sliter hellre arslet av mig och trivs med vad jag gör än stretar på i skolan där jag ändå inte lär mig någonting och är så jävla utanför.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten