Sveavägen just nu (20.30, 19/7)

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
SENSEI skrev:
2317989 Bling bling frön södertälje vet iaf hur en utskällning för 600kr låter..
Han slangade.. han burnade.. och kör sen snällt in och parkerar på mc.donald på sveavägen.... Gissa vilka som stod och väntade....

Detta kanske inte låter som en hämd. Om man slangar å sedan burnar på SVEAVÄGEN låter väl i mina ögon som ett brott? Eller???

Vårdslöset i trafik, Framkallande av fara för annan etc etc... :va

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Tycker poliserna va rätt schyssta för att vara en hämndaktion. Ingen som gick runt och besiktade mönsterdjup och sånt på sveavägen iallafall, men det va väl för att det va Kjelle (om jag inte såg helt åt helvete) som stod där. Såg nån som fick böter för att nummerplåten halkat upp under kutsen (;)) och polaren fick lite skäll för att han inte lyckats ställa på sin hoj via nätet utan den stod som avställd i bilregistret. Dessutom va det ju cool lugnt i Tyresö nästan hela kvällen.

Tycker det va en lyckad kväll med ruskigt mycket hojar på sveavägen, som på den gamla goda tiden! :tummenupp

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
KTM 990 Adventure
Men fåntrattar!

De kunde ha varit mycket, mycket jävligare.

De var hur softa som helst. Det fanns ju mer än ett slip-on där och massor av nummerskyltar som saknade belysning och massor av reflexer som saknades och massor av slitna däck... Listan kan göras hur lång som helst.

Dessutom fick de åtminstone de jag hört "rabatt" på böterna och någon slapp dessutom ombesiktning.

Nä, jag tycker att det är självklart att de kommer dit för att lägga locket på lattjandet inne i stan. Wheela och greja kan man ju göra på smartare platser kanske?

Vi sporthojsåkare är inte ensamma om att leva i det här landet, så liite hänsyn får vi nog ta till andra.

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Angel1000 skrev:
2318246 Men fåntrattar!

De kunde ha varit mycket, mycket jävligare.

De var hur softa som helst. Det fanns ju mer än ett slip-on där och massor av nummerskyltar som saknade belysning och massor av reflexer som saknades och massor av slitna däck... Listan kan göras hur lång som helst.

Dessutom fick de åtminstone de jag hört "rabatt" på böterna och någon slapp dessutom ombesiktning.

Nä, jag tycker att det är självklart att de kommer dit för att lägga locket på lattjandet inne i stan. Wheela och greja kan man ju göra på smartare platser kanske?

Vi sporthojsåkare är inte ensamma om att leva i det här landet, så liite hänsyn får vi nog ta till andra.

mm ang smartare platser så borde det ju inte vara så svårt att
upplåta industriområden som ligger off från bostäder till att
wheela etc. tyvärr har inte politiker den intelligens som krävs
för att förstå det... Polisen mfl. tycker det skulle vara perfekt
men dom bestämmer ju tyvärr inte.

sen den som wheelade framför 5 mc-poliser o 2 polisbilar igår på sveavägen
och därefter pekade finger åt polisen och som körde mot minst 2 rödljus efter,
skitcool du var då... (not) var inte många andra hojåkare som tyckte
det var direkt coolt. Bara dumt och onödigt.

samzon

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
Triumph speed 4 +blue monster
cleaner skrev:
2318268 mm ang smartare platser så borde det ju inte vara så svårt att
upplåta industriområden som ligger off från bostäder till att
wheela etc. tyvärr har inte politiker den intelligens som krävs
för att förstå det... Polisen mfl. tycker det skulle vara perfekt
men dom bestämmer ju tyvärr inte.

sen den som wheelade framför 5 mc-poliser o 2 polisbilar igår på sveavägen
och därefter pekade finger åt polisen och som körde mot minst 2 rödljus efter,
skitcool du var då... (not) var inte många andra hojåkare som tyckte
det var direkt coolt. Bara dumt och onödigt.
Låter som ett bra föredöme att reta upp polisen :fatta! de står ju inte där bara för att de är mc intresserade :4skrika

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
@Starstriker

Var var du? Jag kollade ju men såg inte dig.

Fan vad jag skrattade när killen som skulle vrida på ordentligt och wheela insåg att det var nog ingen bra ide för polisen stog där. Hojen var halvvägs upp i luften och alla stog där och vill skrika NEEEEJ FÖR FAAAN :D .

Sedan kom ju Mr Mature och var cool o pekade finger åt polisen :rolleyes:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
shoei skrev:
2318394 haha vem var det? Det var ju modigt i alla fall :pangihuve

Vet inte vem det var men han körde på bakhjulet förbi..såg polisen..fick kortslutning i huvudet, pekade finger åt polisen..körde genom rödljusen..kom tillbaka..brassade på som fasen..upp på bakhjulet igen..och vände och kom tillbaka IGEN på bakhjulet..denna gången nappade farbror blå och försökte följa efter men stora båten orkade inte riktigt.

Tur att folk orkar vara mogna :näsblod

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Nursey skrev:
2318424 Vet inte vem det var men han körde på bakhjulet förbi..såg polisen..fick kortslutning i huvudet, pekade finger åt polisen..körde genom rödljusen..kom tillbaka..brassade på som fasen..upp på bakhjulet igen..och vände och kom tillbaka IGEN på bakhjulet..denna gången nappade farbror blå och försökte följa efter men stora båten orkade inte riktigt.

Är det sånt som kallas björntjänst...

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Nursey skrev:
2318424 Vet inte vem det var men han körde på bakhjulet förbi..såg polisen..fick kortslutning i huvudet, pekade finger åt polisen..körde genom rödljusen..kom tillbaka..brassade på som fasen..upp på bakhjulet igen..och vände och kom tillbaka IGEN på bakhjulet..denna gången nappade farbror blå och försökte följa efter men stora båten orkade inte riktigt.

Var det inte han-som-vi-inte-får-prata-om-här? Det låter ju som något i stil med hans filmer. Och var det inte han så har jag förmodligen tyvärr uppmuntrat den stackars wannabe som gjorde det i och med detta inlägg eftersom jag liknat honom vid hans idol.

När man hör sådana saker så blir det så mycket lättare att förstå varför poliserna gör insatser som de gjorde igår. Sådana människor (inte poliserna alltså utan han som körde på bakhjulet) vill ju jag också ha bort från gatorna, i alla fall ifrån centrala delar av städerna.

Last edited:

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Nursey skrev:

Är det motarden eller K6an du pratar om? :va

Båda gav väl inte fingret?

Tror aldrig pappa blå hade en tanke på att jaga efter utan bara att få honom att sluta åka på slangen på sveavägen.

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Råttárd
DR-Zätare skrev:
2318440 Var det inte han-som-vi-inte-får-prata-om-här? Det låter ju som något i stil med hans filmer. Och var det inte han så har jag förmodligen tyvärr uppmuntrat den stackars wannabe som gjorde det i och med detta inlägg eftersom jag liknat honom vid hans idol.

När man hör sådana saker så blir det så mycket lättare att förstå varför poliserna gör insatser som de gjorde igår. Sådana människor (inte poliserna alltså utan han som körde på bakhjulet) vill ju jag också ha bort från gatorna, i alla fall ifrån centrala delar av städerna.
Svar nej det var inte "han-som-vi-inte-får-prata-om-här". Dessutom så körde han motard.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nursey skrev:

Jag fattar inte varför de inte bara kör på honom, hur svårt kan det vara att ha 2xTrailblazer parkerade längs Sveavägen och klippa alla töntar? Vrid på ratten och stöt till på gasen 15m innan han kommer så är det färdigwheelat liksom.

Töntsnutar. Snutt jävlar.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Wimanski skrev:
2318467 Svar nej det var inte "han-som-vi-inte-får-prata-om-här". Dessutom så körde han motard.

Då är det någon stakars wannabe som troligen kommer hamna i kistan eller på sjukhuset för eller senare när någon bil inte ser honom när han kör mot rött m.m. Tragiskt men sant, sen retar han väll upp polisen mera så de stopar alla hojar bara för att jävlas tillbaka. Hände samma sak här uppe det va någon som smet sen vart det väldigt mycket fart på mc poliserna, de stopade allt på två hjul efter det.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
EBS skrev:
2318455 Är det motarden eller K6an du pratar om? :va

Båda gav väl inte fingret?

Tror aldrig pappa blå hade en tanke på att jaga efter utan bara att få honom att sluta åka på slangen på sveavägen.

Jag tänkte på Motarden. Nej jag tror som du att polisen inte hade mer i åtanke än att jaga bort honom lite. Dock såg det ganska klumpigt ut..det är ju inte dom smidigste av hojar.

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
Vart vältes snut mc'n förra onsdagen?

Vem var det underutvecklande som gjorde det? :fatta!

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
HansJ skrev:
2318432 Är det sånt som kallas björntjänst...
? Fattar inte :rodnar

DR-Zätare skrev:
2318440 Var det inte han-som-vi-inte-får-prata-om-här? Det låter ju som något i stil med hans filmer. Och var det inte han så har jag förmodligen tyvärr uppmuntrat den stackars wannabe som gjorde det i och med detta inlägg eftersom jag liknat honom vid hans idol.

Man kan inte hålla "honom" ansvarig för allt som händer i förhållande till hojar. Det har funnits fortkörare innan hans videos och det kommer att finnas folk som kör som dårar utan att de ens vet vem "han" är.
FUCKON väljer att köra som fuckon. Så enkelt är det.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Nursey skrev:
2318499 ? Fattar inte :rodnar
Wikipedia:
Björntjänst, en välmenad tjänst som får förödande eller i varje fall negativa konsekvenser för mottagaren. Uttrycket kommer från en fransk fabel av La Fontaine, där en tam björn försökte slå ihjäl en fluga på sin sovande husses ansikte, men dödade honom med slaget.

På senare år har uttrycket kommit att missförstås och ibland användas som uttryck för "stor tjänst".

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Helt klart. Jag tyckte inte att han var ball om det var någon som trodde det :)

HansJ skrev:
2318510 Wikipedia:
Björntjänst, en välmenad tjänst som får förödande eller i varje fall negativa konsekvenser för mottagaren. Uttrycket kommer från en fransk fabel av La Fontaine, där en tam björn försökte slå ihjäl en fluga på sin sovande husses ansikte, men dödade honom med slaget.

På senare år har uttrycket kommit att missförstås och ibland användas som uttryck för "stor tjänst".

Jag vet vad björntjänst betyder :pannkyss men jag fattade bara inte i vilken mening. Nu förstår jag.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln