Raderad medlem 51742
Guest
Tycker det är ganska tydligt, svedea Kan neka Allt på inhägnat tävlingsområde och bestämmer därför helt själva vad dom väljer att godkänna.
Skulle det vara så att inte heller trafikförsäkringen gäller för Svedea-kunder i vissa grupper så lär SMC inte kunna ha dem som deltagare tillsammans med andra deltagare (med gällande försäkring) nej..
Varför diskussionen, alla vet väl att var och en tar sina egna kostnader??
Ja, om trafikförsäkringen inte gäller blir ju det följden i förlängningen, men då blir ju upplägget som en vanlig bandag och då är läget ett annat, vilket alla då förväntas känna till och samtycka till (fast det där kan ju också bli problematiskt om man ser på den andra tråden om deltagaren som stämde en annan).
Problemet är att när det gäller just trafikförsäkringen så blir det väldigt konstigt om man skulle blanda deltagare där trafikförsäkringen gäller för vissa, men inte för andra och man inte är helt klar över vad det är som gäller när man åker ut på banan. Blir jag påkörd av fel person kanske jag blir utan ersättning. Här tycker jag SMC tillsammans med försäkringsbolagen har ett viktigt ansvar att se till att det inte råder några oklarheter om man är försäkrad eller inte när man deltar i en kurs.