. . .
. . .
. . .
![]()
Så om jag förstått det hela så är det meningslöst att vidareutbilda sig till tävlingsledare under SVEMO, då jag även vill kunna fortsätta jobba med SVEFI(fiddy) eftersom jag riskerar min licens hos SVEMO?
Om jag fattat rätt, vem vinner på det?
Svemo med Pelle W i spetsen grämer sig över domen, att förbunden INTE får hota egna medlemmar, förare , funktionärer ser Pelle som ett stort bakslag......inte bara mot Svemo utan hela idrottsrörelsen, nu visas kommunismens rätta tryne, att SBF nu har en faktura på 6 miljoner i rättegångskostnader som skall tas ur förbundets medlems pengar verkar heller inte bekymra
Tråkigt att se hur GS kommer släpa Svemo mera i smutsen, vore kanske klokt att ge upp med domen nu och se framåt vad kan man göra för Svensk Mc sport kanske...
http://www.svemo.se/sv/Forbundsinformation/Nyheter/SvemoochbeslutetiMarknadsdomstolen/
För Svemos dagliga verksamhet har beslutet ingen omedelbar betydelse. Våra stadgar behöver inte ändras på grund av detta, översyn av delar av det Nationella Tävlingsreglementet pågår redan till följd av diskussioner i samband med Förbundsstämman 2012 och Svemo har inte uteslutit några förare på dessa grunder under de senaste 20 åren. Det kan för övrigt vara värt att påpeka att domen gäller Svenska Bilsportförbundet.
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!