Svemo försöker hindra förare från att delta i Speedweekend

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Så om jag förstått det hela så är det meningslöst att vidareutbilda sig till tävlingsledare under SVEMO, då jag även vill kunna fortsätta jobba med SVEFI(fiddy) eftersom jag riskerar min licens hos SVEMO?

Om jag fattat rätt, vem vinner på det?
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Så om jag förstått det hela så är det meningslöst att vidareutbilda sig till tävlingsledare under SVEMO, då jag även vill kunna fortsätta jobba med SVEFI(fiddy) eftersom jag riskerar min licens hos SVEMO?

Om jag fattat rätt, vem vinner på det?

vem vinner?
SVEMO

Vilka är förlorarna?
Du, de som vill hålla på med saker som SVEMO inte tycker ingår i deras "uppdrag", allmänheten som får mindre utbud.

de som styr SVEMO är imho ett gäng inkompetenta svamprökare (om man ser till ser SVEMO egna stadgar)
de som styr SVEMO är imho ett gäng giriga gubbar (om man ser till hur de bara vill dra in $$ till den egna flaggan o hindra alla andra)

Som nån sa.... SVEMO ändrade nog inte på sin stadga pga välvillighet, utan pga tvång från Konurensverket.
 

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Svemo med Pelle W i spetsen grämer sig över domen, att förbunden INTE får hota egna medlemmar, förare , funktionärer ser Pelle som ett stort bakslag......inte bara mot Svemo utan hela idrottsrörelsen, nu visas kommunismens rätta tryne, att SBF nu har en faktura på 6 miljoner i rättegångskostnader som skall tas ur förbundets medlems pengar verkar heller inte bekymra:tummenupp

Tråkigt att se hur GS kommer släpa Svemo mera i smutsen, vore kanske klokt att ge upp med domen nu och se framåt vad kan man göra för Svensk Mc sport kanske...

http://www.svemo.se/sv/Forbundsinformation/Nyheter/SvemoochbeslutetiMarknadsdomstolen/
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Svemo med Pelle W i spetsen grämer sig över domen, att förbunden INTE får hota egna medlemmar, förare , funktionärer ser Pelle som ett stort bakslag......inte bara mot Svemo utan hela idrottsrörelsen, nu visas kommunismens rätta tryne, att SBF nu har en faktura på 6 miljoner i rättegångskostnader som skall tas ur förbundets medlems pengar verkar heller inte bekymra:tummenupp

Tråkigt att se hur GS kommer släpa Svemo mera i smutsen, vore kanske klokt att ge upp med domen nu och se framåt vad kan man göra för Svensk Mc sport kanske...

http://www.svemo.se/sv/Forbundsinformation/Nyheter/SvemoochbeslutetiMarknadsdomstolen/

För Svemos dagliga verksamhet har beslutet ingen omedelbar betydelse. Våra stadgar behöver inte ändras på grund av detta, översyn av delar av det Nationella Tävlingsreglementet pågår redan till följd av diskussioner i samband med Förbundsstämman 2012 och Svemo har inte uteslutit några förare på dessa grunder under de senaste 20 åren. Det kan för övrigt vara värt att påpeka att domen gäller Svenska Bilsportförbundet.

Ett sätt att skrämma andra områden..
 

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Hittade en tråd på Sporthoj från 2009, ang Svemo inte dragit någon licens beror på att Pelle har hotat förarna så bra innan tävling att hoten inte behövde verkställas,

"Osanktionerad tävling 26-29 mars, Funäsdalen
Viktig information till SVEMO-licensierade förare

SVEMO vill göra SVEMO-licensierade förare uppmärksamma på att den planerade tävlingen i Funäsdalen 26-29 mars, inte är sanktionerad/licensierad av SVEMO. Inget tävlingstillstånd och ingen banlicens finns för arrangemanget och därmed gäller ej den försäkring som ingår i SVEMO-licensen. Vi ber samtliga SVEMO-licensierade förare som planerar att delta i tävlingen att observera nedanstående.

Utdrag ur NT § 3.1
Med olicensierad tävling förstås varje arrangemang inom definitionen för ”motorcykeloch snöskotertävling” som genomförs utan SVEMO sanktion. Varje befattning med olicensierad tävling, utom som åskådare, är förbjuden och kan medföra bestraffning.

Till berörda förare
Med anledning av den senaste tidens diskussion om icke SVEMO-sanktionerade tävlingar och efterlevnad av lojalitetsparagrafen i NT, vill SVEMO härmed varna förare som deltar i den typen av tävlingar.

Skulle en anmälan mot någon förare som deltagit inkomma så har SVEMO enligt nuvarande regelverk skyldighet att lämna frågan vidare till Disciplinnämnden. Detta kan medföra att föraren bestraffas.

Per Westling
Generalsekreterare
SVEMO"
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top