Så att polisen avbryter jakter det händer väl inte, fast dem själva gick ut med att dem har slutat jaga hojförare det är ett skämt.
Men om man bestämmer sig för att sticka får man ju ta konsekvenserna, det e ju ens egna val om man väljer att stanna eller dra som sagt.
Jodå det händer att polisen avbryter, fast kanske inte i sånn omfattning som många här på SH kanske hoppas på.
Sen som du själv säger, många som får för sig att testa resonerar nog som så "äh, nu har jag liks förlorat lappen, så varför inte testa?"
(been there, done that)
Det felaktiga med det är fara för 3:e part samt om hojföraren krashar otroligt tragiskt för familj/vänner.
Ska man göra en sånn korkad sak som att köra ifrån polisen , upprepar jag:
*Du ska VETA innan att det är lugna gatan att göra det.
*Du ska kunna hela "rutten" för att göra detta utantill INNAN du ingorerar polisens uppmaning till att stanna
Kan du inte säga
"Jag VET att jag inte blir tagen" då är det lika bra att du stannar o tar ditt straff.
Ett hett tipps är att klarar du inte köra ifrån polisen med laglig hastighet ... prova inte.
Nej, det är inte coolt att köra ifrån polisen, och nej det är inget jag tycker att man ska göra. Dock har jag förståelse för att vissa försöker, speciellt om de redan vet att kortet är borta 6månader el mer i början av sesongen.