Svensk polis stressar mc av vägen.

Vems fel var det?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08

WTF???? Är det här på riktigt??? Sitter folk verkligen på en jävla lördag kväll och skriver om en kille som blivit jagad av snuten och kört av vägen.... Lägg ner vafan jävla moppefuckon och drick lite grann och bli som folk ist!!! :rolleyes::tungan
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Men oavsett vilket så skiter ju snuten i om han får fast hojen eller inte så länge han får ha lite kul på jobbet... Är det ok tyckler du?
Om hojåkaren ska få ha kul får väl polisen roa sig lite också :gnissla
Vill inte ha ett samhälle där man ska tro att man kan komma undan om man bara kan köra i +130 km/h. Valet att prova är mc-förarens.
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Om mc-n drar är väl det en indikation på att föraren har mer än skylt och blinkers som kan upplevas besvärande att visa. Den förare som är beredd att investera liv och hälsa, sitt/sin och andras för en sketen skylt måste ju komma under vård.
Här har jag en synpunkt. Filmen är iofs. sönderklippt men man kan ju tänka sig att han trodde att det skulle räcka att vippa lite på gasen så skulle polisen vara borta ur backspeglarna. När han konstaterat att det inte var så enkelt kände han kanske att det var för sent att vika ner sig då även körkortet förmodligen skulle ryka.
 

Madbulle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Ort
5 Mil Norr om Uppsala
Hoj
SV1000
En hypotetisk fråga!
Tänk om snuten trodde sig veta att en just en likadan Mc hade blivit stulen dagen innan, skulle han ha jagat tjuv svinet då?
Då hade nästan alla gillat att han kraschat tror jag!
Det är svårt att göra alla nöjda i denna situation tror jag, och hur som helst är det den som tar beslutet att dra snuten som har ansvaret för vad han gör och följderna!
Snuten är inte ens i närheten av att preja han när han väl dikar av och om han nu bara har skylten på sitt samvete så är det väl dj... dumt att dra därifrån!
Jag moraliserar inte om att dra snuten utan bara om att det ligger på förarens ansvar att stanna eller ta konsekvenserna!

Skulle jag vara polis så skulle jag vilja skjuta ALLA som inte stannar när jag säger åt dom :) (kanske därför jag inte är det :va )

Börjar tyvärr i bland känna som några andra skrivit angående detta forum att det börjar snart bli dax att döpa om det till gnällhoj!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
WTF???? Är det här på riktigt??? Sitter folk verkligen på en jävla lördag kväll och skriver om en kille som blivit jagad av snuten och kört av vägen.... Lägg ner vafan jävla moppefuckon och drick lite grann och bli som folk ist!!! :rolleyes::tungan

Det ena verkar ju uppenbarligen inte utesluta det andra...:D
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Om hojåkaren ska få ha kul får väl polisen roa sig lite också :gnissla
Vill inte ha ett samhälle där man ska tro att man kan komma undan om man bara kan köra i +130 km/h. Valet att prova är mc-förarens.

Ja eller hur vilket jävla nöje att utsätta andra människors liv för fara för en så liten sak som en rutinkontroll! Bra där! :tummenupp
 

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Lägg ned nu !!!!!

Vi har en mc förare som inte fattar bättre, utan synar diket närmare istället för att stanna för Polisen.
Vi har en Polis som inte fattar att avsluta jakt betyder precis vad hans överordnad säger, avsluta jakten.

Vad är problemet :va, straffet för mc föraren blev omedelbart, och straffet för polisen kommer upp i domstol.
Ingen kan väl inte i alla fall påstå att båda två var nötter, eller :confused:
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
I det här fallet var det väl oförsäkrad och/eller avställd?
Bara att åka hem till ägaren och bötfälla? :va

Har han samma kläder i hallen som föraren kan de även sätta dit han för åkturen (finns domar på det).

Men det kanske är lite för lite action för Pelle? :gnissla

Hur vet polisen att det är ägaren som kör då och att hojen inte är stulen för fem minuter sen? :confused:
 
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
man kan ju tänka sig att han trodde att det skulle räcka att vippa lite på gasen så skulle polisen vara borta ur backspeglarna.

Ja, det har han väl lärt sig i nån av alla "dra snuten trådar" här på sporthoj isåfall..
Det där med att faktiskt kunna köra brukar ju sällan vara det viktiga.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ja, det har han väl lärt sig i nån av alla "dra snuten trådar" här på sporthoj isåfall..
Det där med att faktiskt kunna köra brukar ju sällan vara det viktiga.

Valet att stanna/inte stanna är gjort på en sekund, sen är det nog flyktbeteende för hela slanten.

Själv skulle jag nog skita på mig och parkera vid vägrenen om det börjar blinka *inlaw*
 

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
Problemt kan liknas med att polisen stressar en "kriminell" så att andra kan komma till skada.

Hur skulle du ställa dig till en galning med picka på McD om polisen fick order om att vänta utanför men en polis som vill visa sig duktig gick in och försökte själv ta hand om galningen vilket resulterar i att fler civilister stryker med.
Tjänstefel av polisen
Och helt klart straffbart för galningen (eller hojåkaren)
Jättebra och fin liknelse... eller kanske inte.
Börja med att påvisa att det skadas fler oskyldiga vid polisingripanden i samband med hojåkare som drar snuten än det skadas oskyldiga när pantade idioter är ute och kör bombrepor. Sedan kan vi gå vidare med dina teorier.
 

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Solna
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Han SKule ha TAgiT aV sig jäLmEn för Då fÅr INTe SnutteN JaGa efTer.,LiCKsOm

Va fan, är du ens 15? Ta av hjälmen.... Den typen av jävla skrönor köre man ju själv med när man snodde syrrans push maxi när man var 12.

Hehe förlåt.. Men läs mina andra inlägg så förstår du att jag var ironisk! :tummenupp

KAN du vara ironisk??? Har jag aldrig någonsin fattat efter att ha läst alla dina inlägg:tummenupp
 
Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Kanske borde bli hårdare straff att fly från polisen när dom försöker stanna en person.
Så folk tänker till lite om det är värt det.
Lite böter för att man kör utan skylt eller för fort eller några år i fängelse för att ha stuckit från en poliskontroll?

För övrigt tycker jag polisen i filmen skulle knuffat omkull hojen när han sakta gled förbi i rondellen. Ingen fara för någon och han hade fått stopp på en gång.
Sen hade han på hojen fått förklara sej varför i helvete han är så korkad att han försöker dra.
 

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Ort
H-Town
Hoj
F4 Izzle
Kanske borde bli hårdare straff att fly från polisen när dom försöker stanna en person.
Så folk tänker till lite om det är värt det.
Lite böter för att man kör utan skylt eller för fort eller några år i fängelse för att ha stuckit från en poliskontroll?

För övrigt tycker jag polisen i filmen skulle knuffat omkull hojen när han sakta gled förbi i rondellen. Ingen fara för någon och han hade fått stopp på en gång.
Sen hade han på hojen fått förklara sej varför i helvete han är så korkad att han försöker dra.

Precis börjat på Polishögskolan? :död
 

=PerssoN=

Joråsatte..
Gick med
8 May 2010
Ort
Gävle
Hoj
Aprilia RSV4 RR - 2016
Jag håller med till 100% att polisen gjorde fel när han inte löd orden...
MEN, hade inte idioten valt att försöka dra snuten så hade detta aldrig,aldrig,aldrig, och då menar jag ALDRIG!!!1!1one!1 skett.

Det kan inte bli enklare än så. Förstår mig inte på folk som försvarar mcföraren. :va:rolleyes:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top