Mitt förslag, att nå typ samma mål, skulle vara....
Kolla "rookietabellen" från förra året i både R1000 och R600. Ta dom 10 bästa i Rookie1000 och Rookie600 och skicka ut deras nya elitlicenser. "Varsågod, ni är tillräckligt snabba för eran elitlicens... "
Vi fyller då ut elitklasserna (mål 1) och sänker farten betydligt i Rookieklasserna (mål 2), vilket gör det mindre läskigt för folk att ta steget och börja tävla (mål 3). Då blir Rookie den klassen som det en gång var, och vad den är tänkt att vara. En nybörjarklass! Dessutom försvinner behovet av den nya instegsklassen, och vi behöver inte tunna ut startfälten ytterligare men ännu en klass som ska ta förare..
DET ABSOLUT BÄSTA FÖRSLAGET SEN JESUS GICK I KORTBRALLOR.
Ska rr bli bättre, roligare, dra mer publik, locka sponsorer mm så behövs först och främst fler utövare.
Fler som kör, fler nära kära, polare, bekanta som kommer och kollar.
Färskingar som är sugna på att rejsa vågar sig på rookieklasserna och det finns plenty med begagnade 600 och 1000 maskiner så plånboken räcker även till annat.
Strunta i ny luddig instegsklass som ingen vet hur den kan se ut och vad man får köra med.
Fan, lyft blicken lite och se längre än era näsor och tänk vad som är bäst för just dig, tänk bäst för HELA sporten.
Om sen alla utövare sneglar på hur det ser ut i Mackes depå och tar lärdom av det så lovar jag att det blir mycket lättare att locka mig och andra som sponsrar eller går i tankarna att göra det.
Inte det minsta publikfriande när det ser ut som ett tattarläger runt hojarna.
Tycker det låter ruskigt kul med fler som skriver upp sig som "rundningsmärken" hoppas ni får en skitkul säsong med mycket bantid !
Macke, du är den bäste ambassadören för rr i Sverige !