Jag hade en "RÖR INTE DAVID"-hand som avatar men ingen hakade på. Buuuu!Eller ska vi använda aftonbladets (irriterande) "Vi gillar olika" slogan som avatar och med svenskens tryne på!
Jag hade en "RÖR INTE DAVID"-hand som avatar men ingen hakade på. Buuuu!Eller ska vi använda aftonbladets (irriterande) "Vi gillar olika" slogan som avatar och med svenskens tryne på!
Hmm, kanske läge för ett rejält krafttag av typen att gå ut i media med hela skandalen o den uppenbara orättvisan: Aftonbladet + Expressen...anyone?!
Bra gjortJag gjorde ett utskick för kanske en månad sedan i ämnet till en massa stora tidningar. Där fick de också veta att all material (text och bilder) var gratis. Blev inte någonting om det (förutom bike.se som la upp det). Men man kan ju alltid försöka igen.
Jag gjorde ett utskick för kanske en månad sedan i ämnet till en massa stora tidningar. Där fick de också veta att all material (text och bilder) var gratis. Blev inte någonting om det (förutom bike.se som la upp det). Men man kan ju alltid försöka igen.
Nja, det handlar väl om att Svensken inte är A) kändis eller B) någon som alla kan känna igen sig i/sympatisera med, tex Lisa 3 blev utslängd från dagis av full fröken. Det var väl tom på löpet när Karl-Filip (prinsen) hamnade i sandfållan med Porschen i somras, fast då var det ju KRASCH och PRINS som sålde lösnummer. Dom skulle ju kunna fylla en hel kvällstidning ett par gånger i veckan med alla vurpor alla banåkare och RR-folk lyckas med varje veckaFast hur stort allmänintresse är det egentligen för någon som faktiskt gjort det han blir straffad för? Det enda man kan hoppas på är sympatier för att straffet i sig är alldeles för hårt och göra jämförelser med andra sporter men jag tvivlar. Kvällspressen gillar väl mer påståenden om att helt oskyldiga drabbats av orättvisor.
Det säger väl en del att det bara var en hojtidning som var intresserade.
Bra gjortFast, hur pass lättsmältligt va det? Det kanske måste vara på copypaste-nivå för att dom ska orka göra något?
![]()
Intresset på den här sajten är lite mer än noll (en handfull personer på Racingforumet). Bland människor i allmänhet lär intresset inte ens vara mätbart.Fast hur stort allmänintresse är det egentligen...
Ska skriva igen, nu när straffet förändrats. Ska man få in det i Aftonbladet så får man väl kanske skriva på deras språk "Skandal" osv..
Edit: Länk till Stötta David-avdelningen: http://www.highsider.se/stottadavid.html
Kanske några hundra som mailar AB, Expressen och andra tidningar med info så kanske de tar upp det.
Kan de skriva om denna "stackaren" kan de skriva om andra tycker man.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article8185341.ab
ja sicka dårar det finns inom rättsväsendet!
De jävla hästnissarna tror de kan göra hur som helst.
Hade grabben haft nåt innanför pannbenet hade han väntat med att lasta ur den ena hästen tills den andra transporten kommit.
Eller det var så viktigt att få ner den andra hästen!
Nån som gnällde över att polisen var nitiska mot överlast.
Därför som det snurrar och slår runt en massa hästtransporter, skaffa E kort eller annan vagn och dragbil isf att lägga pengar på böter och äventyra säkerheten för oss andra trafikanter.
Har aldrig hört att hästtransporter har vält faktiskt![]()
Det är sällan som en Scania välter också men lik förbannat så får jag inte köra någon.![]()
Ja självklart var det fel om nu hästtransporten inte tar 2 hästar!
Men förmodligen var det väl övervikt för bilen
Eller tycker jag att polisen kunde eskortera ägare/hästarna till ett lämpligare ställe!
Eller om det nu var bilen som var problemet som jag förstår det, kunde väl Polisen ha kört transporten.
Inte så smart att stå på E4
Har aldrig hört att hästtransporter har vält faktiskt
Iom att du verkar lite irreterad på hästnissarna, så måste ju jag försvara lite!
Har en polare som inte får dra sin hästtransport med sin nya fina XC60
men med en upprostad 945 som kan tappa kroken vilken dag som helst kan dra kärran!
Eller med ett E-kort blir det säkrare menar du?
Har aldrig hört att hästtransporter har vält faktiskt![]()
jag förstår inte hur någon kan tycka det är ok att varas med i/stötta en sådan förening som svemo som handlar på detta viset.de raserar ju nu karriären för en av sveriges största framtidslöften, det tycker jag är värt att stå upp för. jag skulle gå ur om jag var med!
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |