"Svensken" avstängd?

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Se till att veta vad du pratar om innan du kastar mer bränsle på brasan.

ARC har absolut inget med denna striden att göra. Ändå sitter flera här och argumenterar för en manifestation som kan kosta ARC en helvetes massa stålar. Varför ska ARC ta den smällen? Finns då rakt ingen anledning, oavsett vad man tycker om beslutet!
Ja, klubbarna ska jobba för sina medlemmar. Rätta mej om jag har fel, jag tror att David är medlem i LMS? Per Träff, som sitter i LMS styrelse, har hjälpt David med överklagan. Är detta inte att hjälpa sina medlemmar?
Den bojkott som det pratas om drabbar inte LMS, den drabbar, om den genomförs, Falkenbergs MK, ARC, och Knutstorp.

Du har en förmåga till översitteri och lägger gärna munkavel på folk, att de inte begriper vad de talar om/så här är det!! osv.., jag ser det inte som en god egenskap som representant för en klubb, en person som måste vara utåtriktad och lyhörd för kritik.
Bara att ta bort inlägget där jag insinuerade att man får passa sig för vad man säger (vilket drabbat flera), tyder på att du har väldigt lågt till tak vad gäller kritik. Går du dina egna intressen eller förarnas/forumets? Något måste ju göras mot toppstyrningen, annars dör Svensk RR, och en öppen debatt i ett demokratiskt land är det minsta man kan begära.

Förmodligen åker väl detta inlägg med
Då lägger jag upp det på Zatzy, då flera följer denna diskussion där.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Du har en förmåga till översitteri och lägger gärna munkavel på folk, att de inte begriper vad de talar om/så här är det!! osv.., jag ser det inte som en god egenskap som representant för en klubb, en person som måste vara utåtriktad och lyhörd för kritik.
Bara att ta bort inlägget där jag insinuerade att man får passa sig för vad man säger (vilket drabbat flera), tyder på att du har väldigt lågt till tak vad gäller kritik. Går du dina egna intressen eller förarnas/forumets? Något måste ju göras mot toppstyrningen, annars dör Svensk RR, och en öppen debatt i ett demokratiskt land är det minsta man kan begära.

Förmodligen åker väl detta inlägg med
Då lägger jag upp det på Zatzy, då flera följer denna diskussion där.
Det handlar inte om toppstyrning, och du får gärna lägga upp det på Zatzy.

Du uttalar dej tvärsäkert om allt som händer inom Svemo, men flera av dina inlägg visar på en skrämmande okunskap. Du har inte insikten i organisationen, och har uppenbarligen heller ingen vilja att skaffa den insikten. Däremot verkar du tycka det är kul att kasta ur dej diverse provocerande inlägg, utan att fundera över konsekvensen för svensk roadracing.

Jag uttalar mej som privatperson på detta forum. Jag är INTE nån representant för ARC, är inte ens medlem i den klubben.
Jag arbetar däremot med att arrangera tävlingar på Anderstorp Raceway. Jag kan inte på nåt sätt se att det som drabbat David är orsakat varken av ARC eller Anderstorp Raceway. Det alla sitter här och diskuterar riskerar däremot att drabba ARC och Anderstorp Raceway ekonomiskt, därav mitt intresse.

Huruvida jag är en översittare eller ej lämnar jag åt mina vänner att avgöra. Du behöver inte insinuera ett enda skit, du kan skriva i klartext vad du menar istället, det är effektivare. Jag kommer dock även i fortsättningen att ta bort inlägg som är onödiga, avviker från ämnet eller på annat sätt bryter mot reglerna. Har du problem med det kan du väl lägga de inläggen på zatzy istället?
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Det handlar inte om toppstyrning, och du får gärna lägga upp det på Zatzy.

Du uttalar dej tvärsäkert om allt som händer inom Svemo, men flera av dina inlägg visar på en skrämmande okunskap. Du har inte insikten i organisationen, och har uppenbarligen heller ingen vilja att skaffa den insikten. Däremot verkar du tycka det är kul att kasta ur dej diverse provocerande inlägg, utan att fundera över konsekvensen för svensk roadracing.

Jag uttalar mej som privatperson på detta forum. Jag är INTE nån representant för ARC, är inte ens medlem i den klubben.
Jag arbetar däremot med att arrangera tävlingar på Anderstorp Raceway. Jag kan inte på nåt sätt se att det som drabbat David är orsakat varken av ARC eller Anderstorp Raceway. Det alla sitter här och diskuterar riskerar däremot att drabba ARC och Anderstorp Raceway ekonomiskt, därav mitt intresse.

Huruvida jag är en översittare eller ej lämnar jag åt mina vänner att avgöra. Du behöver inte insinuera ett enda skit, du kan skriva i klartext vad du menar istället, det är effektivare. Jag kommer dock även i fortsättningen att ta bort inlägg som är onödiga, avviker från ämnet eller på annat sätt bryter mot reglerna. Har du problem med det kan du väl lägga de inläggen på zatzy istället?

Åter ett "klapp på huvudet" inlägg, du vet ingenting om mig och min bakgrund, ändå uttalar du dig tvärsäkert. Nu har jag väl rätt att uttala mig då jag ganska kraftigt sponsrar en förare i SvenskRR.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Åter ett "klapp på huvudet" inlägg, du vet ingenting om mig och min bakgrund, ändå uttalar du dig tvärsäkert. Nu har jag väl rätt att uttala mig då jag ganska kraftigt sponsrar en förare i SvenskRR.

På vilket vis skulle du ha rätt att kritisera för att du sponsrar en förare? Ser ingen självklar koppling? Det faktum att du sponsrar en förare ger dej automatiskt en rätt att skriva kritiserande inlägg riktade mot en ideell organisation? Förklara för mej som inte förstår den kopplingen!
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
På vilket vis skulle du ha rätt att kritisera för att du sponsrar en förare? Ser ingen självklar koppling? Det faktum att du sponsrar en förare ger dej automatiskt en rätt att skriva kritiserande inlägg riktade mot en ideell organisation? Förklara för mej som inte förstår den kopplingen!

Med vilken rätt kritiserar du förarnas åsikter:confused:
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Jaha, vad säger man...att påstå och skriva att nån har vanföreställningar och det ifrån sitt egna förbund SVEMO när det aktuella ärendet var uppe i RIN känns lite väl oproffsigt och hämndlystet...B.A. skärpning!

Finns det ingen BESLUTSFATTANDE som fattat vad som egentligen låg till grund för Davids frustration och temperamentsutbrott?!

-På Fbg: Att få starta sist på en bana som D vet att han inte är allra snabbast på och historiskt inte en av hans favoriter. Kvalet gick inte jättebra innan o jag kan tänka mig att han var förbannad o besviken redan här, är man i mästerskapsledning o stor chans på SM-guldet, då är man 200% taggad.

-På Kga: Efter enormt strul och mekat dygnet runt, med vad som visade sig vara skit i insugnings silen/filtret in i bränslepumpen (diagnostiserat först efter Kga-racen), som orsakat ryckig gång och att hojen tvärdör och teamet var nästan på gränsen att dömma ut hojen och plocka fram en ny IGEN (Ja en NY fick ju plockas fram då #1 hojen blev helskrot på premiären på Ktrp). Kan tänka mig att han var som ett smärre åskmoln inombords. Strulet m depå moppen ytterligare en påspädning. Att sedan på racet när D hade chansen att verkligen vinna och rycka ifrån den enda riktiga titelutmanaren Papunen (som fått ett oväntat strul m växellådan o körde rakt fram o ut på escapen i Trösen) D ändå inte bättre än 1 plac. framför P i mål, skulle få MIG att formligen explodera av frustration, afterrace, om jag varit i hans situation.

Detta är min hobby-analys ifrån läktaren. Ni får givetvis rätta mig om jag har fel, grabbar!!
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Tocar, att intala sig att något är på ett visst sätt och säga det flera gånger gör att du till slut tror på det du säger och att det vore så. Medan andra från "utsidan" tycker du svamlar.

Nr:18, lite fel kan det se ut att du debatterar så hårt emot eller för något när du trots allt är så involverad både i tävlingsarrangemang och bandagsarrangemang. Får tänka på hur det kan se ut oxå.

Diskutera för svenskens fördel nu istället. Om detta ebbar ut i en intern dispyt på SH istället för något konstruktivt, så stängs hellre tråden och så även diskussion runt svensken. Då tydligen är beslutet som är taget final och går ej att ändra på.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det är väldigt få som har kommenterat Fredrik´s (den enda SVEMO-representant jag har kontaktuppgifter till som samtidigt tar sig tid att svara på mail) mail till mig. Att det var "väldigt högt upp i organisationen" som beslutet fattades.

Jag skulle vilja veta vilka som är ansvariga, så vi kan maila allihopa till rätt person och undra vaihlvte dom pysslar med...

Jag kan maila och fråga, är ni med på att maila ni med, för att påverka.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Åter ett "klapp på huvudet" inlägg, du vet ingenting om mig och min bakgrund, ändå uttalar du dig tvärsäkert. Nu har jag väl rätt att uttala mig då jag ganska kraftigt sponsrar en förare i SvenskRR.
Problemet är att du uppenbart argumenterar för saker men baserat på felaktiga uppfattningar från din sida. Det gör dels din argumentation felaktig men det gör även att det är stor risk att påhittade saker sprids som sanningar.
Ta reda på fakta först, du gillar ju att läsa. Kritisera sedan.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Nr:18, lite fel kan det se ut att du debatterar så hårt emot eller för något när du trots allt är så involverad både i tävlingsarrangemang och bandagsarrangemang. Får tänka på hur det kan se ut oxå.

Nu läser du mej inte rätt, Swedie. Jag debatterar varken för eller emot svensken, jag har ingen uppfattning i det ärendet. Däremot anser jag att man inte ska straffa de tävlingsarrangörer som kör under maj månad eftersom det drabbar klubbar som inte är involverade på något sätt i ärendet.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nu läser du mej inte rätt, Swedie. Jag debatterar varken för eller emot svensken, jag har ingen uppfattning i det ärendet. Däremot anser jag att man inte ska straffa de tävlingsarrangörer som kör under maj månad eftersom det drabbar klubbar som inte är involverade på något sätt i ärendet.

I princip alla handfasta protestaktioner kommer påverka arrangerande klubb. Gör man inga protestaktioner så kommer absolut inget hända.

Ni kommer i kläm, det är sorgligt, men ring till SVEMO och klaga istället, för protesterna hade aldrig kommit utan deras hääääärliga inblandning
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu läser du mej inte rätt, Swedie. Jag debatterar varken för eller emot svensken, jag har ingen uppfattning i det ärendet. Däremot anser jag att man inte ska straffa de tävlingsarrangörer som kör under maj månad eftersom det drabbar klubbar som inte är involverade på något sätt i ärendet.
Jag håller med, ingen arrangör ska behöva bli ekonomiskt ansträngd av ett uppror. Det är Svemo som ska få känna på att det här har hanterats totalt felaktigt. Tyvärr, oavsett, för att kunna påverka så behöver "alla led" känna effekten. Hur ska annars Svemo till slut bli påverkade? Detta menar jag inte rättfärdigar att ge arrangörer ekonomisk stress. Men det är ju inte så enkelt tydligen att påverka Svemo.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
I princip alla handfasta protestaktioner kommer påverka arrangerande klubb. Gör man inga protestaktioner så kommer absolut inget hända.

Ni kommer i kläm, det är sorgligt, men ring till SVEMO och klaga istället, för protesterna hade aldrig kommit utan deras hääääärliga inblandning

Nej, det är bättre att den som vill påverka kontaktar rätt instans på Svemo istället för att arrangören ska få problem. Skit åt den som förtjänar det, ingen annan.

Men det är ju inte så enkelt tydligen att påverka Svemo.

Jo, det är det. Man gör det genom att engagera sej i sin klubb. Karriärmöjligheterna är stora, klubbarna skriker efter engagerade medlemmar!
 
Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Ni kommer i kläm, det är sorgligt, men ring till SVEMO och klaga istället, för protesterna hade aldrig kommit utan deras hääääärliga inblandning

Då är det väl bättre att förarna står för ARC:s förluster så att alla får ta en liten del av den smällen för att visa sina synpunkter?! Det kommer dock aldrig ske eftersom alla är så jevvla snåla och tycker att någon annan ska betala.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Jag riskar inte att tråden stängs utan hoppas ni hittar på något konstruktivt att hjälpa honom eller framför allt att det inte händer igen:krama
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Nej, det är bättre att den som vill påverka kontaktar rätt instans på Svemo istället för att arrangören ska få problem. Skit åt den som förtjänar det, ingen annan.



Jo, det är det. Man gör det genom att engagera sej i sin klubb. Karriärmöjligheterna är stora, klubbarna skriker efter engagerade medlemmar!
Med dessa Ja och Nej-försök till svar kan det låta lite bryskt hur du svarar.
Samma gäller Tocar hur han skriver som om allt han skriver är rätt.

Det är inte så lätt ändå. Det är inte så "bara" att engagera sig i sin klubb. Det i sig kräver både tid, troligen en del egna pengar att spendera på det, och att man får respekt och uppmärksamhet nog att ens åsikter tas vidare upp på högre distans.

Vore det så enkelt, skulle fler gjort det. Så lata kan man inte anse att alla är, vare sig på SH eller utanför. Det krävs en viss person av viss integritet att rå sig an att vilja engagera sig att påverka.

Svemo är omodert på så sätt att det är svårt att känna att man kan vara med och besluta. Det är dock troligen gjort så av en anledning. Man borde kanske fundera på att ge sina betalande medlemmar röstningsmöjlighet via en typ av portal på internet för beslut som betalande medlemmar får vara delaktiga i. Att behöva gå i 2 eller 3 led för att nå beslutsfattarna hos Svemo gör ju att folk skiter i det och vi har den sits vi har. Lite inbördes beundran och samma folk om och om igen som är med och gör besluten.
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Du hittar de ansvariga i de dokument som finns publicerade på highsider.se

Huvudansvariga för svemo är deras huvudstyrelse där jag bara känner till Tony Jakobsson. Du hittar styrelseledamöterna på svemo.se. Vilka som varit inblandade och brytt sig om att vara med i diskussionerna vet jag inte.

Högsta ansvariga verksamhetschef är svemos Generalsekreterare som fungerar som deras "VD". Han har varit inblandad i diskussionerna med RIN.

Innan det gick dit så var det ledamöterna i disciplinnämnden som fattade beslutet om avstängningen, deras namn hittar du också i dokumenten som finns på highsider.se. Även i min tråd på sporthoj.com

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4960221#post4960221





Det är väldigt få som har kommenterat Fredrik´s (den enda SVEMO-representant jag har kontaktuppgifter till som samtidigt tar sig tid att svara på mail) mail till mig. Att det var "väldigt högt upp i organisationen" som beslutet fattades.

Jag skulle vilja veta vilka som är ansvariga, så vi kan maila allihopa till rätt person och undra vaihlvte dom pysslar med...

Jag kan maila och fråga, är ni med på att maila ni med, för att påverka.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Då är det väl bättre att förarna står för ARC:s förluster så att alla får ta en liten del av den smällen för att visa sina synpunkter?! Det kommer dock aldrig ske eftersom alla är så jevvla snåla och tycker att någon annan ska betala.

:confused:

Det är väl bättre att ploj-SVEMO står för klubbens eventuella risk som är i rakt nedåtstigande led förknippad och ansvariga med deras totala brist på känsla, förnuft och beslutsförmåga som bas?

Förarna har inte gjort något fel, de ställer upp för en person som i deras idrott blivit felaktigt behandlad, gång på gång. :fakta

Då blir det kännbart för SVEMO :banana

Du hittar de ansvariga i de dokument som finns publicerade på highsider.se

Huvudansvariga för svemo är deras huvudstyrelse där jag bara känner till Tony Jakobsson. Du hittar styrelseledamöterna på svemo.se. Vilka som varit inblandade och brytt sig om att vara med i diskussionerna vet jag inte.

Högsta ansvariga verksamhetschef är svemos Generalsekreterare som fungerar som deras "VD". Han har varit inblandad i diskussionerna med RIN.

Innan det gick dit så var det ledamöterna i disciplinnämnden som fattade beslutet om avstängningen, deras namn hittar du också i dokumenten som finns på highsider.se. Även i min tråd på sporthoj.com

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4960221#post4960221

Jättebra.

Du har inte ett färdigt ark / mail som du kan kopiera in deras mailadresser här? Annars får jag ta eftermiddagen att leta igenom SVEMOs utmärkta :)rolleyes:) hemsida efter information...
 
Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top