Bra, då sparade vi 13 miljoner skattekronor på fängelsekostnader. Med lite tur så kanske han jobbar och betalar skatt i stället.
Haha, jo men visst...
Han verkar rejält rehabiliterad...
https://www.youtube.com/watch?v=yvf_5-BS-JU
Bra, då sparade vi 13 miljoner skattekronor på fängelsekostnader. Med lite tur så kanske han jobbar och betalar skatt i stället.
För typ femtioelfte gången nu då: Tegnell är företrädare för en myndighet där MÅNGA experter sitter och väger samman de förutsättningar som finns inför beslut.
Blir ju inte mer rätt för att det är fler som försöker koppla ihop "Tegnell" med antalet döda på äldreboenden i Järvafältets förorter.
Om du nu driver den tesen kan du väl förklara hur DU anser att Tegnell borde ha förhindrat smittspridning på svenska äldreboenden i januari-mars 2019? Dvs innan man visste att den fanns i Sverige (det var nämligen då den spreds).
Källa på det där med jan-mars 2019?
Skulle du stanna kvar på ett jobb ifall du varje dag under ett halvår tvingades stå säga vad din grupp tycker på ett sätt som att du själv stödjer allt?
Själv skulle jag sagt upp mig första dagen någon försökte tvinga mig ut och offentligt säga saker jag själv inte tror på.
För typ femtioelfte gången nu då: Tegnell är företrädare för en myndighet där MÅNGA experter sitter och väger samman de förutsättningar som finns inför beslut.
Jaha. Ja det håller nog egentligen de flesta med om. Någon form av konsensus i hur FHM ska agera utåt/medialt antar jag finns när Tegnell stegar fram.Jag tror att man är ganska överens på myndigheten, det var min poäng.
”Detta [är] på inget sätt nya fynd, utan att man hittat virus på olika ytor i miljön m.m. har gjorts flera ggr tidigare”
”Sammantaget tillför studien inget som inte är tidigare känt. Noterbart är också att viruset man hittade inte var viabelt, alltså inte infektiöst. Ändrar därmed inga ställningstaganden som myndigheten gjort”
Jag tror att man är ganska överens på myndigheten, det var min poäng.
Jo att smittan spreds redan innan sportlovet har väl stått klart ett tag? Minns inte var jag läste detta men det var i samband med att man via smittspårningen sett att viruset kom från andra länder än skidortsländerna. GB, USA mfl nämndes... resandet är stort i Sverige.
Hmm det är ju iofs inte direkt som han sågar skiten längs fotknölarna.
Vem som har rätt/fel uttalar jag mig inte om.
Jag ändrade mitt tidigare svar medans du antagligen skrev eftersom jag insåg att du kanske menade 2020 och inte 2019.
Hmm det är ju iofs inte direkt som han sågar skiten längs fotknölarna.
Vem som har rätt/fel uttalar jag mig inte om.
Blir ju inte mer rätt för att det är fler som försöker koppla ihop "Tegnell" med antalet döda på äldreboenden i Järvafältets förorter.
Om du nu driver den tesen kan du väl förklara hur DU anser att Tegnell borde ha förhindrat smittspridning på svenska äldreboenden i januari-mars 2020? Dvs innan man visste att den fanns i Sverige (det var nämligen då den spreds).
Jag gissar att det har mer med att göra att vi säljer ut vår omsorg till lägstbjudande där stressad personal åker skytteltrafik mellan alla boende och hem. Något speciellt de åt höger gärna blundar för, enklare att gnälla på Tegnell än att se problematiken att upphandla sönder allt eller sälja ut. Skulle vi ha fast stationerad personal på alla boende så skulle det nog se liknande ut som våra grannländer istället för upphandlade bemanningsföretag. (Vilka inte har gjort samma nedmontering av det offentliga)
Hej, jag vill upphandla vård enligt dessa premisser:
x
y
z
Vad är er kostnad för detta?
Anbuden kommer in.
Företag A: 400 kr/tim
Företag B: 500 kr/tim
Företag C: 600 kr/tim.
Bra, tänker du, jag tar företag C, jag vill ju inte ha dem som erbjuder det lägsta priset på det jag vill köpa? Eller?
Hej, jag vill upphandla vård enligt dessa premisser:
x
y
z
Vad är er kostnad för detta?
Anbuden kommer in.
Företag A: 400 kr/tim
Företag B: 500 kr/tim
Företag C: 600 kr/tim.
Bra, tänker du, jag tar företag C, jag vill ju inte ha dem som erbjuder det lägsta priset på det jag vill köpa? Eller?
Billigast bäst?
Tyvärr inget hittepå...
Förbifarten hade blivit samhällsekonomiskt billigare med högre svenska löner i svenska företag till svenska arbetare som beskattas i Sverige.
Dumheten bedrar visheten...
Lönedumpning, skattefusk och arbetsmiljöproblem förekommer vid byggandet av Förbifart Stockholm. Trafikverket ser allvarligt på problemen.
Det handlar bland annat om underentreprenörer som betalar sina arbetare så lite som tio kronor i timmen, företag som inte registrerat sig i Sverige trots att de har sin huvudsakliga verksamhet här, företag som inte betalar sociala avgifter i Sverige och så vidare.
https://sekotidningen.se/nyhet/fiffel-pa-bygget-av-forbifarten/
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |