Sverige idag..

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Schrödingers riskyrke: Lärare. Är det ett eller inte?
FHM: Nej.
Common sense : kanske?
Lärarna: Helt tappat smaken

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag visste att någon skulle hugga på det ordet men valde det ändå.

Jag hänvisar till sista stycket i inlägg #4316

Hugga vet jag inte, men det är väl bra med någorlunda faktabaserad diskussion. Jag vet ju inte om siffrorna från andra länder också gäller "avlidna där covid-19 tidigare konstaterats".
Det känns som att leva i någon form av twilight zone där vissa tycker regeringen är kass eftersom de gör för lite och andra tycker regeringen är kass för att de hindrar dem från att festa som svin.
Jag har läst synpunkter som att "det är bara de över 80 som dör så jag behöver inga restriktioner". Jag håller inte med om den saken.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jag antar att du menar Joseph Göbbels och inte den ökände Mengele... Icke desto mindre mycket tänkvärt, men snarare för att förstå Trump/rysstrollen osv. Inte för att tolka vetenskap.

Nu kan jag iofs inte definitionen på rysstroll längre, det ordet verkar slängas lite till höger och vänster åt någon som säger att statens lakejer/massinvandring/globalism/pk-eliten har fel. Allternativmedia är ett typiskt sådant tacksamt mål att skjuta på för att misskreditera & demonisera. Lite karaktärsmordsvibbar.

Vad är trump och rysstrollen ett symtom på? Hur har dessa "fenomen" uppstått.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag antar att du menar Joseph Göbbels och inte den ökände Mengele... Icke desto mindre mycket tänkvärt, men snarare för att förstå Trump/rysstrollen osv. Inte för att tolka vetenskap.

Ja, jag menade Göbbels och och de som låtsas tolka vetenskap åt folket.

Vilket inte ska blandas ihop med vetenskap.

Journalister och politiker inte är vetenskapsmän. Och inte heller chefer på statliga myndigheter är per definition vetenskapsmän.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Schrödingers riskyrke: Lärare. Är det ett eller inte?
FHM: Nej.
Common sense : kanske?
Lärarna: Helt tappat smaken

Såg du inte här om veckan? Då ändrades vissa yrkesgrupper inom skolan till riskyrken en inte de som jobbade närmast "kunderna" om möter mest männiksor utan det var tydligen bara administrativa delar av personalen som var riskyrken, bla rektorer.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Då är det en annan sak än de 6300 som nämndes.

Vad jag vet så har statistiken reviderats just av att de personer du syftar på har plockats bort ur statistiken. Vid några tillfällen har det rapporterats negativt antal döda just för att de där personerna "med" covid-19 har plockats bort ur statistiken.

Men visst, det finns säkert någon sån med nu också som kanske rensas bort vid tillfälle men eftersom den exakta siffran i skrivande stund är 6335 döda så tror jag ändå att 6300 fortfarande är helt korrekt siffra med de två värdesiffrors noggrannhet som angetts.

Har du någon bättre källa som specificerar annat så får du gärna dela med dig av dem.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag står skamsen och inser att statistiken ändrats efter att jag grävde i det tidigare.
Gräver genast ner mig under min sten igen!

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Offentlig fredagsbön utanför franska ambassaden

Muslimer håller just nu fredagsbön utanför franska ambassaden på Kommendörsgatan, Östermalm. Ett fyrtiotal muslimer samlades vid lunchtid för att manifestera mot Frankrikes president Emmanuel Macrons krafttag mot islamismen. Polis är på plats och bevakar händelsen.

Arrangör för den offentliga fredagsbönen var Muhsin Asinger, representant för Islamiskt Kurdiskt Kulturcentrum, IKKC.

Han var även med och protesterade på Norrmalmstorg då SÄPO frihetsberövat fem radikalislamistiska män i maj förra året.

Nyhetsbyrån intervjuade en av deltagarna på fredagsbönen.

– Vi vill visa vårt stöd till profeten Muhammed. Vi valde den här dagen för att det är en helig dag. Vi vill visa fransmännen att vi är emot deras agerande. De ska respektera vår religion, vi har inte gjort något hotfullt mot samhället. De vet att vi blir upprörda, vad vinner dem på det? Vi kommer inte acceptera att häda profeten, vi är även emot hädelse av andra religioner.

IW490m4.jpg

73tsqPk.jpg

Källa: https://nyhetsbyran.org/2020/11/20/offentlig-fredagsbon-utanfor-franska-ambassaden/

.

.

.

.

* Blockerar en gata
* Är fler än 8 personer
* "Jämställt"
* De är emot Frankrikes(!) ställningstagande EMOT islamism

Man kan ju tycka att det svenska samhället bör agera emot detta, men polisen verkar istället vara där för att se till att detta kan genomföras...

Blasfemi före yttrandefrihet...

Finns många länder där det är så, åk gärna dit så kan vi som föredrar frihet stanna här.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Offentlig fredagsbön utanför franska ambassaden

Muslimer håller just nu fredagsbön utanför franska ambassaden på Kommendörsgatan, Östermalm. Ett fyrtiotal muslimer samlades vid lunchtid för att manifestera mot Frankrikes president Emmanuel Macrons krafttag mot islamismen. Polis är på plats och bevakar händelsen.

Arrangör för den offentliga fredagsbönen var Muhsin Asinger, representant för Islamiskt Kurdiskt Kulturcentrum, IKKC.

Han var även med och protesterade på Norrmalmstorg då SÄPO frihetsberövat fem radikalislamistiska män i maj förra året.

Nyhetsbyrån intervjuade en av deltagarna på fredagsbönen.

– Vi vill visa vårt stöd till profeten Muhammed. Vi valde den här dagen för att det är en helig dag. Vi vill visa fransmännen att vi är emot deras agerande. De ska respektera vår religion, vi har inte gjort något hotfullt mot samhället. De vet att vi blir upprörda, vad vinner dem på det? Vi kommer inte acceptera att häda profeten, vi är även emot hädelse av andra religioner.

IW490m4.jpg

73tsqPk.jpg

Källa: https://nyhetsbyran.org/2020/11/20/offentlig-fredagsbon-utanfor-franska-ambassaden/

.

.

.

.

* Blockerar en gata
* Är fler än 8 personer
* "Jämställt"
* De är emot Frankrikes(!) ställningstagande EMOT islamism

Man kan ju tycka att det svenska samhället bör agera emot detta, men polisen verkar istället vara där för att se till att detta kan genomföras...

Blasfemi före yttrandefrihet...

Finns många länder där det är så, åk gärna dit så kan vi som föredrar frihet stanna här.

Yttrandefrihet > religion

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Välkomna till ett land där man(tidigare iaf) inte riskerar livet om man säger att religion är blä. Vill ni ändra på det så är ni inte välkomna, tyvärr.

Typ så?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Visar sig att Polisen var på plats OCH hade beslut om att upplösa det, men insatsledningen valde att inte agera på det...

"Beslut togs om att upplösa och detta kommunicerades även ut. Sedan valde insatsledningen att inte handgripligen effektuera detta. Oklart varför man valde att inte göra det."
//YB Södermalm på Twitter

Och nu med mer än åtta timmar efter det hela så har jag fortfarande inte lyckats hitta en enda artikel om detta på vare sig Aftonbladet, Expressen, SvD eller DN.

Nyheter Idag och Nyhetsbyrån är de enda jag kan hitta som uppmärksammat detta.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Visar sig att Polisen var på plats OCH hade beslut om att upplösa det, men insatsledningen valde att inte agera på det...

"Beslut togs om att upplösa och detta kommunicerades även ut. Sedan valde insatsledningen att inte handgripligen effektuera detta. Oklart varför man valde att inte göra det."
//YB Södermalm på Twitter

Och nu med mer än åtta timmar efter det hela så har jag fortfarande inte lyckats hitta en enda artikel om detta på vare sig Aftonbladet, Expressen, SvD eller DN.

Nyheter Idag och Nyhetsbyrån är de enda jag kan hitta som uppmärksammat detta.

Friatider och samnytt nu också. Men det är säkert bara fake news, har antagligen inte hänt alls.

Men posta inga länkar för guds skull, då blir vissa på detta forum oroliga - och det vill vi ju inte.

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Move along. Finns ingenting att se här.

https://nyheteridag.se/hotet-mot-s-...fororter-med-rinkebys-informelle-borgmastare/
– Vad är en naturlig arena för Partiet Nyans budskap? Jo moskéerna. Klanerna är kopplade till moskéerna. Säger imamen att ni ska rösta så här, det är de som tar tillvara på våra intressen bäst. Det är bäst för oss. Då kommer alla i moskén rösta så.

– Det är det här som svensken har så svårt att förstå. De kommer från en klankultur. Svensken i allmänhet tänker: ”Vadå, alla röster väl som man vill”. Nej, de kommer från en klankultur. Försök förstå vad det innebär.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping