Ju mer polisen är och petar i maktstrukturerna i gängen, ju fler skjuts.
Dels blir det maktkamp när det försvinner någon högt upp, dels passar rivalerna på att slå till när något gäng är tillfälligt försvagade, och kanske försöker ta revir.
Festligast var väl kompis gänget som utplånade varandra i bråk om vem som skulle ha en knarkmobil...
Lojaliteten med gänget är verkligen djup...
Ja lite så är det ju.
Det har ju inte gått lysande sas.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/trots-rimfrost-antalet-skjutningar-okar
Jag tycker att det har fått riktigt bra, så länge dom inte skjuter och spränger oskyldiga så kan man ju stå på sidlinjen och titta på.
Förr eller senare börjar väl rekryteringsunderlager att sina, om snittmedlemstiden i gängen blir ett par år innan man äter bly.
Polisen kan ju plocka in vem dom behagar från gängen om dom inte törs gå utanför dörren utan att bära vapen.
Det finns ju alltid vapenbrottet att låsa in dom för om inte annat.
Och vips har dom petat och ändrat maktbalansen mellan gängen, och saker börjar röra sig igen, och ibland leder det till ett mord som dom kan låsa in någon för, annars petar man lite till...
Oskarshamns kärnkraftverk är nere igen. Räckte tydligen inte med 100+ dagars driftstopp att fixa till det..”Denna underbara morgon öppnar med ett oskattat elpris på 203:831 öre här i SE3, samt i SE4. I SE1 och SE 2 ligger priset på runt en femtondel. Men oroa er ej, priset kommer nästa timme stiga till 259:24 öre per kWh här i södra Sverige.” Cornucopia
MP-politik i effekt. God jul!
Oskarshamns kärnkraftverk är nere igen. Räckte tydligen inte med 100+ dagars driftstopp att fixa till det.. View attachment 457413
Vindkraft går på sparlåga, check.Är vindkraften nere i dag igen?
Och Solcellerna?
Lite ljusning i kraftdebatten är ju att sydvästlänken kommer igång nu i december och styr upp det hela lite iaf. Eller vänta.. Nope, försenad för 20:e gången..
https://www.svk.se/natutveckling/tr...on/drifttagning-av-sydvastlanken-i-mars-2021/
O3 har massa projekt som inte ens påbörjats förstod jag det som, jag skulle dit i år på nån rörinstallation som inte blev av pga pandemiutbrottet. Men är reaktorn nödstoppad ligger nog en akut driftstörning bakom.Oskarshamns kärnkraftverk är nere igen. Räckte tydligen inte med 100+ dagars driftstopp att fixa till det.. View attachment 457413
Mina magsyrenivåer blir dock inte bättre av att tänka på alla dömda mördare som sitter och lallar och kostar pengar i åratal istället för att ligga i en sopsäck och kremeras i närmaste värmdkraftverk.Jag tycker att det har fått riktigt bra, så länge dom inte skjuter och spränger oskyldiga så kan man ju stå på sidlinjen och titta på.
Förr eller senare börjar väl rekryteringsunderlager att sina, om snittmedlemstiden i gängen blir ett par år innan man äter bly.
Polisen kan ju plocka in vem dom behagar från gängen om dom inte törs gå utanför dörren utan att bära vapen.
Och vips har dom petat och ändrat maktbalansen mellan gängen, och saker börjar röra sig igen, och ibland leder det till ett mord som dom kan låsa in någon för, annars petar man lite till...
Jag tycker att det har fått riktigt bra, så länge dom inte skjuter och spränger oskyldiga så kan man ju stå på sidlinjen och titta på.
O3 har massa projekt som inte ens påbörjats förstod jag det som, jag skulle dit i år på nån rörinstallation som inte blev av pga pandemiutbrottet. Men är reaktorn nödstoppad ligger nog en akut driftstörning bakom.
Det är inte många som är sådär väldigt förvånade utom då politiker.Lite ljusning i kraftdebatten är ju att sydvästlänken kommer igång nu i december och styr upp det hela lite iaf. Eller vänta.. Nope, försenad för 20:e gången..
https://www.svk.se/natutveckling/tr...on/drifttagning-av-sydvastlanken-i-mars-2021/
”Denna underbara morgon öppnar med ett oskattat elpris på 203:831 öre här i SE3, samt i SE4. I SE1 och SE 2 ligger priset på runt en femtondel. Men oroa er ej, priset kommer nästa timme stiga till 259:24 öre per kWh här i södra Sverige.” Cornucopia
MP-politik i effekt. God jul!
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari