z1000sx
Gudomlig sporthojare
Ja. Ingen förföljs på dessa grunder i Danmark idag.
Ja. Ingen förföljs på dessa grunder i Danmark idag.
Pojkar/män som Lucia o kvinnor som Tomten...vad tycker expertpanelen om det då?
Självklart riktigt vidrigt om det är efter förskoleåldernPojkar/män som Lucia o kvinnor som Tomten...vad tycker expertpanelen om det då?
Jag menar inte, jag frågar huruvida någon av de ensamkommande (sällan ensamma) flyktingbarnen (sällan barn) var flyktingar enligt denna definition.
Har du lust att svara i det fall du känner till fakta i ärendet?
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Det där låter skumt, det var väl jättefå ensamkommande från Syrien? De flesta var ju hazarer från Iran/Afghanistan och de hade så vitt jag vet inga asylskäl varför Sverige nu slagit knut på sig själv i sin iver att de skall få stanna.Svaret är JA och det är fakta baserat på personlig kunskap och då från dom som kommit från Syrien där dom flytt från kriget.
Som du formulerade dig så tolkas det lätt som att du påstår att ingen faller under den kategorin och alla har lurat sig in i Sverige och naturligtvis är det inte fallet utan många kvalificerar sig. Diskussionen blir lätt snedvriden tycker jag om man inte är aningens mer tydlig.
Sen påstår jag inte att det inte finns dom som myglat med ålder, ursprungsland etc.
Svaret är JA och det är fakta baserat på personlig kunskap och då från dom som kommit från Syrien där dom flytt från kriget.
Det där låter skumt, det var väl jättefå ensamkommande från Syrien? De flesta var ju hazarer från Iran/Afghanistan och de hade så vitt jag vet inga asylskäl varför Sverige nu slagit knut på sig själv i sin iver att de skall få stanna.
Det där låter skumt, det var väl jättefå ensamkommande från Syrien? De flesta var ju hazarer från Iran/Afghanistan och de hade så vitt jag vet inga asylskäl varför Sverige nu slagit knut på sig själv i sin iver att de skall få stanna.
Sverige och Syrien angränsar inte till varandra.
Jösses.
Nu hamnade nivån på dagisnivå.
Jösses.
Nu hamnade nivån på dagisnivå.
Och de där 3777 som sagt att de kom från Syrien var alltså flyktingar enligt de konventioner du hänvisar till?Jag kan inte avgöra vad du anser är få eller många, ditt påstående eller möjligtvis fråga om det överhuvdtaget fanns någon som kvalificerade sig så var mitt svar JA.
Om du tycker mitt svar låter "skumt" gällande ensamkommande från Syrien får stå för dig.
Under 2018 kom 136 ensamkommande från Syrien och i år 127 och utan att rapa statistik för alla år så var det 3777 ensamkommande från Syrien 2015.
Men din ursprungsfråga var om det överhuvudtaget fanns några ensamkommande som hamnar under kategorin flyktingar och svaret är igen. JA.
Och då har jag bara listat Syrien som ett exempel.
Och de där 3777 som sagt att de kom från Syrien var alltså flyktingar enligt de konventioner du hänvisar till?
Nej det var de inteKvotflyktingar?
Såhär då.
Kan man sluta fly från kriget i Syrien om man befinner sig i Danmark?
Det är således en följdfråga på det jag citerade av dig om huruvida man kan komma hit under parollen att man flyr från kriget i Syrien.
Är det samma sak då om man först hamnar i Lund och sedan tar sig till Mora och någon frågar om anledningen till att man stack ifrån Lund. Dvs svaret är då att man(fortfarande) flyr ifrån kriget i Syrien.
Sverige och Syrien angränsar inte till varandra.
Det står att man ska få sin sak behandlad i första ankomstland, typ. Någon besserwisser som inte satt sin fot i verklighetens systemkollaps kan säkert bekräfta/dementera exakt ordalydelse.Var står det att du bara får söka asyl i angränsande länder?
Knappast i Dublin.för. va?
Är det på FN-nivå?
Obs. Försöker inte vara dum utan bara få reglerna klara för mig.
Det står att man ska få sin sak behandlad i första ankomstland, typ. Någon besserwisser som inte satt sin fot i verklighetens systemkollaps kan säkert bekräfta/dementera exakt ordalydelse.
(Obs denna förordning gäller inte Sverige, i Sverige är det bara förordningar som ökar migrationen som gäller)
Dub.för skrev:Enligt Dublinförordningen ska en person som flyr till Europa söka skydd i det första säkra land som den kommer till.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|