Sverige idag..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Folkhälsomyndigheten förkortas tydligen FoHM, och det är också webbadressen till deras sida också.

Att "ALLA" förutsätter att den FHM, inklusive journalister var tydligen inte tillräckligt för att myndigheten skulle köpa webbadressen fhm.se när den i veckan var till salu.

Nu köptes den av en utlänning, som har lagt upp en sida där man bland annat föreslås använda munskydd.
Det är ju IOFS bra.

Men vad händer om Kina lägger beslag på sidan och väljer att sprida desinformation på den istället?

För 90% av Svenskarna skriver nog in fhm.se när dom ska söka information från FoHM, speciellt som informationen ser någorlunda trovärdig ut.

Det är fan ändå humor att det säljs munskydd på fhm.se

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Danderyds sjukhus
"70 procent sade upp sig"

"Ett exempel är infektionsavdelningen på Danderyds sjukhus. Här har 34 av 50 sjuksköterskor lämnat sedan i januari."

"De kollegor som slutat hade en gemensam erfarenhet på 320 år. Bland de nyanställda ligger den, enligt henne, på sammanlagt fem år."

"I Region Stockholm har drygt 3 600 sagt upp sig sedan i mars, nästan 900 fler än förra året.

Opererades för ljumskbråck där för ett år sen.
Väldigt vänliga proffsiga som jobba ”med mej där”
Jag hade en väldig tur att jag hamna där den tiden å inte senare. :)

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Idag kom domen från den så kallade coronakommissionen. Helt otippat kommer de till slutsatsen att Sverige har misslyckats.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/sverige-lyckades-ej-skydda-aldre
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/...ceptabelt-att-aldre-inte-kan-kanna-sig-trygga
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hallengren-om-kritiken-kvaliten-ar-ojamn

Om man jämför våra siffror med Norge och Finland så kan väl vem som helst med hjärnceller komma till samma slutsats, men skönt att även etablissemanget ser saken på samma sätt.

Så, låt politikernas bortförklaringstävling börja...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Slutsatsen var ju solklar, men Lövén lyckades ju klämma in "tidigare regeringars fel" i slutklämmen...

Det är nästan så man hör den gamla Grotesco sången i bakgrunden, men istället för pastor Krister From är det Löven som sjunger att det är Borgarnas fel....

https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Strandhäll är i farten

S-företrädare: Att kontrollera besökarens ålder med något liknande bank-id skulle kunna minska porrkonsumtionen bland unga.

https://www.dn.se/debatt/tvinga-porrsajter-att-kolla-besokares-alder-med-bank-id/

Dagens barn är den första generationen som har fri tillgång till filmer som visar män begå övergrepp mot flickor och kvinnor.
Tillgång? Poäng?
Finns hur mycket filmer på nätet som helst som visar slagsmål, misshandlar, brottsliga handlingar generellt osv och oändligt med filmer på när is-krigare eller kartellerna i mexico torterar folk.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Strandhäll är i farten

S-företrädare: Att kontrollera besökarens ålder med något liknande bank-id skulle kunna minska porrkonsumtionen bland unga.

https://www.dn.se/debatt/tvinga-porrsajter-att-kolla-besokares-alder-med-bank-id/

Tillgång? Poäng?
Finns hur mycket filmer på nätet som helst som visar slagsmål, misshandlar, brottsliga handlingar generellt osv och oändligt med filmer på när is-krigare eller kartellerna i mexico torterar folk.

Dagen barn? Alla barn från 90 och framåt har väl haft tillgång till det?

Dom tre första sidorna på Internet var en testsida, en sida att visa upp för investerare och en porrsida...

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Strandhäll är i farten

Tillgång? Poäng?

Nymoralen går aldrig ur S. Tanken har funnits sedan 90-talet och internets begynnelse. Då var det utpressning mot banker för att få bort Flashback, vilket de lyckades med en kort stund. Att detta enbart bevisar de oerhörda okunskap om internet verkar de inte förstår. Jag gissar att förlitar man sig på stöd från diktaturer för att få leka viktig i FN så plockar man upp ett och annat tips på vägen.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Nymoralen går aldrig ur S. Tanken har funnits sedan 90-talet och internets begynnelse. Då var det utpressning mot banker för att få bort Flashback, vilket de lyckades med en kort stund. Att detta enbart bevisar de oerhörda okunskap om internet verkar de inte förstår. Jag gissar att förlitar man sig på stöd från diktaturer för att få leka viktig i FN så plockar man upp ett och annat tips på vägen.

Ja, håller med.
Sen är det också någon ådra i mig som ser det ur ett bredare och djupare perspektiv - vilket är svårt att förklara men jag ger det ett försök.

Jag ser att föräldrarnas(och samhället i stort som medmänniskor) ansvar devalveras i hur vi fostrar våra barn till att vara goda medborgare.
Prata, umgås, låt barn vara delaktiga i sociala relationer i verkligheten - att bygga moral kan vi kalla det. Det går ju faktiskt att genom sitt eget agerande med medmänniskor visa hur en god relation ska se ut, man kramas, skrattar, gråter och gör saker tillsammans med dem man tycker om och visar dem respekt. Det ligger liksom i själva uppfostran(även om det är jobbigt så går det ju att prata om sex, kärlek, vad "älska" betyder och om porr som industri, om "internet"/verkligheten osv).

Det handlar mer om att skapa förståelse(i bred bemärkelse) om tex varför rökning är en dålig ide istf för att människor inte röker pga att staten medelst tvång och våld gör det svårt att röka. Vi tappar något(svårdefinerat) på vägen sas som är någon form av en hörnsten i ett samhälle som mår bra(känns det som men jag kan ju vara ute och cykla helt iofs).

Slutsvammlat!

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Tanken har funnits ännu tidigare, till exempel förbudet mot att äga en parabol (som aldrig gick igenom)
"Partiet" har aldrig velat att "folket" skulle ha tillgång till annat än statskontrollerade media, och absolut inte till porr.

Jag anser att "barn" nuförtiden har föräldrar som borde vara tekniskt kunniga nog att införa porrspärr på routern/datorn hemma, jag är mycket väl medveten om att det är lätt att rent tekniskt gå runt, men då är barnen gamla nog att ha tillgång till nätporren på andra sätt också.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nedslag i kommunpolitiken med Markus Allard. :)
https://www.youtube.com/watch?v=78u2FqP11o4

Nu vet jag ingenting om Markus Allard eller örebropartiet, men jag kan konstatera att det behövs fler politiker som slår näven i bordet och ifrågasätter.

Bara för att man alltid har anslagit pengar till en sak, och att dom alltid tar slut innebär ju inte att man absolut måste anslå lika mycket nästa gång.

Anslår man 660 000 till att köpa en äppelskrutt ett år, så kan man ju dra in 660 000 på den budgeten nästa år, för man behöver kanske inte köpa en äppelskrutt om året?

Det är lite som med privatekonomi, går man back på mat och hyra så kanske man inte ska köpa en kromad äppleskrutt som prydnad.
Går man däremot plus i privatekonomin, har pengar över, har betalat sina lån och satt av en slant till sparande, då kan man köpa en kromad äppleskrutt som prydnadssak.

Tyvärr sköts många kommuners ekonomi som av värsta sortens WT, "Jag lyckades få lite extra socialbidrag den här månaden så då ska jag "unna mig" att köpa en till Gucci handväska, annars tar ju bara kronofogden det till att betala mina skulder..."

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Nu vet jag ingenting om Markus Allard eller örebropartiet, men jag kan konstatera att det behövs fler politiker som slår näven i bordet och ifrågasätter.

Bara för att man alltid har anslagit pengar till en sak, och att dom alltid tar slut innebär ju inte att man absolut måste anslå lika mycket nästa gång.

Anslår man 660 000 till att köpa en äppelskrutt ett år, så kan man ju dra in 660 000 på den budgeten nästa år, för man behöver kanske inte köpa en äppelskrutt om året?

Det är lite som med privatekonomi, går man back på mat och hyra så kanske man inte ska köpa en kromad äppleskrutt som prydnad.
Går man däremot plus i privatekonomin, har pengar över, har betalat sina lån och satt av en slant till sparande, då kan man köpa en kromad äppleskrutt som prydnadssak.

Tyvärr sköts många kommuners ekonomi som av värsta sortens WT, "Jag lyckades få lite extra socialbidrag den här månaden så då ska jag "unna mig" att köpa en till Gucci handväska, annars tar ju bara kronofogden det till att betala mina skulder..."

Superkort så kan jag berätta om en av de många dyra grejer Örebro kommun gjorde strax innan Örebropartiet/Markus Allard kom in.

Kulturkvarter för 350-450 miljoner kronor (ungefärlig summa för en budget var inte ens satt!...), trots att det såklart redan finns ett kulturliv, kulturutbildningar osv. i Örebro.
Ett halvår efter första spadtaget kunde man konstatera att utgifterna landar på minst 750 miljoner innan projektet är klart och drivkostnaderna för kultur kommer öka med många miljoner per år

Samtidigt stramade man åt budgeten för skola med ca 100 miljoner kronor och sjukvården inom Region Örebro med 330 miljoner kronor till året efter...

Statens kärnverksamhet är tydligen så otroligt ointressant medan lyxig jävla "nice to have"-saker är värda många miljoner, tillsammans många miljarder...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Superkort så kan jag berätta om en av de många dyra grejer Örebro kommun gjorde strax innan Örebropartiet/Markus Allard kom in.

Kulturkvarter för 350-450 miljoner kronor (ungefärlig summa för en budget var inte ens satt!...), trots att det såklart redan finns ett kulturliv, kulturutbildningar osv. i Örebro.
Ett halvår efter första spadtaget kunde man konstatera att utgifterna landar på minst 750 miljoner innan projektet är klart och drivkostnaderna för kultur kommer öka med många miljoner per år

Samtidigt stramade man åt budgeten för skola med ca 100 miljoner kronor och sjukvården inom Region Örebro med 330 miljoner kronor till året efter...

Statens kärnverksamhet är tydligen så otroligt ointressant medan lyxig jävla "nice to have"-saker är värda många miljoner, tillsammans många miljarder...

I Nordmaling satsade man 1 030 000 kronor på konst, men inte för människor, utan konst för skalbaggar och maskar....

Det var den statliga Konstnärsnämnden som anslog skattepengar till det.

Jag vet inte hur mycket skattepengar dom förfogar över, men varenda krona är en för mycket....

https://www.expressen.se/nyheter/miljonstod-till-konst-for-mask-och-svamp/

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Nedslag i kommunpolitiken med Markus Allard. :)
https://www.youtube.com/watch?v=78u2FqP11o4

Det är lika fascinerande med varje sånt här klipp man ser, de övriga politikerna har nog fortfarande inte fattat hur jävla rökta de är vid nästa val (kommunpolitiker i Örebro jag syftar på/fokuserar på).

Jag vill iallafall hoppas det, men kan ärligt erkänna att riksdagsvalet 2018 gjorde mig rejält besviken på gemene svensk, och kollar man de återkommande väljarstödsundersökningarna så är det fortfarande helt otroligt vilket stöd t.ex. Socialdemokraterna har.

Vi får vad vi förtjänar, och tyvärr verkar svenska folket inte ha någon vidare självkänsla...

.

.

Bjuder på ett Allard-klipp till.

https://www.youtube.com/watch?v=yKq9Noupzlg

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag vill iallafall hoppas det, men kan ärligt erkänna att riksdagsvalet 2018 gjorde mig rejält besviken på gemene svensk

Mitt hopp angående det svenska folket försvann för länge sedan. De är ju för fan idioter. Hälften har ju till och med ett IQ under medel.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Staten har ju lärt oss sen barnsben hur viktigt det är att man gör sin plikt och går och röstar, det byggs upp som någon högtidlig romantiskt skyldighet - man ska göra sin plikt. Att det allt som oftast är idiotparti 1, 2 eller 3 man har att välja på spelar ingen roll.
Och som de dreglande hundvalpar svenskarna är så gör de som husse säger och går lydigt vart fjärde år och röstar.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Det är lika fascinerande med varje sånt här klipp man ser, de övriga politikerna har nog fortfarande inte fattat hur jävla rökta de är vid nästa val (kommunpolitiker i Örebro jag syftar på/fokuserar på).

Jag vill iallafall hoppas det, men kan ärligt erkänna att riksdagsvalet 2018 gjorde mig rejält besviken på gemene svensk, och kollar man de återkommande väljarstödsundersökningarna så är det fortfarande helt otroligt vilket stöd t.ex. Socialdemokraterna har.

Vi får vad vi förtjänar, och tyvärr verkar svenska folket inte ha någon vidare självkänsla...

.

.

Bjuder på ett Allard-klipp till.

https://www.youtube.com/watch?v=yKq9Noupzlg

Den märkliga måndagen kommer att dyka upp igen även nästa val.

Ni vet den där då kreti och pleti vaknar upp ser valresultatet och förvirrat ställer sig frågan; röstade jag på samma skit nu igen? Hur gick det här till? :död

Både på fredagen och lördagen och ibland under en längre tid innan, så verkar det som om en viss insikt om vad som behöver göras finns. Under natten mot söndagen och på valdagens morgon måste något märkligt hända.

Ett par timmar senare så går man i alla fall och röstar igen på t.ex de som fortsatt vill att Migrationsverket ska större budget än försvar och polis ihop. De som säljer lagstiftning åt globala amerikanska megakoncerner -se på de dryga 10 årens förändringar av upphovsrättlagstiftningen- och även intressanta inskränkningar i vårt monetära system. Ni vet där det nu finns flera affärer och andra inrättningar där det inte längre går att betala med pengar, riktiga pengar, alltså kontanter. De är fortfarande helt legala...även om det inte är lika lätt att spåra en om man betalar kontant.....och så vidare, ad nauseam.

Det sker något märkligt under natten till valdagen det är jag nästan säker på. :va

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning