Sverige idag..

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Ja smaken är som den berömda.
Nämn nån bättre då känd sosse som DU tycker?
Nyfiken :fakta

Trots att det kryper i hela kroppen då jag tänker på honom så mäste jag ändå ge honom kredit - Palme var skicklig.

Ser faktiskt honom som roten till det mesta som är fel i dagen samhälle pga av att han var den som drev igenom ansvarsfrihet för offentligt anställda.

Vad är bättre?? Vet ej då jag är alldeles för okunnig om offentlig förvaltning än vad som rekommenderas.. Är nära pension och andra unga måste ta över!

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ansvarsfrihet för offentligt anställda?

Låter som kraftigt missförstånd föreligger här. Det enda man "avskaffat" 1976 var att man kunde få böter/fängelse för tjänstefel vid myndighetsutövning vilket var ett ålderdomligt inslag på en arbetsmarknad som de föregående åren hade moderniserats kraftigt i väldigt många avseenden.

Det innebar inte att "tjänstefel" avskaffades, fortfarande kan man bli av med jobbet osv men det är arbetsrättsliga påföljder och inte civilrättsliga.

Likaså har man avskaffat de kyrkliga påföljderna, men det var väl kanske 70 år tidigare eller så. Kroppsstraff likaså.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag är nog lika nyfiken på dina skäl.

Sosse man gillar? Finns ett fåtal man känner privat men de har det gemensamt att ingen av dem är politiker. Ändå skillnad på den gamla stammen. Politiker har jag svårt att hitta någon. Finns ju någon kommunpolitiker jag kan fördra.

Det får bli en opinionsbildare. S-kritiker och sosse. Johan Westerholm. Ska ge mig i kast med hans bok."Islamismen i Sverige", om jag kommer igenom vad som ligger framför mig nu.
Han är nog magdalena andersson, han skriver ju typ som hon pratar. För övrigt tycker jag det ska bli skönt om centern går under så man slipper se annie jööf nåt mer.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Ok bäst av dom sämsta. Å snyggare än hon med sugläppar:D
Dominator91 förslag är bra.
Det verkar vara svårt att hitta en Känd levande sosse som är bättre
Hade ärligt talat inte väntat mig nåt annat.
Men förvåna mig nån. (Utan att komma med personangrepp)
Här ska det vara trevligt:7peta

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Fortsätt du "ha det trevligt" och gilla magdalena andersson låt inte mig störa: vissla

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Lär er läsa innantill:faktaBäst av sossarna skrev jag:fakta:fakta
Göra en höna av en fjäder.
Hoppas du å blue får fina julklappar så ni blir ändå snällare

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Han är nog magdalena andersson, han skriver ju typ som hon pratar. För övrigt tycker jag det ska bli skönt om centern går under så man slipper se annie jööf nåt mer.

Ja, olidlig att lyssna på men till skillnad från normen inom S besitter han kunskap. Hans sjävupphöjelse är påfrestande men antagligen behöver han boosta sig för att stå upp mot denna sekteristiska koloss. (En paradox, jag vet men vad sks man säga om en så stor rörelse som ändå bär så många av sektens kännetecken?)

Ingen lätt utmaning från totoro, men Magdalenas hat, arrogans och svammel diskvalificerar iaf henne.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tegnell igen...

Ny smittsammare mutation i Storbrittanien, Tyskland sätter inkommande resenärer i karantän tills de uppvisat negativt test. Tegnell säger som vanligt att vi ska vänta en vecka och se...

Att det skulle vara Tegnells ryggmärgsreaktion var ju iofs helt väntat för det finns ju ingen evidens för att den nya mutationen någonsin tagit sig från Storbrittanien till Sverige med flyg.

Nu verkar ju både regering och FHM till slut insett vilken pappskalle som fått leda landet genom pandemin för Damberg verkar åtminstone vara på väg att införa reseförbud från Storbritannien och FHMs respons är att det är en rimlig försiktighetsåtgärd.

Bland folket verkar dock Tegnell fortfarande ha starkt stöd.

Bifogat

• tegnell.png
    tegnell.png
    70.2 KB · Visningar: 34

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5631XW/fhm-om-stoppade-resor-rimlig-atgard
Camilla Runberg, presskommunikatör på SAS säger att de har ett plan som kommer landa på Arlanda i kväll.

– Det kommer landa som planerat. Vi följer alltid de reserestriktioner som råder, detta kommer fastslås först i morgon och då kommer vi att göra eventuella förändringar i trafikprogrammet. Hur det kommer se ut går inte att svara på nu, säger hon.

Enligt SAS kommer passagerarna från London inte testas när de anländer till Sverige.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tegnell igen...

Ny smittsammare mutation i Storbrittanien, Tyskland sätter inkommande resenärer i karantän tills de uppvisat negativt test. Tegnell säger som vanligt att vi ska vänta en vecka och se...

Att det skulle vara Tegnells ryggmärgsreaktion var ju iofs helt väntat för det finns ju ingen evidens för att den nya mutationen någonsin tagit sig från Storbrittanien till Sverige med flyg.

Nu verkar ju både regering och FHM till slut insett vilken pappskalle som fått leda landet genom pandemin för Damberg verkar åtminstone vara på väg att införa reseförbud från Storbritannien och FHMs respons är att det är en rimlig försiktighetsåtgärd.

Bland folket verkar dock Tegnell fortfarande ha starkt stöd.

Jag förstår inte heller det där.
Är det tillräckligt seriöst för att stoppa flygen vore det vara en smal sak att testa dem som kommer innan stoppet? :va
Borde inte vara så många resenärer det handlar om.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jag förstår inte heller det där.
Är det tillräckligt seriöst för att stoppa flygen vore det vara en smal sak att testa dem som kommer innan stoppet? :va
Borde inte vara så många resenärer det handlar om.

Kommer kanske något om det också när reseförbudet klubbas rent formellt av regeringen idag.
https://www.folkhalsomyndigheten.se...d-19-viruset-rapporteras-fran-storbritannien/
Myndigheten kommer under måndagen den 21 december att komplettera regeringens beslut med de regler som kommer att gälla för de som trots allt anländer från Storbritannien den närmaste tiden...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ja, hur lång tid tror du att det tar? Eller skall svenska politiker strunta i lagen, för att en uppretad internetmobb kräver det?

Då får jag lite spydigt tillbaka fråga hur många döda tycker du det är värt?
Finns det en lag mot att testa Covid-19 på resande från UK?
Hälsningar uppretad internet-mob. ;)

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ingen fara. Den nya pandemilagen väntas träda i kraft den 15 mars 2021.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Du menar att Tyskland struntade i lagen?

Som jag förstått det så skiljer sig lagstiftningen åt mellan Tyskland och Sverige på ganska många punkter.

Poängen är att det kan finnas saker som begränsar "handlingskraften" hos politiker, det är troligen inte bara strävan att jävlas för medborgarna.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Som jag förstått det så skiljer sig lagstiftningen åt mellan Tyskland och Sverige på ganska många punkter.

Poängen är att det kan finnas saker som begränsar "handlingskraften" hos politiker, det är troligen inte bara strävan att jävlas för medborgarna.

Jag tror inte syftet är att jävlas utan jag tror det är avsaknad av ryggrad och rädsla för att ta beslut. Kombinerat med en stor portion lathet.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping