Sverige idag..

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Enligt dagens Di beräknas Coronan kosta Tyskland 391 miljarder euro. 83 000 000 bor i Tyskland. Om vi levt på som vanligt skulle 60% får Corona och 1% av dessa dö, 500 000 döda, enligt mig. Nu dör bara 50 000. Då blir kostnaden per räddat liv 9 000 000SEK. Om man bortser från de som ändå skulle dö inom ett år hamnar man på avsevärt högre belopp per sparat liv. 50 000sek/person kostar kalaset. Är det väl satsade pengar?

Saxat ur DI:
"""Pandemin kostar Tyskland 391 miljarder euro
Tysk ekonomi har hittills förlorat över 212 miljarder euro, omkring 2.150 miljarder svenska kronor, på pandemin, enligt beräkningar som institutet för näringslivsforskning (DIW) gjort för tidningen Welt am Sonntag.

När coronakrisen är över kommer förlusterna att röra sig om cirka 391 miljarder euro. Beräkningarna bygger på antagandet att infektionstalen kommer att minska till i vår och att återhämtningen då får en skjuts. Men om nedstängningen inte hävts vid det laget kan det få svåra följder."""

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Enligt dagens Di beräknas Coronan kosta Tyskland 391 miljarder euro. 83 000 000 bor i Tyskland. Om vi levt på som vanligt skulle 60% får Corona och 1% av dessa dö, 500 000 döda, enligt mig. Nu dör bara 50 000. Då blir kostnaden per räddat liv 9 000 000SEK. Om man bortser från de som ändå skulle dö inom ett år hamnar man på avsevärt högre belopp per sparat liv. 50 000sek/person kostar kalaset. Är det väl satsade pengar?

Saxat ur DI:
Tysk ekonomi har hittills förlorat över 212 miljarder euro, omkring 2.150 miljarder svenska kronor, på pandemin, enligt beräkningar som institutet för näringslivsforskning (DIW) gjort för tidningen Welt am Sonntag.

När coronakrisen är över kommer förlusterna att röra sig om cirka 391 miljarder euro. Beräkningarna bygger på antagandet att infektionstalen kommer att minska till i vår och att återhämtningen då får en skjuts. Men om nedstängningen inte hävts vid det laget kan det få svåra följder."""
Fattar inte varför man stänger ner öht för en sjukdom med dödlighet under 1%. Folk finns det i överflöd.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Problemet är inte dödstalen, utan de som behöver kvalificerad vård och de som får bestående men.

Hade det varit förbjudet för covid-smittade att söka vård, så vården inte behövt hantera dessa fall kunde man struntat i restriktioner.
Man ligger på uppåt 800 nya sjukhusintagna/miljon/vecka. Utan restriktioner i folks rörlighet skulle denna siffra varit radikalt högre. Problemet är alltså inte att 1% (varav lejonparten ett par månader/år för tidigt) dör. Det är alla andra saker runtomkring som havererar.

Sen har vi ledarskapet då, vars ärende på stan är viktigare än andras för andra borde fan stanna hemma! Sossestyle;

https://t.co/jdJDVQ8Mkb

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vem FANKEN vill bli parkerad utanför akuten och behöva vänta på att någon skall DÖ innan man får komma in och få behandling? Vad i det är det du inte fattar?
Vill du ha en smäll på käften? Vad är ditt jävla problem? Avlid du utanför akuten, jag bryr mig inte om hur trångbodda sthlmare är, ni kan gärna ha dödstal på 50% eller mer. Drygjävla idioter.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vill du ha en smäll på käften? Vad är ditt jävla problem? Avlid du utanför akuten, jag bryr mig inte om hur trångbodda sthlmare är, ni kan gärna ha dödstal på 50% eller mer. Drygjävla idioter.

Nu låter du nästan lika okunnig om landet i stort som sthlmare... Du är medveten om att regionerna utanför storstäderna lider lika tungt inom vården? Ja det blir kanske mer accentuerat när det drabbar någon närstående..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
In other news;

https://t.co/FxF2oKnFB4

I Sverige måste det vara unikt att man som 21åring kan tortera och utpressa en 14åring, dömas för dåden och ändå undgå fängelse. Någonting skaver i svenskt rättssystem anser jag.

Och fortfarande tros det att politikerna bryr sig om folket. Vore så fallet så hade den här idiotin tagit slut igår.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Saxat ur DI:

Tacka vet jag Sverige. Regeringen stöttar (inofficiellt ?) mellandagsrean, handeln.
Det räcker med att hålla avstånd !
https://www.gp.se/nyheter/sverige/t...-johansson-s-gick-på-mellandagsrea-1.39181492
Men media har åsikt
https://www.gp.se/ledare/det-verkliga-problemet-med-ministerns-rea-shopping-1.39203280
Och statminister Löven bekräftar, det är bara julklapps trängsel som är farligt för Covid-spridningen, köper man något annat så inga problem för socialdemokratiska politiker besöka köpcentrum #
https://www.gp.se/nyheter/sverige/s...-dagar-efter-skärpta-restriktioner-1.39263313
Dags för utbildning i internetköp och i vad de skärpta restriktionerna innebär.
Eller är det just nu folket informeras om restriktionerna egentligen innebär ?
Genom praktiskt handlande ?

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tacka vet jag Sverige. Regeringen stöttar (inofficiellt ?) mellandagsrean, handeln.
Det räcker med att hålla avstånd !
https://www.gp.se/nyheter/sverige/t...-johansson-s-gick-på-mellandagsrea-1.39181492
Men media har åsikt
https://www.gp.se/ledare/det-verkliga-problemet-med-ministerns-rea-shopping-1.39203280

Det var dock ingen trängsel! :rofl
Nej, det var ju liksom poängen med att det inte skulle vara någon mellandagshandel.

Men det är som i vilken kommunistregim som helst, direktiven gäller naturligtvis bara för fårket.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Det är nog ingen fara att åka till Sälen, man är ju mest ute i fria luften och åker skidor och så...

Vi har politiker och myndighetspersoner som står i direktsänd TV och berättar att nu fan är det skarpt läge. Ett mycket ansträngt läge hos samtliga vårdgivare och ingen ljusning i sikte vare sig i dödstal eller nysmittade.

Ändå väljer en hel del människor från andra delar av landet att överbefolka en byhåla som Sälen och dessutom att bete sig som riktiga jävla muppar där de stannar för lunch på vägen upp.

Dessa idioter har säkert förberett något smart försvarstal, men jag tycket ändå att det är urbota jävla dumt och egoistiskt...! Det är nästan synd att denna form av inkompetens och oförmåga att förstå myndigheters information inte är straffbart. Det är ju uppenbart att en pandemilagstiftning - där myndigheter får skjuta innan man frågar - verkligen behövs.

Hoppas att några av dessa idioter bryter handleden eller drar sönder korsband såväl som ledband och sedan vägras vård på plats, eftersom denna vård sannolikt behövs till några av de trettiotal Skistar-anställda som sitter i karantän sedan i eftermiddags...

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Den där dyngan tänker inte jag skriva under. Det är ju uppenbart att en hel del idioter i vårt land inte kan hantera sin grundlagsskyddade rörelsefrihet.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Last edited:
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...