Sverige idag..

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Men de är så de jobbar på vänsterkanten. Mindre(yttrande)frihet och ett mer mer totalitärt samhälle är det som önskas.

Det var ju liksom det som var målet så länge kommunismen levde. Numera ett arbetssätt frekventerat av extrema vänster- och miljöpolitiker...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Men de är så de jobbar på vänsterkanten. Mindre(yttrande)frihet och ett mer totalitärt samhälle är det som önskas.

Det var ju liksom det som var målet så länge kommunismen levde. Numera ett arbetssätt frekventerat av extrema vänster- och miljöpolitiker...

Nu är inte jag lika duktig på politik som ni är men har vi inte hört liknande från högerhåll också? :va

Är de fortfarande kommuniststyrda i Ungern och Polen eftersom det verkar som de styrande vill ha det liknande där? :va

Eller är det bara jag som fått "fel" nyhetsrapportering? :va

Var det inte ett förslag från ett parti, som många röstar på i vårt land, att bara tillåta "bra" konst? :va

Eller är det så att det finns puckon både till höger och vänster, med mycke eller lite pengar, som gärna gör sin röst hörd? Och med :smasha istället för :krama skapa splittring? :va

Det jag inte gillar med Sverige idag är att det alldeles för ofta hellre letas fel hos andra. :(

Som tur är finns det människor som föredrar :krama framför :smasha även om de inte hörs lika mycket!:)

Raderad medlem 51742

Guest
Idéer som förespråkar kollektivism med auktoritära eller totalitära tendenser är farliga, oavsett om de kommer från sådana som kallar sig vänster eller höger.

Last edited by a moderator:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Nu är inte jag lika duktig på politik som ni är men har vi inte hört liknande från högerhåll också? :va

Är de fortfarande kommuniststyrda i Ungern och Polen eftersom det verkar som de styrande vill ha det liknande där? :va

Eller är det bara jag som fått "fel" nyhetsrapportering? :va

Var det inte ett förslag från ett parti, som många röstar på i vårt land, att bara tillåta "bra" konst? :va

Eller är det så att det finns puckon både till höger och vänster, med mycke eller lite pengar, som gärna gör sin röst hörd? Och med :smasha istället för :krama skapa splittring? :va

Det jag inte gillar med Sverige idag är att det alldeles för ofta hellre letas fel hos andra. :(

Som tur är finns det människor som föredrar :krama framför :smasha även om de inte hörs lika mycket!:)

Du har rätt, auktoritet kommer från alla håll och kanter.
Men extremismen från vänsterhåll är närmare, vi har den i riksdagen.
Samma extremism - ett kvantifierbart tal - från högerhåll avfärdas som just extremism och fördöms i större utsträckning. Inget parti som är i närheten av riksdagen pss.

Vårat riksdagsparti vänsterpartiet vill tysta ner en upplevd motståndare. Sjukt.
Den upplevda motståndaren svarar med öppenhet. Bra.

Edit. Stavfel.

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Nu är inte jag lika duktig på politik som ni är men har vi inte hört liknande från högerhåll också?

Är de fortfarande kommuniststyrda i Ungern och Polen eftersom det verkar som de styrande vill ha det liknande där?

Samtliga extremister är nog lika goda kålsupare hela bunten, oavsett om de är höger, vänster, miljö eller religiösa extremister.

Denna tråd heter dock ”Sverige idag” och precis som andra redan påpekat har Sverige idag företrädare för etablerade vänsterpartier som talar i termer av att motståndare måste överröstas eller rent av tystas.

Jag kan ha missat något, men för mig känns detta väldigt knutet till den vänstra sidan av skalan och med tydliga inslag även hos den så kallade bättre vetande miljöeliten som eftersträvar någon form av elitistisk klimatrevolution. Återigen, jag kan ha missat något, men det känns inte som att företrädare för etablerade politiska partier på den högra sidan av den svenska skalan kör med denna retorik...?

När jag gick i skolan hette det i alla fall att den som har tillräckligt goda egna argument aldrig behöver överrösta eller tysta en annan människa. Men företrädarna för vänsterpolitiken i Sverige idag - och sannolikt stora delar av deras väljare - kanske är fostrade i andra kulturer med värdegrunder mer i stil med att ”den som skriker högst har rätt”...?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
https://twitter.com/paulinaneuding/status/1341672734187778048
Ep6UPMpXIAATi6d

Du har rätt, auktoritet kommer från alla håll och kanter.
Men extremismen från vänsterhåll är närmare, vi har den i riksdagen.
Samma extremism - ett kvantifierbar tal - från högerhåll avfärdas som just extremism och fördöms i större utsträckning. Inget parti som är i närheten av riksdagen pss.

Vårat riksdagsparti vänsterpartiet vill tysta ner en upplevd motståndare. Sjukt.
Den upplevda motståndaren svarar med öppenhet. Bra.

Man kan också tolka det som att mer pengar ger större möjlighet att göra sin röst hörd... :va

Oavsett så betyder väl åsiktsfrihet att man får uttrycka "fel" åsikt vare sig det är vänster, höger, upp, ner eller mittemellan...

Nu tror jag att de flesta tolkar det de gillar mer välvilligt. Och det är väl bra.

Men om man gärna vantolkar det man inte gillar så blir det inget bra samtalsklimat med olika åsikter.
Nu måste jag tacka SportHoj för annars hade jag inte känt till detta med Bulletin. :tummenupp

Jag hoppas det betyder mer :kiss och mindre :smasha trots olika åsikter! :krama

"Vi på Bulletin vet att vi inte är ensamma om vår dröm om en återgång till ett mer balanserat, mer nyfiket och mer evidensdrivet offentligt samtal"
https://twitter.com/Bulletin_Nu

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Vi får väl se hur mycket som blir evidens och hur mycket som blir motsvarigheten till Fox news...

Kan man inte skilja på utvecklingen hos svensk pressfrihet och hos polsk skall man nog inte lyfta jämförelsen alls.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vi får väl se hur mycket som blir evidens och hur mycket som blir motsvarigheten till Fox news...

Kan man inte skilja på utvecklingen hos svensk pressfrihet och hos polsk skall man nog inte lyfta jämförelsen alls.

Redan bedömt av företagaren Jonas Sjöstedt och han var väldigt tydlig.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
I ansvarsfrihetens och nånannanismens högborg Sverige, blir alltså folk upprörda när transportstyrelsen inte avvisar brittiskt flyg till Arlanda. Emedan myndigheterna är ”upprörda”.

Fniss.

Edit: Samtidigt kan man inte utvisa folk med utvisningsbeslut, för de vägrar genomgå covid-test.

Stanna jorden, jag vill kliva av.

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Myndigheterna:
-"Vi är upprörda!"
-"Vidtogs några åtgärder? Tester? Karantän?"
-"Nä?!"

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Man ska vara snäll när det är jul, men visst kan man önska att vi ibland hade myndigheter som var lite snabbare att tömma magasinet på tjänstepistolen än att knyta näven i fickan och vara upprörd i media...

Nåja, Trafikverket ska tydligen ta till krafttag så fort julskinkan är slut, för de ska nämligen ”formulera ett förtydligande” till British Airways...

För mig kan de gott meddela britterna att gränsen är stängd för all framtid, åt båda håll. De vill ju själva stå utanför EU (men fortfarande ha kvar fördelarna) och de har ju precis noll och ingenting att erbjuda, om man nu inte gillar regn, storm, varm bira, kall mat och en kletig heltäckningsmatta runt toalettstolen...Och sedan är folk överraskade när saker som galna kosjukan och muterade virus uppstår just hos dem...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Sista måltiden
"Chang hatar och hotar journalister. Mustafa anklagar Chang för att vara en låtsas-bad-boy. Omar berättar om sin misslyckade jihadist-karriär. Ashkan bedriver korståg mot enkätundersökningar."

Mustafa Panshiri, Chang Frick, Omar Makram, Ashkan Fardost samt ett litet inspel från Henrik Jönsson

H E L T . K L O C K R E N T . O C H . U N D E R B A R T

https://poddtoppen.se/podcast/1545858966/sista-maltiden
https://open.spotify.com/episode/4crev8xnLwGQX5WG08EnYr?si=L_gMctIBTRWm-wsWoxCewQ
https://shows.acast.com/sistamaltiden/episodes/en-tyst-minut-for-patriarkatet

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ett utvisningsbeslut skall alltså ses mer som ett önskemål.

Det har väl alltid varit det?

Vi utvisar ingen mot deras vilja, antingen har dom bytt religion eller sexualitet och kommer att bli mördade i hemlandet för det, eller också kommer dom på något annat bra skäl för att få stanna.

Vi hade ju en stjärna som var dömd för flera våldtäkter mot kvinnor som hävdade att han var homosexuell och fick stanna.

Nu senast var det ju han som hedersmördade fruns kompis på bussen som hade lämnat islam och blivit riktigt kristen som inte skulle gå att utvisa.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Vi utvisar ingen mot deras vilja, antingen har dom bytt religion eller sexualitet och kommer att bli mördade i hemlandet för det, eller också kommer dom på något annat bra skäl för att få stanna.

Vi hade ju en stjärna som var dömd för flera våldtäkter mot kvinnor som hävdade att han var homosexuell och fick stanna.

Nu senast var det ju han som hedersmördade fruns kompis på bussen som hade lämnat islam och blivit riktigt kristen som inte skulle gå att utvisa.

Inte en aning.

Det är skillnad på att inte ge utvisningsbeslut pga x, y & z och att inte verkställa ett taget utvisningsbeslut menar jag.
Verkar också vara många som kan bo på en plats trots att de kommer bli mördade så fort de sätter sin fot över gränsen.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7

Nja, om du menar mordet i Kiruna och om man dömer av det som skrivits i någorlunda trovärdig media så var det ju faktiskt sin egen son han fimpade, tydligen för att den nya frun (ej pojkens mamma) fattat tycke för sonen då denne var lite mer ”västerländsk” och lite mer integrerad i det svenska samhället.

Åklagaren hade tydligen yrkat på ett långt fängelsestraff följt av utvisning men fick bara det långa fängelsestraffet. Förövaren ansågs nämligen riskera sitt liv om han skickades tillbaka till sitt hemland. Något som alltså skulle bli aktuellt först om tolv-fjorton år, ändå ansåg sig rätten veta detta redan nu...

Det har varit ett flertal brutala mord i Boden och i Kiruna under det sista året och flera PK-journalister har gått upp i falsett över hur våldsamma ungdomarna i dessa städer har blivit. Dessa mord har dock inget med normala snöskoteråkande ungdomar att göra. De gemensamma nämnarna är istället Afghanistan, heder och droger.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Fast, det gänget behöver ni väl ändå inte utvisa, så länge Hultafors tillverkar schyssta släggor? :va

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum