Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Med tanke på att det Eliassons track record och att det söks en ny generaldirektör för försvarsmakten så är det kanske dags att börja förbereda sig för att kunna fly landet när Putin anfaller.

Vad är det som Putin borde tycka är värt besväret ?
Vad är det som är sämre i Ryssland jämfört med Sverige ?
Nyfiken !

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vad är det som Putin borde tycka är värt besväret ?
Vad är det som är sämre i Ryssland jämfört med Sverige ?
Nyfiken !

Inte vet jag, kanske han är sugen på svenska feminister men kolla vad som hänt överallt där Eliasson suttit, skiten har träffat fläkten och ingenting har fungerat någon gång. Följaktligen blir väl besväret för Putin i det närmaste noll, kanske någon med armband, #anfallossinte

Följaktligen så tror jag att ifall Eliasson blir försvarets generaldirektör så kommer det bli krig. För han har alltid suttit högts upp där skiten har träffat fläkten. Om det sen är Dansken som ska ge igen för gammal ost, Aliens som gömt sig på baksidan av månen eller Putin som bara spelar risk på riktigt får vi väl se.

Möjligen blir det ingen försämring ifall vi blir ryska medborgare men bnp/capita är avsevärt sämre i Ryssland än Sverige så jag tror inte det skulle vara en förbättring.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det här tycker jag ser sämre ut men du kanske har en annan åsikt.

Kan bara hålla med.
Men en slutsats måste vara att kolonialismen måste vara det bästa som hänt länder jorden runt.
Eftersom BNP var mycket högre i de Europeiska länderna än i länderna som koloniserades.

Men några saker som är bättre i Ryssland
Större flygplan.
Större satelliter
Större kärnvapen
Kan gjuta Lithium (täthet ca 0,53 g/cm3, magnesium som jämförelse ca 1,74 g/cm3)
Och jag gissar större läskunnighet bland barnen
Färre Analfabeter
Och garanterat bättre Kamelskötare.
http://www.angeredskamelcenter.se/
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skattemiljon-gar-till-gigantiskt-kamel-projekt-i-goteborg
men våra kamelskötare är väl åtminstone smartare än myndigheterna ?
https://www.ekobrottsmyndigheten.se...orening-i-goteborg-atalas-for-grova-ekobrott/
För det enda som kommer hända är väl att i värsta fall så byts trängseln hemma ut mot eget enkelrum ?

Och Ryssland har sluppit undan Reinfeldt (m) som försvarsplanerare
(När SVT gjorde en koll om enveckasförsvaret med 24 haubitser, så trodde högkvarteret i Sthlm det fanns 4 haubitser i Boden. Men i Boden fanns 3 haubitser av 1-veckas försvarets 24 haubitser. :D
Nåja ingen störe skada skedd för av enveckasförsvarets soldater så finns väl i bästa fall 50 % ? )

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag saknar Eliasson i din länk men jag googlade och hittade vad GuW syftade på.
Verkar vara ganska obekräftade rykten men rör han sig i de kretsarna så skulle det iofs kunna förklara att han verkar ha hållhakar på "rätt personer".

Jo, vi lär aldrig få bekräftade uppgifter heller...

Men faktum är att någon har lyckats skaffa smaskigare bilder på Dan Eliasson än vad han har haft att utpressa Sossarna med varje gång han har krashat på posten för en myndighet och får ett nytt jobb...

För ingen kan väl tro att hans nivå på inkompetens befodras utan att han har hållhakar?

*Någon har troligtvis fotat broder Dan i dragshow-kläder med en fet gummihand uppstucken någonstans, snortandes linor med kokain från en minderårig thailändsk shemalesnopp på bögklubb, mitt under en pandemi...

Eller någonting liknande...

*Enbart spekulationer, skall inte tas för sanning*

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
ErHzM9ZWMAEGJfi

Gammelmedia is gonna gammelmedia.

Här finns en nyheten presenterad av någon som inte är hård i magen:
https://nyheteridag.se/tortyren-pa-kyrkogarden-i-solna-slipper-maxstraff/

Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag har både bilder på han i Rissne å dom i Kyrkogården. Men knappast från aftonbladet:)
Från Pettersons blogg

Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Det är hela förklaringen, denna gång. Ålder, eventuella barn, möjlighet att rehabiliteras, det är några av faktorerna som spelar in vid en pressetisk bedömning. Hudfärg eller etnicitet, som några påstår, är det däremot inte:3freak:crash

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tycker inte den här nya pandemi-lagen är alldeles oproblematisk.
Är det verkligen den makt vi vill ge en regering?
Om du nu säger solklart ja på det så tänk om denna makt ges till din politiske motståndare?
Är det lika självklart ja då?
Samtidigt verkar vi som folk ha bevisar att vi tyvärr inte kan hantera "råd". :(

Tveksam...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Tycker inte den här nya pandemi-lagen är alldeles oproblematisk.
Är det verkligen den makt vi vill ge en regering?
Om du nu säger solklart ja på det så tänk om denna makt ges till din politiske motståndare?
Är det lika självklart ja då?
Samtidigt verkar vi som folk ha bevisar att vi tyvärr inte kan hantera "råd". :(

Tveksam...

Är den ändrad något efter remissrundan? Chefen på JO var inte alltför impad "Min uppfattning är att det aktuella lagförslaget, med hänsyn till dess breda tillämpningsområde och begränsade kontrollmekanismer, inte uppfyller de högt ställda krav som bör ställas på en lagreglering av det här slaget".

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Är den ändrad något efter remissrundan? Chefen på JO var inte alltför impad "Min uppfattning är att det aktuella lagförslaget, med hänsyn till dess breda tillämpningsområde och begränsade kontrollmekanismer, inte uppfyller de högt ställda krav som bör ställas på en lagreglering av det här slaget".

Ja, lite så tycker jag också.
Har för mig att det blev en del "kommentarer" då Orban fick sådana befogenheter.
Och nu får vår regering något liknande (här är det möjligt att jag har fel).

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det nordiska och baltiska elhandelsområdet Nordpool importerar netto just nu polsk kolkraft och rysk kärnkraft och kolkraft motsvarande ganska exakt den nedstängda första reaktorn i Ringhals. Effekten på miljön har alltså blivit kolkraft och kärnkraft av tvivelaktigt ursprung, säkerhet och hantering.
-Cornucopia

Samtidigt, svensk vindkraft levererar 4% av energin eller 895MW - Kontrollrummet

Bra jobbat! :huvet

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...