Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Oduglingen har väl bara begärt förflyttning så massförstörelsen fortsätter nog någon annanstans.
Det här tycker jag ser sämre ut men du kanske har en annan åsikt.
Du har ju rätt i att BNP / Capita lägre i Ryssland än i Sverige men jämfört med de som invaderar Sverige nu skulle det ju bli ett rejält lyft !
5 till 60 ggr bättre !
Eller hur ?
CIA World fact book och Internationella valutafonden
Somalia BNP/Capita USD 400
Eritrea BNP/Capita USD 1300
Ethiopien BNP/Capita USD 1900
Afghanistan BNP/capita USD 2000
Syrien BNP/capita USD 2900
Sudan BNP/Capita USD 4500
Pakistan BNP/Capita USD 5100
Ryssland BNP/capita USD 26925
Sverige BNP/capita USD 49759
från
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_länder_efter_BNP_(PPP)_per_capita
Att vi får försörja några hundra tusen flyktingar är ju en piss mot om vi skulle bli implementerade i rysk ekonomi och dela med oss till 145 miljoner ryssar plus ett betydligt värre gäng kleptokrater än våra egna pappskallepolitiker.
Här finns en nyheten presenterad av någon som inte är hård i magen:
https://nyheteridag.se/tortyren-pa-kyrkogarden-i-solna-slipper-maxstraff/
Samtidigt verkar vi som folk ha bevisar att vi tyvärr inte kan hantera "råd".
Varför skulle man inte skälla på eliasson? Det är väl det minsta man kan göra mot en inkompetent, korrupt, arrogant idiot som snor åt sig miljoner i skattepengar varje år på att bara vara komplett värdelös.Jag respekterar din åsikt men våra egna pappskallepolitiker
tror jag faktiskt är värre än de ryska, tyvärr.
Ju mindre land, dessto mindre fodras det för att nå toppen ! Är min slutsats.
Eliasson får mycket skäll här i tråden men Polisreformen är faktiskt ett minne från Reinfeldt (m) tiden.
Helt och hållet påhittad av politiker.
https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/proposition/2014/03/prop.-201314110/
Jag tycker det är fel skälla på Eliasson.
Bara för han gjorde vad han blev satt att göra av Riksdagshenen och Regeringen.
Är maten kass är det inte Kyparens fel, felet ligger i köket. Som jag ser det.
PS. Min särbo är från Finland. I Finland är uppfattningen att det blev mycket bättre för finnarna som Rysk koloni efter 1809 års krig än det var för Finland som svensk koloni innan 1809 års krig.
Sug på den. DS
Varför skulle man inte skälla på eliasson? Det är väl det minsta man kan göra mot en inkompetent, korrupt, arrogant idiot som snor åt sig miljoner i skattepengar varje år på att bara vara komplett värdelös.
Statskontoret konstaterade i sin utvärdering efter reformen att ”förmågan att ingripa mot brott har inte stärkts och utredningsverksamhetens resultat har fortsatt att försämras. Polisen har heller inte på något entydigt sätt blivit mer tillgänglig eller förbättrat sin kontakt med medborgarna."
Under Eliassons år ökade antalet utsatta områden med 15 procent. ”Andra samhällsaktörer, hjälp oss, hjälp oss” bad han vid en presskonferens.
Respekten för Polisen stärktes knappast heller av Eliassons kampanj mot sexuella övergrepp: armband med trycket #tafsainte.
PS. Min särbo är från Finland. I Finland är uppfattningen att det blev mycket bättre för finnarna som Rysk koloni efter 1809 års krig än det var för Finland som svensk koloni innan 1809 års krig.
Sug på den. DS
Det går att läsa massor om detta i historieböckerna, men kommer man till slutsatsen att finnarna gillade att vara införlivade som ett storfurstendöme under Ryssland så har man nog missförstått något å det grövsta.
Varför säger nationalskalden Adolf Ivar Arwidsson’s ord annars ”svenskar äro vi icke längre, ryssar vilja vi icke bli, låtom oss bli finnar”...?
Behöver man nämna mer än armbandsidiotin? Han verkar ju lämna allt i sämre skick än när han kom.
Polisreformen undrar du:
https://bulletin.nu/ledare/all/vilken-blir-nasta-myndighet-att-fa-smaka-pa-dan-eliasson
Sug på den. DS
Bulletin = ”borgerlig”, ja det var ju ett sätt att se på saken.
Alt right på svenska snarare - konsekvenserna av att hämta sin omvärldsanalys i dylika medier såg vi ju alldeles nyss i USA.
Nej, det är snarare denna blåögdhet som visas gentemot dylika fenomen.
Den största delen av all fri press är redan borgerlig, starten av ”Bulletin” under förespeglande av ett borgerligt underskott på nyhetssidan är förstås rent svammel.
Är det inte uppenbart hur målstolparna flyttats? Vad som lett till onsdagens ofattbara händelse i USA?
Är du allvarlig nu?
Har du ens läst Bulletin.
Är det inte snarare så att det är just denna typ av resonemang, där meningsmotståndare skall klumpas ihop till en etikett och associeras med något avskyvärt, som bidrar till polarisering och därigenom skapar grogrund för det vi alldeles nyss såg i USA?
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |
|