Men man kanske skulle spara på veden och vrida på el-elementen dom dagar det är kallt och inte blåser, ju förr vi får starta oljebrännarna i reservkraftverken, ju förr inser miljöpartisterna problemet..
Har du provat att ge dina argument till Miljöpartisterna?
Jag är inte Stockholmare och kan därför inte rösta bort MP i Stockholm men skrev till ett antal om Mc-parkeringarna i nämnda stad.
Fick faktiskt svar från några, men inte Hr Hell naturligtvis, där de förstod att det minst skadliga för miljön borde vara motorcykeln när det inte går att cykla. SL når visserligen ut hit men här satsas det inte som närmare tullarna...
Jag förklarade också att det inte är bara Mc-parkeringar som gör att de inte får min röst trots att jag bryr mig om miljön...
Jag har (tror jag) inga större ideologiska låsningar när det gäller elproduktion, förutom det att jag ogärna gynnar fossilförbränning i onödan.
Den stora blunder som gjordes var att 1980 låta väljarna tycka till i en fråga som kräver mer insikt än vad väljarna i allmänhet har. Om man nu klagar på gruppen "politiker" så skall man minnas att gruppen "väljare" är betydligt sämre på att inhämta kunskap innan beslut.
Inte bara elproduktionen utan all energiproduktion för det måste inte bara vara el även om det ser ut så just nu. Vi måste hitta lösningar, inte bara leta fel.
Folkomröstning hade vi om vänstertrafiken också men folket röstade fel så det dröjde tills 1967, utan folkomröstning, innan det självklara att köra på höger sida när ratten sitter på vänster sida infördes. Det absolut bästa som gjorts för trafiksäkerheten i Sverige.
När det gäller kärnkraften så ökar motståndet efter en olycka och minskar sedan långsamt tills nästa olycka. Det är känslomässigt istället för faktagrundat som så ofta, inte bara i Sverige...