Får mig att tänka på det här youtubeklippet.Haha igår deltog jag som utställare i en dansk digital mässa som riktar sig mot svenska marknaden. Bland det första arrangören säger är att "svenskarna förstår inte danska - prata engelska om ni vill vara säkra på att bli förstådda".
Jag har danska kollegor som inte ens danskarna själva förstår, bland annat en tekniker som inte får ha jourtjänstgöring då ingen förstår honom. Danska barns språkutveckling tar betydligt längre tid än alla andra länders.
Det är ett muppigt språk! Många skåningar i min ålder som vuxit upp med dansk tv kan ändå inte förstå danska.
Men det går. Jag har kämpat och är rätt grym på danska numera, både att förstå och göra mig förstådd.
Vilken tur att det fanns ett ledigt jobb.
Klart: Eliasson har fått nytt jobb i regeringskansliet
MSB:s förre generaldirektör Dan Eliasson har fått ett nytt jobb i regeringskansliet, rapporterar Expressen.omni.se
Jag håller med helt. Hade jag misskött mitt jobb på det viset hade jag inte fått chansen igen. Varför skall det vara annorlunda för honom? Tyvärr är det just sådant här som underbygger politiker- och tjänstemannaförakt.Nej alltså ärligt talat så tycker jag det är ett hån mot hårt arbetande skattebetalare som gör rätt för sig att han får leva vidare på detta vis med en fantasilön som många aldrig kommer i närheten av. En lön de också tvingas finansiera.
Och du tror att Eliasson ska lyckas med sin uppgift den här gången?Är det inte just det som MSB skall göra?
Tror ingenting i det fallet. Jag konstaterar att han tycks ha fått det uppdrag som åtminstone jag trodde att MSB hade...Och du tror att Eliasson ska lyckas med sin uppgift den här gången?
Ytterligare en intressant nyans av det hela är väl för övrigt att bakgrunden och syftet till att MSB inrättades som myndighet för att vara en samordnande krisberedskap uppvisar slående likheter med hur man nu beskriver Eliassons nya uppdrag.Tror ingenting i det fallet. Jag konstaterar att han tycks ha fått det uppdrag som åtminstone jag trodde att MSB hade...
...samtidigt som jag är förvånad över varför media inte har varit mer på hugget över anledningen till hans flygresa. Det var ju inte i dignitet med Federley men ändock så pass allvarlig att rikets säkerhet skulle kunna äventyras. Vad har han för hållhakar som gör att han få stanna kvar inom offentligheten?uppvisar slående likheter med hur man nu beskriver Eliassons nya uppdrag.
Ja dom bilderna han har på övriga regeringens sexorgier måste vara saftiga......samtidigt som jag är förvånad över varför media inte har varit mer på hugget över anledningen till hans flygresa. Det var ju inte i dignitet med Federley men ändock så pass allvarlig att rikets säkerhet skulle kunna äventyras. Vad har han för hållhakar som gör att han få stanna kvar inom offentligheten?
...samtidigt som jag är förvånad över varför media inte har varit mer på hugget över anledningen till hans flygresa. Det var ju inte i dignitet med Federley men ändock så pass allvarlig att rikets säkerhet skulle kunna äventyras. Vad har han för hållhakar som gör att han få stanna kvar inom offentligheten?
Hans leverne är ju som gjutet för att utsättas för "honey traps". Man kan förmoda att säkerhetstjänsterna har pejl på det hela.Jodå, han fick ju uppdraget att genomföra Polisens största omorganisation sedan förstatligandet.
Chefen på äldreboendet lät sin egen familj vaccinera sig mot covid-19 – samtidigt som personal blev utan vaccin.
Dom kan gott höja priset ännu mer, vem fan bryr sig om priset på sprit liksom, jämför bensinpriset istället.
0:46 - "Comes in right around 30 dollars"
View attachment 458365
Svenska plånböcker gråter, de småländska gråter en skvätt extra (så länge det är gratis vill säga).
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |
|