andersbrink
hasenfrasen
Saft och bullar funkar alltid. "We shall overcome" <tm Birgit Friggebo>BRÅ måste också ha fel?
Saft och bullar funkar alltid. "We shall overcome" <tm Birgit Friggebo>BRÅ måste också ha fel?
Det har du rätt i.. armband funkar oxå mot allt.Saft och bullar funkar alltid. "We shall overcome" <tm Birgit Friggebo>
Jag invänder mot ditt sätt att uttrycka dig pss som denna snubbe.Vill bara påminna er om hur tryggt och bra Sverige är enligt Löfven och regeringen trots att vi varje vecka kunde läsa om skjutningar, sprängdåd och gängkriminalitet. 2019 hade vi 133 detonationer, handgranater kastades, något barn dog.. Norge hade 0 om jag minns rätt, Danmark hade någon enstaka sprängdåd. Vi hade också en ung flicka som sköts till döds av misstag förra året, en kvinna som blev skjuten till döds med sitt spädbarn i famnen.
Alla som tycker annorlunda är SD och invandrarfientliga för det finns ingen koppling till invandringen. BRÅ måste också ha fel?
Det finns heller inga no-go-zoner trots avspärrningar och attacker mot utryckningsfordon.
Bara i Sverige som dödsskjutningarna ökat
Sverige har flyttats från botten till högt upp på listan över de länder i Europa där dödsskjutningar är vanligast. Mellan 2014 och 2017 var det bara Kroatien sowww.aftonbladet.se
Bara i Sverige som dödsskjutningarna ökat
Sverige har flyttats från botten till högt upp på listan över de länder i Europa där dödsskjutningar är vanligast. Mellan 2014 och 2017 var det bara Kroatien sowww.aftonbladet.se
– Men varför det har startat i Sverige från första början är svårt att säga något om.
Det roliga är (tycker jag) att när EU hade ett Ministermöte och tog upp Amerikanskt spionage i EU (efter Edward Snowdens avslöjanden ? ) och det lades fram ett förslag om en gemensam EU undersökning av amerikanskt spionage i EU så var det två länder som lade in sitt veto: Sverige och U.K. Och nu efter Brexit är vi ju av med U.K. så jag undrar om Sverige kommer lägga fram ett förslag om en gemensam EU undersökning av amerikanskt spionage i EU. För Sverige ändrat inställning."Vadå, har man inget att dölja så..."
Avslöjar: USA har spionerat på svenska politiker med hjälp av Danmark
Amerikanska underrättelsetjänsten NSA har med dansk hjälp spionerat på ledande politiker och höga tjänstemän i Sverige. Det kan SVT Nyheter avslöja tillsammans med Danmarks Radio, NRK, NDR, WDR, Süddeutsche Zeitung och Le Monde.www.svt.se
I praktiken blir det som att Danmark leaser ut sitt flyktingmottagande, säger Sveriges Radios Nordenkorrespondent David Rasmusson.
Känns som att sossarna iaf har valstrategin klar. De släpper bomben om en enorm skattehöjning (som inte slår främst mot deras egen bidragsberoende väljargrupp utan är designad för att skapa konflikt mot en tänkt antagonist ”miljonären”, som främst utgör av vanliga medelinkomsttagare) och gör detta i god tid före valet, så att folk hinner vänja sig vid tanken. Lite närmare valet kommer de ösa på med ett enormt valfläsk med stora investeringar mm som kommer locka väljare. Mycket av detta kommer ha ”grön” profil för att blidka Miljöpartiet och Centern. Sen kryddar de med att utmåla oppositionen som illegitim så de slutligen kan måla in Annie Lööf i ett hörn och när hon tvingas välja sida blir det vänstersidan.Denna såg jag inte komma.
Moderaterna: sänk skatten ytterligare på ISK
Moderaterna föreslår sänkt skatt på ISK-konton, efter de senaste dagarnas hetsiga debatt om sparformen. Socialdemokraterna tittar på en skattehöjning - och det har fått moderaterna att tidigarelägga ett förslag där man vill sänka skatten ytterligare på ISK-konton med en miljard kronor.www.tv4play.se
Låter rimligt.Känns som att sossarna iaf har valstrategin klar. De släpper bomben om en enorm skattehöjning (som inte slår främst mot deras egen bidragsberoende väljargrupp utan är designad för att skapa konflikt mot en tänkt antagonist ”miljonären”, som främst utgör av vanliga medelinkomsttagare) och gör detta i god tid före valet, så att folk hinner vänja sig vid tanken. Lite närmare valet kommer de ösa på med ett enormt valfläsk med stora investeringar mm som kommer locka väljare. Mycket av detta kommer ha ”grön” profil för att blidka Miljöpartiet och Centern. Sen kryddar de med att utmåla oppositionen som illegitim så de slutligen kan måla in Annie Lööf i ett hörn och när hon tvingas välja sida blir det vänstersidan.
Tänkte på det där förut och det är väl som vanligt. Önskar att det fanns ett bättre ord men det är så träffsäkert, godhetsknarkarna kan peka finger på alla och säga vad de vill men behöver aldrig stå till svars när de har fel. Samma sak med dess väljare som ständigt slänger ur sig skit. När verkligheten kommit ikapp är de bara tysta och jag undrar om de skäms eller om de förtränger eller glömt bort?
Ja i min värld så ska det där leda till att man kastas ut ur partiet. Bara rakt av, vi vill aldrig mer se dig, helt oacceptabelt att ljuga sådärTänkte på det där förut och det är väl som vanligt. Önskar att det fanns ett bättre ord men det är så träffsäkert, godhetsknarkarna kan peka finger på alla och säga vad de vill men behöver aldrig stå till svars när de har fel. Samma sak med dess väljare som ständigt slänger ur sig skit. När verkligheten kommit ikapp är de bara tysta och jag undrar om de skäms eller om de förtränger eller glömt bort?
Kanske den uppdaterade nyheten aldrig når dem för de får hela tiden nya påståenden de kan gapa om för att förhöja sig själva.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|