Sverige idag..

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Saft och bullar funkar alltid. "We shall overcome" <tm Birgit Friggebo>
Det har du rätt i.. armband funkar oxå mot allt.

Jag har vänner från vänster till höger och hade en diskussion om krinimalitet för något år sedan och de rynkade på pannan när jag nämnde att vi hade över 130 sprängdåd medan grannländerna bara någon enstaka. De ifrågasatte och undrade vad man menar med sprängdåd, är det typ fyrverkerier. De tror helt enkelt inte på situationen i Sverige, inte heller om no-go-zoner när vi hade en het debatt om det i Sverige, att förneka och tänka på sverigebilden var viktigast. Jag känner dessutom en som jobbar på kronofogden och de får inte åka till Fittja tex som ligger i Norra Botkyrka.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Vill bara påminna er om hur tryggt och bra Sverige är enligt Löfven och regeringen trots att vi varje vecka kunde läsa om skjutningar, sprängdåd och gängkriminalitet. 2019 hade vi 133 detonationer, handgranater kastades, något barn dog.. Norge hade 0 om jag minns rätt, Danmark hade någon enstaka sprängdåd. Vi hade också en ung flicka som sköts till döds av misstag förra året, en kvinna som blev skjuten till döds med sitt spädbarn i famnen.
Alla som tycker annorlunda är SD och invandrarfientliga för det finns ingen koppling till invandringen. BRÅ måste också ha fel?
Det finns heller inga no-go-zoner trots avspärrningar och attacker mot utryckningsfordon.

Jag invänder mot ditt sätt att uttrycka dig pss som denna snubbe.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
– Men varför det har startat i Sverige från första början är svårt att säga något om.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Ja, svårt att dra en koppling om man är verklighetsfrånvänd. Kläppen i videon är ett tydligt exempel på hur man inte kan tänka själv och logiskt utan bara efter mallar, ideologier utan verklighetsförankring. De upphöjer sig själva genom att utse någon person som de kan hacka på och hata och visa sig vara godare.
Den invandring vi har i Sverige är problematisk. Jag är själv halvsvensk och bor i Botkyrka och jag säger det jag tycker om invandring precis som många andra invandrare. Invandring är egentligen ett för stort begrepp för det innefattar arbetskraftsinvandring, ekonomisk invandring, flyktinginvandring med och utan kompetens, illegal invandring, invandring utan asylrätt men som får stanna ändå...

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Inget nytt egentligen. Här i Botkyrka har kommunen dragit in på många föreningsbidrag efter upptäckter hur pengarna använts. Handlar mest om gubbklubbar där man sitter i sin lokal och spelar kort.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jeff Bozo's Amazon i blåsväder. Citat:
"Etablerade svenska företag som vill sälja elprodukter tillverkade utanför EU tar på sig rollen som importör och därmed ansvaret att de säljer en säker produkt. Men när du som privatperson handlar på en sajt som till exempel amazon.se tar du alltså på dig samma ansvar som ett företag skulle gjort. Detta kan ställa till problem om det är fel på produkten du köpt, om det sker en personskada eller börjar brinna – Elsäkerhetsverket"

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Sicken idioti.
Trevligt vore om de kunde berätta vad som de avser finansiera. Man vill minska klyftorna genom att göra de rika fattigare?

Fina signaler till de som faktiskt skapar värde. Sedan fyller vi på med folk som ska leva av välfärdssystemet, problemet är bara att det till slut inte kommer var någon kvar som bidrar med pengar in.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Med tanke på att vi idag har negativa obligationsräntor och Inflationsmålet har varit 2% både då och nu så blir ju 1% en extremt hög kapitalkostnad.

Redan nu har vi skeva investeringar pga dessa räntor och med 1% kapitalskatt kommer det krävas ett ännu större vansinne för folk som vill skydda sina pengar från att tappa i värde mot inflationen.

Förmögenhetsskatten(1.5%) avskaffades 2007, då var obligationsräntan runt 4% så staten tog en dryg tredjedel av den riskfria avkastningen. Och riskfria avkastningen var alltså 2.5% före skatt, drar man bort 2% inflation så ökade pengarna alltså med 0.5% riskfritt.

Idag är obligationsräntan - 0.3%, och inflationen tar 2% och sossarna vill alltså lägga 1% avgift som sten på den bördan och vi landar alltså på -3.3% riskfri avkastning för att ha sina tillgångar i Sverige.

Vem vill behålla sina tillgångar i ett land där dom årligen reduceras med 3.3% värde?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
"Vadå, har man inget att dölja så..."
Det roliga är (tycker jag) att när EU hade ett Ministermöte och tog upp Amerikanskt spionage i EU (efter Edward Snowdens avslöjanden ? ) och det lades fram ett förslag om en gemensam EU undersökning av amerikanskt spionage i EU så var det två länder som lade in sitt veto: Sverige och U.K. Och nu efter Brexit är vi ju av med U.K. så jag undrar om Sverige kommer lägga fram ett förslag om en gemensam EU undersökning av amerikanskt spionage i EU. För Sverige ändrat inställning.
Eller är Sverige fortfarande USA's lydiga hund ? :rodnar

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Denna såg jag inte komma.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det är skillnad på S och S.

I praktiken blir det som att Danmark leaser ut sitt flyktingmottagande, säger Sveriges Radios Nordenkorrespondent David Rasmusson.

Raderad medlem 51742

Guest
Denna såg jag inte komma.
Känns som att sossarna iaf har valstrategin klar. De släpper bomben om en enorm skattehöjning (som inte slår främst mot deras egen bidragsberoende väljargrupp utan är designad för att skapa konflikt mot en tänkt antagonist ”miljonären”, som främst utgör av vanliga medelinkomsttagare) och gör detta i god tid före valet, så att folk hinner vänja sig vid tanken. Lite närmare valet kommer de ösa på med ett enormt valfläsk med stora investeringar mm som kommer locka väljare. Mycket av detta kommer ha ”grön” profil för att blidka Miljöpartiet och Centern. Sen kryddar de med att utmåla oppositionen som illegitim så de slutligen kan måla in Annie Lööf i ett hörn och när hon tvingas välja sida blir det vänstersidan.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Känns som att sossarna iaf har valstrategin klar. De släpper bomben om en enorm skattehöjning (som inte slår främst mot deras egen bidragsberoende väljargrupp utan är designad för att skapa konflikt mot en tänkt antagonist ”miljonären”, som främst utgör av vanliga medelinkomsttagare) och gör detta i god tid före valet, så att folk hinner vänja sig vid tanken. Lite närmare valet kommer de ösa på med ett enormt valfläsk med stora investeringar mm som kommer locka väljare. Mycket av detta kommer ha ”grön” profil för att blidka Miljöpartiet och Centern. Sen kryddar de med att utmåla oppositionen som illegitim så de slutligen kan måla in Annie Lööf i ett hörn och när hon tvingas välja sida blir det vänstersidan.
Låter rimligt. :tummenupp
Förutom att Annie redan skrivit på ett 12-års kontrakt på sitt vänster-hörn...

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Tänkte på det där förut och det är väl som vanligt. Önskar att det fanns ett bättre ord men det är så träffsäkert, godhetsknarkarna kan peka finger på alla och säga vad de vill men behöver aldrig stå till svars när de har fel. Samma sak med dess väljare som ständigt slänger ur sig skit. När verkligheten kommit ikapp är de bara tysta och jag undrar om de skäms eller om de förtränger eller glömt bort?
Kanske den uppdaterade nyheten aldrig når dem för de får hela tiden nya påståenden de kan gapa om för att förhöja sig själva.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Tänkte på det där förut och det är väl som vanligt. Önskar att det fanns ett bättre ord men det är så träffsäkert, godhetsknarkarna kan peka finger på alla och säga vad de vill men behöver aldrig stå till svars när de har fel. Samma sak med dess väljare som ständigt slänger ur sig skit. När verkligheten kommit ikapp är de bara tysta och jag undrar om de skäms eller om de förtränger eller glömt bort?
Kanske den uppdaterade nyheten aldrig når dem för de får hela tiden nya påståenden de kan gapa om för att förhöja sig själva.
Ja i min värld så ska det där leda till att man kastas ut ur partiet. Bara rakt av, vi vill aldrig mer se dig, helt oacceptabelt att ljuga sådär
Det här är alltså en toppolitiker i Sverige, varför i helvete ska jag lägga min röst på hans parti så länge han sitter kvar. Om det är tillåtet för sossarna att deras företrädare ljuger så får de inte min röst oavsett hur väl deras politik i övrigt stämmer överens med mina åsikter. Av ren princip. LJUG INTE.

Jag fattar det inte, hur kan man ha förtroende för denna man? Är det tidens tand som läker alla sår eller vad är grejen? om vanligt med fifflande politiker - saker glöms eller viftas bort och nästa vecka är allt som vanligt igen.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning