Mogge förfan.
Är mogge en reinkarnation av bagdad bob?
Tror de är polare sedan länge. Tydligen så kallar Bagdad Bob Mogge för Bagdad Mogg.Är mogge en reinkarnation av bagdad bob?
Rätt eller fel, dystopi eller ej... det blir en konsekvens när samhället inte klarar att upprätthålla grundtryggheten för medborgarna.Rätt/fel?
Vad händer när lagen inte skyddar dig längre?
Medborgargarden som försvarar lokalsamhällen är inte någon avlägsen dystopi. Det är en del av vår samtid.www.gp.se
Precis. Ibland är det lätt att tänka att ifall det inte fanns några länder, utan alla bara gjorde som de ville och självorganiserade sig i naturliga grupperingar så skulle alla leva i fred och harmoni. Där har väl historien snarare visat på det omvända - det vi naturligt då faller tillbaka till är snarare klaner, maktkamper och krig.Precis som CFr skriver så är det människans natur att gruppera sig. Jag konstaterar hur staten/stater på senare tid inte gjort mycket för att ena människor, snarare tvärt om, vilket har resulterat i att det bildats just dessa små 'kungadömen', ungefär som på medeltiden. Det blir serverat för maffior och underjordiska organisationer, samt medborgargarden och gäng som gör vad dom kan för att upprätthålla *sin ordning*. Kolla bara hur det var på medeltiden med alla små kungariken överallt, och småkrig här och där med familjeätter där man t o m slog ihjäl varandra för att sitta på tronen.
Nåja, Sverige duger i varje fall som exempel på hur det inte ska vara, alltid något !
Dansk ex-minister: ”Om vi skulle bli som Sverige vore det en katastrof”
Han pekas ut som hjärnan bakom ”bandepakke” – Danmarks hårdare tag mot gängkriminella. Nu oroas den tidigare justitieministern Sören Pape Poulsen över läget i Sverige. – De svenska problemen kommer bli ett danskt problem om ni inte löser det, säger han i en intervju med SVT:s Politikbyrån.www.svt.se
Det är verkligen tur att vi har den här nya sortens agendasättande journalistik. Efter att ha arbetat tjugo år som överläkare i psykiatri, får det mig att inse att ingenting av det jag gjort i mitt yrkesverksamma liv, har lärt mig mer om begreppet kognitiv dissonans än att helt enkelt öppna dagens tidning.
Som småföretagare och skattebetalare var min första spontana tanke av någon märklig anledning inte att det var de gängkriminella finansministern hade i åtanke i det här citatet, med tanke på vad hon pratat mest om de senaste dagarna.
Känns som att sossarna iaf har valstrategin klar. De släpper bomben om en enorm skattehöjning (som inte slår främst mot deras egen bidragsberoende väljargrupp utan är designad för att skapa konflikt mot en tänkt antagonist ”miljonären”, som främst utgör av vanliga medelinkomsttagare) och gör detta i god tid före valet, så att folk hinner vänja sig vid tanken. Lite närmare valet kommer de ösa på med ett enormt valfläsk med stora investeringar mm som kommer locka väljare. Mycket av detta kommer ha ”grön” profil för att blidka Miljöpartiet och Centern. Sen kryddar de med att utmåla oppositionen som illegitim så de slutligen kan måla in Annie Lööf i ett hörn och när hon tvingas välja sida blir det vänstersidan.
Pensionsmyndigheten prognostiserar till exempel att pensionskostnaderna för grundskyddet för utrikes födda kommer att stiga från dagens 4,1 miljarder (Pensionsmyndigheten, 2017) till elva miljarder 2030 för att 2060 uppgå till hela 69 miljarder.
Till detta kommer svårkvantifierbara kostnader i form av minskad tillit, kriminalitet och sociala problem i kölvattnet av bristande ekonomisk integration och låg självförsörjningsgrad.
Polisen har upprättat en anmälan om nedskräpning och ska utreda händelsen.
Sabotage vid kommunhus – dumpade ruttet hö
När anställda på Lindesbergs kommun kom till jobbet i morse låg stora lass med ruttet hö i vägen. Polisen har upprättat en anmälan om nedskräpning, men det kanwww.aftonbladet.se
Jag tror du är inne på rätt spår.Är det en slump att det är ruttet hö?
Jag får ju en känsla av att lokalpolitikerna eller någon tjänsteman ställt till det för någon bonde?
Gissar att det är ensilage och då är det inte ruttet, precis som surströmming. Sedan kanske doften inte är något för stadsbor.Är det en slump att det är ruttet hö?
Jag får ju en känsla av att lokalpolitikerna eller någon tjänsteman ställt till det för någon bonde?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|