Sverige idag..

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
V11 Sport -01
Tycker det ser ut som ruttet ensilage :tummenupp
Om det går hål på plasten och syre kommer in ruttnar gräset istf mjölksyrejäsning. Ensilage luktar gott! Men då är jag också uppväxtskadad.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Kände mig tvungen att anmäla Ekot till Granskningsnämnden idag. De rapporterade att avtalet om eldupphör hade brutits och att Israel hade skickat raketer mot Gazaremsan. Sen sa de att det var ett svar på att Hamas skickat vätskefyllda ballonger in på Israeliskt område.
En korrekt nyhet borde vara att avtalet hade brutits av att Hamas skickat brandbomber över gränsen.

"Hur började bråket?
Pelle slog tillbaka"

För övrigt tycker jag att Gazaremsan vore ett bra namn på en dragstrip.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Kände mig tvungen att anmäla Ekot till Granskningsnämnden idag. De rapporterade att avtalet om eldupphör hade brutits och att Israel hade skickat raketer mot Gazaremsan. Sen sa de att det var ett svar på att Hamas skickat vätskefyllda ballonger in på Israeliskt område.
En korrekt nyhet borde vara att avtalet hade brutits av att Hamas skickat brandbomber över gränsen.

"Hur började bråket?
Pelle slog tillbaka"

Vad var det för vätska?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

"Hur började bråket?
Pelle slog tillbaka"

SvD har samma lögnaktiga rubriksättning. Aktivisterna är överallt.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jaha, får vi en misstroendeomröstning pga marknadshyrorna?
Eller slår V lite i luften inför stundande valrörelse?
Att S går fram med förslag om marknadshyror känns ungefär som att M skulle föreslå höjda skatter.

Edit: SD är iaf sugna att haka på V. De har lämnat in yrkande om misstroende nu. Om M och KD också hoppar på kan vi få paradoxen att en S-regering faller pga av ett borgerligt förslag. :3freak

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Konstigt nog hade Noshi balls, hatten av för det.

Ja, men tänk att det ska vara så j-vla svårt att säga:
-"Vi i V har samma åsikt som SD i frågan om marknadshyror så vi gör gemensam sak i detta."

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, men tänk att det ska vara så j-vla svårt att säga:
-"Vi i V har samma åsikt som SD i frågan om marknadshyror så vi gör gemensam sak i detta."
Jag är som möjligen bekant en relativt hängiven SD-sympatisör så kan delvis hålla med dig, men å andra sidan, på ett högre plan:
Om man nu verkligen tycker SD är nazister och allt det där så förstår jag att man inte vill ha med dem att göra. Jag hade heller aldrig som politiker gjort gemensam sak med ett fascistiskt parti i en trivial fråga.
Så det är knepigt.

Men framför allt är det fint att det verkar röras om lite i grytan nu.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Jag är som möjligen bekant en relativt hängiven SD-sympatisör så kan delvis hålla med dig, men å andra sidan, på ett högre plan:
Om man nu verkligen tycker SD är nazister och allt det där så förstår jag att man inte vill ha med dem att göra. Jag hade heller aldrig som politiker gjort gemensam sak med ett fascistiskt parti i en trivial fråga.
Så det är knepigt.

Men framför allt är det fint att det verkar röras om lite i grytan nu.

Så hur f-n kan ni göra gemensam sak med gamla kommunister? ;)

Du har förstås rätt i att det är komplext och det var väl kanske därför M och KD var sena på tåget?
Jag hoppas, och tror, att vi ändå någon gång kommer till en tid där innehållet i ett förslag är viktigare än från vem förslaget kommer.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Du har förstås rätt i att det är komplext och det var väl kanske därför M och KD var sena på tåget?
Jag hoppas, och tror, att vi ändå någon gång kommer till en tid där innehållet i ett förslag är viktigare än från vem förslaget kommer.
De vill väl tvinga fram ett extraval eller bara sätta fingret på att Sverige behöver en regering som tar tag i uppenbara problem på ett tydligare sätt.

Sedan är det väl så att VPK och SD är överens om denna fjäder som VPK nu gjort en höna av.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
V har gått vidare med att vilja fälla regeringen pga marknadshyror.
SD har iom det lämnat in yrkan om missförtroendeomröstning som skall ske på måndag.
M och KD har då hakat på så det ser fn mörkt ut för S-regeringen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag håller helt med om ditt senaste stycke men hyser viss sympati för att OM man nu (förvisso felaktigt) tror att SD är ett steg på vägen till koncentrationsläger, så finns det en poäng i att inte samarbeta med dem.

Själv tycker jag Sverige har för stora problem för att utesluta något parti som vill göra rätt sak, det innefattar även FI, AfS och C.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Vad händer om han fälls? Får talmannen börja ha kafferep igen?
Ett extraval lär väl dröja och som opinionen ser ut just nu försvinner ett par, tre partier på båda mitthalvorna och då vete fan vad det blir.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Avsätt och ingen ersättare tack. Samma skit i nya kläder. Nej tack.

Ser att det ska ske en omröstning på månad. Jag gissa på att de har ändrat sig tills dess.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping