Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Exakt! :fakta Det är ju inte ens ett problem utan tvärtom löser det ju problemet med bostadsbristen.

Men det är väl kanske för många styrande som sitter med skin in the game, aka bostadsrätter.
Nu tänker du tvärtemot jubelidioterna till politiker, men du tänker rätt.

Peroner flyttar ju från plats A till plats B för att de upplever att det skapar mer värde för dem att bo på plats B. Det är således inget problem öht utan något bra att den möjligheten finns. Man skulle nästan tom kunna säga att flytten är en LÖSNING för att få ett nettopositivare liv.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Trenden med att flytta från Stockholm förefaller överdriven, är inte alls så säker på vad dessa av statsradions påhitt kommer från egentligen.

Det kan lika bra betyda att en massa invandrare flyttat till Malmö efter att deras första spa-vistelse är avslutad.
Vad gäller bostadspriser så fortsätter de klättra till helt horribla nivåer så efterfrågan är det ingen brist på.

Grejen är nog inte heller att folk vill lämna Stockholm, det är nog att de vill lämna ett land i totalt och fritt förfall/fall.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Trenden med att flytta från Stockholm förefaller överdriven, är inte alls så säker på vad dessa av statsradions påhitt kommer från egentligen.

Det kan lika bra betyda att en massa invandrare flyttat till Malmö efter att deras första spa-vistelse är avslutad.
Vad gäller bostadspriser så fortsätter de klättra till helt horribla nivåer så efterfrågan är det ingen brist på.

Grejen är nog inte heller att folk vill lämna Stockholm, det är nog att de vill lämna ett land i totalt och fritt förfall/fall.

Nej, det har redan pågått i flera år. Nettoflyttningen inom landet har sedan flera år varit ut från Stockholm. Det är inflytandet från utlandet som gjort att Stockholm ändå fortsatt öka i antal invånare.

Kolla statistiken hos SCB.

Nu har jag inte kollat den senaste statistiken men med covid under året så kanske det egentligen bara är utlandsflyttningen som skiljer sig från tidigare år.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ok men det finns något ologiskt i det, kanske definitionen av Stockholm. Är det folk i Norrtälje som flyttar till Öregrund eller från Östermalm till Haparanda?

I Stockholm stad och attraktiva förorter är boendemarknaden hetare än någonsin så det talar emot att det var något stort på gång.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ja äntligen.
Men ropa nu inte hej för tidigt. Risken att vi får något ännu värre må vara minimal, men den finns där trots allt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja äntligen.
Men ropa nu inte hej för tidigt. Risken att vi får något ännu värre må vara minimal, men den finns där trots allt.

Nu är vi inne på det enda område som Löfven är bra på, förhandling. Han kommer troligen trolla sig fram så att han går som en vinnare ur detta.

Men man måste ändå få glädjas lite för stunden.

Men förvånad är jag, dels över att dom verkligen röstade igenom det och dels för att regeringen vägrade backa ur. Kanske regeringen rent av ville bli utröstade.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Tyvärr kommer svets loppan sitta kvar, för att få ha kvar makten så får han släppa maknadshyrorna å släppa in vänstern lite..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tyvärr kommer svets loppan sitta kvar, för att få ha kvar makten så får han släppa maknadshyrorna å släppa in vänstern lite..

Inte helt säkert att dom vill sitta kvar. Pandemin har ju inte varit gratis. Dom har gett bort 150 miljarder till EU, och riksbanken har köpt massor av obligationer.

Dom har redan börjat prata om höjda skatter och det kanske är trevligare att lämna över det besluten till en ny högerregering.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Inte helt säkert att dom vill sitta kvar. Pandemin har ju inte varit gratis. Dom har gett bort 150 miljarder till EU, och riksbanken har köpt massor av obligationer.

Dom har redan börjat prata om höjda skatter och det kanske är trevligare att lämna över det besluten till en ny högerregering.
De är ett altenativ, men tvärr är han för maktsugen. Redan 2018 skulle de varit bättre me nyval istället för en svag regering..

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Börjar möjligen tilltänkta statsministern Annie Lööv få LITE för mycket i bagaget att dölja?
Dagens scoop, Erik Paulsson, 5 års fängelse.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Börjar möjligen tilltänkta statsministern Annie Lööv få LITE för mycket i bagaget att dölja?
Dagens scoop, Erik Paulsson, 5 års fängelse.

Inte ett ord om Erik i media?
Samma media som drev upp rena lynchstämningen mot en kändis som köpt sex av en lyxprosituerad.

Man kan väl även påminna om att pedofilpartiet igår röstade emot förslaget som skulle försvåra tvångsäktenskap med unga kvinnor.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag tycker det är märkligt hur ministrar så öppet föraktar och idiotförklarar folket.
Nu senast finansministern som tycker att folket hellre skall fokusera på fotbolls-EM, midsommar och sill än att ha ett extraval.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping