Sverige idag..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tycker det är märkligt hur ministrar så öppet föraktar och idiotförklarar folket.
Nu senast finansministern som tycker att folket hellre skall fokusera på fotbolls-EM, midsommar och sill än att ha ett extraval.

Deras högsta önskan är nog att få tramsa runt helt utan folket någonsin får blanda sig i.

Raderad medlem 51742

Guest
Jag tycker det är märkligt hur ministrar så öppet föraktar och idiotförklarar folket.
Nu senast finansministern som tycker att folket hellre skall fokusera på fotbolls-EM, midsommar och sill än att ha ett extraval.
Klassiskt socialdemokratiskt maktförhandlingsspel. De försöker på olika sätt "höja kostnaden" för att inte gå med på deras förslag.

Enligt inrikesminister Damberg tycks ju hela Sveriges midsommarfirande bygga på premissen om ett socialdemokratiskt maktinnehav. Finansministern tar samtidigt tillfället i akt att i konjunkturrapporten slänga in diverse formuleringar om hur "skör" den ekonomiska uppgången är, med förhoppningen att människor skall bli rädda när hon antyder att detta kan sättas på spel om vi inte bevarar den dysfunktionella regeringen.

Det vet väl alla att Sverige skulle nog inte ens kunna existera om inte Socialdemokraterna styrde.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Välkomna.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Sånt högmod, snacka om att ta sig själva på för stort allvar. Vi kan fira midsommar och kolla på fotboll alldeles utmärkt utan politikerfjantar gläfssandes i våra hasor om ditten och datten.

Också:
Perfekt att svenska folket inte förstår "det här", då bekräftas att politiker verkligen behövs, för svenska folket kan ju inte alls klara sig utan "det här". Vad är det förresten för magiskt som gör att politiker förstår "det här" men inte mannen på gatan?

Edit. De må vara en politikerkris i deras lilla totalt obetydliga bubbla. Samhällskris - not so much.

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Breaking news!

C vill i utbyte mot att backa på hyrespunkten – som Vänsterpartiet kräver för att stötta regeringen Löfven – i stället se andra förändringar. Det handlar om sänkning av inkomstskatten för låg- och medelinkomsttagare i budgeten i höst och sänkt skatt på investeringssparkonton, ISK.

Last edited:

Raderad medlem 51742

Guest
Breaking news!
Haha, Centerpartiet är i alla fall fullkomligt förutsägbara, det får man ge dem.
Skall vi gissa på att vi snart får se Annie Lööf i en ministerpost.

Det är rätt givet att hela den här frågan kretsar kring Socialdemokraternas och Annie Lööfs maktbegär. De gör vad som helst för att få och behålla makten och det spelet vet Stefan Löfven precis hur han skall spela. Skulle inte förvåna mig om även Liberalerna nu lockas med ministerposter för att stanna kvar i samarbetet. Det är Stefan Löfvéns överordnade fråga som är viktigare än allt annat - att för alltid krossa borgerligheten för att säkerställa evigt socialdemokratiskt maktinnehav. Han är beredd att gå mycket långt för att inför nästa ordinarie val ha en laguppställning som inkluderar Centerpartiet.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Haha, Centerpartiet är i alla fall fullkomligt förutsägbara, det får man ge dem.
Skall vi gissa på att vi snart får se Annie Lööf i en ministerpost.

Det är rätt givet att hela den här frågan kretsar kring Socialdemokraternas och Annie Lööfs maktbegär. De gör vad som helst för att få och behålla makten och det spelet vet Stefan Löfven precis hur han skall spela. Skulle inte förvåna mig om även Liberalerna nu lockas med ministerposter för att stanna kvar i samarbetet. Det är Stefan Löfvéns överordnade fråga som är viktigare än allt annat - att för alltid krossa borgerligheten för att säkerställa evigt socialdemokratiskt maktinnehav. Han är beredd att gå mycket långt för att inför nästa ordinarie val ha en laguppställning som inkluderar Centerpartiet.
Och borgerligheten har inga maktmänniskor som vill krossa vänstern? :va
Nej, där är det bara fina människor utan maktbegär, som vill alla väl, inte bara de med pengar! :crash

Tyvärr är det maktmänniskor som dras till politiken och är mer intresserade att få igenom det de vill, inte det som är bäst för de flesta i samhället. :(

Raderad medlem 51742

Guest
Och borgerligheten har inga maktmänniskor som vill krossa vänstern? :va
Nej, där är det bara fina människor utan maktbegär, som vill alla väl, inte bara de med pengar! :crash

Tyvärr är det maktmänniskor som dras till politiken och är mer intresserade att få igenom det de vill, inte det som är bäst för de flesta i samhället. :(
Jo, visst finns det maktgalna människor inom andra partier. Det ena behöver inte utesluta det andra. Nu är jag själv färgad av att jag anser nuvarande regering är inkompetenta idioter, vilket de bevisat bortom allt rimligt tvivel, men ser man till vad politiska kommentatorer (som åtminstone enligt dem själva anser sig vara neutrala) ofta brukar säga tycker jag nog inte det är någon kioskvältare att påstå att S i analyserna brukar sticka ut som ett maktparti framför andra.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jo, visst finns det maktgalna människor inom andra partier. Det ena behöver inte utesluta det andra. Nu är jag själv färgad av att jag anser nuvarande regering är inkompetenta idioter, vilket de bevisat bortom allt rimligt tvivel, men ser man till vad politiska kommentatorer (som åtminstone enligt dem själva anser sig vara neutrala) ofta brukar säga tycker jag nog inte det är någon kioskvältare att påstå att S i analyserna brukar sticka ut som ett maktparti framför andra.
Jag håller med dig om inkompetenta idioter men tyvärr ser jag inga mer kompetenta i alternativen. Det blir regeringsskifte men eftersom makten var viktigare än att göra bra för "folket" så tröttnar de på de inkompetenta idioterna, igen.... :(

Edit käre redigerare, lite språkfel rättades...

Last edited:

Raderad medlem 51742

Guest
Jag håller med dig om inkompetenta idioter men tyvärr ser jag inga mer kompetenta i alternativen. Det blir regeringsskifte men eftersom makten var viktigare än att göra bra för "folket" så tröttnar på de inkompetenta idioterna, igen.... :(
Då får du väl rösta in ett parti i riksdagen som faktiskt företräder dina intressen och har företrädare du har förtroende för, istället för att rösta på samma gamla vanliga, om du nu gör det ;-)

För övrigt anser jag, för balansens skull och även om det inte är min planhalva, att ett socialdemokratiskt parti i Sveriges riksdag vore en intressant idé, värd att pröva. Kanske något utopisk.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Då får du väl rösta in ett parti i riksdagen som faktiskt företräder dina intressen och har företrädare du har förtroende för, istället för att rösta på samma gamla vanliga, om du nu gör det ;-)

För övrigt anser jag, för balansens skull och även om det inte är min planhalva, att ett socialdemokratiskt parti i Sveriges riksdag vore en intressant idé, värd att pröva. Kanske något utopisk.
Mina intressen företräds av alla partier från höger till vänster men alla partier, från höger till vänster, vill göra saker jag ogillar... ;)

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jag håller med dig om inkompetenta idioter men tyvärr ser jag inga mer kompetenta i alternativen. Det blir regeringsskifte men eftersom makten var viktigare än att göra bra för "folket" så tröttnar de på de inkompetenta idioterna, igen.... :(

Edit käre redigerare, lite språkfel rättades...
Varför behövs ett alternativ?
Det alternativ du tycker är bra kan någon annan tycka är inkompetenta maktmissbrukande idioter. Du vill inte ha idioter som styr, tror du att någon annan vill det?

Det är ingen naturlag att man måste ge bort sin frihet till politiker - maktmänniskor eller ej. Det går att sluta med det imorgon.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Breaking news!

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Varför behövs ett alternativ?
Det alternativ du tycker är bra kan någon annan tycka är inkompetenta maktmissbrukande idioter. Du vill inte ha idioter som styr, tror du att någon annan vill det?

Det är ingen naturlag att man måste ge bort sin frihet till politiker - maktmänniskor eller ej. Det går att sluta med det imorgon.
I am an anti-Christ, I am an anarchist. Don't know what I want but I know how to get it. I want to destroy the passerby 'Cause I want to be anarchy. ;)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping