Sverige idag..

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Sett för mycket av polisiär undfallenhet för att ha något hopp. 1 decennium i Malmö räcker. Lösningen, om man tror på en sån, finns inte i landet utan måste hyras in. Återigen, vi borde ödmjuka oss och be länder som kan om hjälp. Kanske kan grannländerna förmås hjälpa oss av egenintresse, alltså fred i deras närområde. Annars återstår ju bara för dem att boxa in oss och låta självdestruktionen ha sin gång.

Kom att tänka på en bild jag såg någonstans på en biljett kontrollant. Han såg ut som en riktig bjässe/huligan tror inte att det var så många som tjabba emot där. Tror det behövs tuffare tag överlag det är det enda som biter på skräpfolk

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Såna erfarenheter väcker nyfikenhet. Frågar vad du gjorde där? Svara eller avstå står dig såklart fritt.
Omkring 1970 var jag hos några vänner i Lund. En bekant till dom visade diabilder från en resa genom Afrika från Sydafrika till Egypten. Jag tyckte det var häftigt. Så efter jag var klar med min ingenjörsexamen hade jag två jobb och sparade pengar.
Fixade en billig flygbiljett till Sydafrika från London, en billig restresa till London och iväg i Februari 1977. Jag fattade inte hur stora ABBA var förrän i Afrika. Där folk talade om dom både i Sydafrika och Tanzania.
Liftade, buss, tåg, hyrbil, lastbil färja osv genom Sydafrika, Lesotho, Sydafrika, Rhodesia, Sydafrika, Botswana, Zambia, Tanganyika, Zanzibar, Tanganyika, Ruanda, Burundi, Zaire, Burundi, Tanganyika, Kenya, Uganda, Sudan, Egypten Grekland, Turkiet, Iran och SOS flyg hem från Iran med gulsot.
Så jag rekommenderar vaccinering mot gulsot/hepatit. Och ät inte rå fisk på en Japansk resturang i Kairo....

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Omkring 1970 var jag hos några vänner i Lund. En bekant till dom visade diabilder från en resa genom Afrika från Sydafrika till Egypten. Jag tyckte det var häftigt. Så efter jag var klar med min ingenjörsexamen hade jag två jobb och sparade pengar.
Fixade en billig flygbiljett till Sydafrika från London, en billig restresa till London och iväg i Februari 1977. Jag fattade inte hur stora ABBA var förrän i Afrika. Där folk talade om dom både i Sydafrika och Tanzania.
Liftade, buss, tåg, hyrbil, lastbil färja osv genom Sydafrika, Rhodesia, Sydafrika, Botswana, Zambia, Tanzania/Tangangika(?), Zanzibar, Ruanda, Burundi, Tanzania, Kenya, Uganda, Sudan, Egypten Grekland, Turkiet, Iran och SOS flyg hem från Iran med gulsot.
Så jag rekomenderar vaccinering mot gulsot/hepatit. Och ät inte rå fisk på en Japansk resturang i Kairo....
Skapligt äventyr!
Kul att du delade med dig.

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Nu tycker jag förvisso att det inte ska vara olagligt att prata med fel ton men polisen säger rakt ut "du snackar inte med den tonen". Koassnubben fortsätter att snacka med samma ton. Varför gör polisen inte något åt saken? Det gick ju tydligen alldeles utmärkt att fortsätta prata i den tonen trots polisens uppmaning.
Håll käften angående ton öht din idiot om du inte tänker agera, det här blir bara skämmigt och ännu mer "bevis" på att polisen inte har någon auktoritet, ryggrad och inte backar upp det de säger.
Klippet visar att man inte behöver ta det polisen säger på allvar, bara tomma hot.

cf1e5910b72e6fa60844d19d4aac5cf1.jpg

Detta uttryck stämmer rätt bra in på situationen

Skickat från min iPhone med Tapatalk

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kom att tänka på en bild jag såg någonstans på en biljett kontrollant. Han såg ut som en riktig bjässe/huligan tror inte att det var så många som tjabba emot där. Tror det behövs tuffare tag överlag det är det enda som biter på skräpfolk
Risken är att de ökar våldskapitalet/insatsen. De påtända afghanerna som vevade mot asap Rockys bodyguard verkade ju inte hämmas av sina dåliga odds.

Undfallenheten har skapat och skapar monster. Hur länge vågar och orkar kassörskan säga till gängen som häckar på pallarna med energidryck på coop, liksom?

Kompisen, som kör buss, tog en del risker innan de löste problemet genom att bara låta dem åka och bete sig fritt. Han är inte krallig, men lång och för sig med en naturlig auktoritet, aldrig upprörd. Rätt vad det är så räcker inte det.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Risken är att de ökar våldskapitalet/insatsen. De påtända afghanerna som vevade mot asap Rockys bodyguard verkade ju inte hämmas av sina dåliga odds.

Undfallenheten har skapat och skapar monster. Hur länge vågar och orkar kassörskan säga till gängen som häckar på pallarna med energidryck på coop, liksom?

Kompisen, som kör buss, tog en del risker innan de löste problemet genom att bara låta dem åka och bete sig fritt. Han är inte krallig, men lång och för sig med en naturlig auktoritet, aldrig upprörd. Rätt vad det är så räcker inte det.
Eller också kan vi börja med att införa mångkulturen i juridiken i Sverige.
I Kenya var rån ett "hanging offence" 1977.
Läste i lokalblaskan att två män försökt råna en juvelerarebutik i Nairobi.
De greps av förbipasserande utanför butiken.
Den ene var död när polisen kom fram.
Den andre dog i polisbilen på väg till polisstationen. (Tänk detta i Sverige, otänkbart eller hur?)
En kvinna jag träffade på vandrarhemmet i Nairobi berättade en kväll att under dagen lessnade hon tillslut på att bli nypt i rumpan. Så hon klippte till mannen med sin handväska.
Omgivningen fattade direkt vad som hänt och ingrep.
När hon gick från platsen låg han på marken omgiven av "omgivningen" som tränade sparka boll på honom.
Det här gjorde att trots att rån var vanligt så kände jag mig säker om det fanns många människor i närheten.
Ett "Help" skulle omedelbart ge hjälp från omgivningen. Den känslan har jag inte i Sverige idag.
På kvällarna i Göteborg har jag numera bara kontanter på mig. Vill inte rånas på bankkort och lösenord.

Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Sammanfattar ganska bra vårt Sverige idag. Eftersom alla vet att SR är vänster slungar de mest åt vänster naturligtvis! :hihi
En halvtimme är alldeles för långt för de flesta naturligtvis men jag hade tur att vara på jobbet så jag kunde Mulltitasska! :crash

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kl 10:15 är det presskonferens om det blir extraval eller talmansrundor.

Edit: Talmansrundor alltså.
Var väl, med tanke på ordinarie val om ett år, ett ganska bra första steg.
Tror dock inte det kommer lyckas med nuvarande sandlåde-deltagare utan jag gissar på nyval.

Last edited:

Raderad medlem 51742

Guest
Kl 10:15 är det presskonferens om det blir extraval eller talmansrundor.

Edit: Talmansrundor alltså.
Var väl, med tanke på ordinarie val om ett år, ett ganska bra första steg.
Tror dock inte det kommer lyckas med nuvarande sandlåde-deltagare utan jag gissar på nyval.
Har lite svårt att se att det hela skulle kunna sluta på något annat sätt än ett nyval, även om det skulle kunna finnas en liten chans att de i talmansrundorna lyckas pussla ihop något som gör att Stefan Löfven kan komma tillbaka som statsminister.

Men detta är taktik. Löfven vill efteråt kunna säga att de varit ansvarstagande, uttömt alla möjligheter och sen peka finger åt de oansvariga partierna, detta för att skaffa sig en opinionsmässigt bättre position inför ett nyval.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Har lite svårt att se att det hela skulle kunna sluta på något annat sätt än ett nyval, även om det skulle kunna finnas en liten chans att de i talmansrundorna lyckas pussla ihop något som gör att Stefan Löfven kan komma tillbaka som statsminister.

Men detta är taktik. Löfven vill efteråt kunna säga att de varit ansvarstagande, uttömt alla möjligheter och sen peka finger åt de oansvariga partierna, detta för att skaffa sig en opinionsmässigt bättre position inför ett nyval.
Ja, det var ingen liten lovsång han höll till sig själv med refränger av klander till oansvariga V och L.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Han ursäktar sig med att vi är i ett extraordinärt läge, att ett extraval inte är bäst för Sverige.
Jag vet inte jag men nog är det jävligt märkligt att folkets röster och däri påverkan - dvs utövandet av demokrati - är ett sämre val.
Jag tror mer på att han inte vill ha ett extraval mtp hur opinionssiffrorna ser ut.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Han ursäktar sig med att vi är i ett extraordinärt läge, att ett extraval inte är bäst för Sverige.
Jag vet inte jag men nog är det jävligt märkligt att folkets röster och däri påverkan - dvs utövandet av demokrati - är ett sämre val.
Jag tror mer på att han inte vill ha ett extraval mtp hur opinionssiffrorna ser ut.
Nog är det så allt. Hade SIFOs senaste undersökning visat att sossarna haft ett 60%-igt väljarstöd, då hade nog Löven kört på extraval...

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Med coronahysterin och att man faktiskt numer kan jobba hemmifrån så tycker jag att vi kunde rösta in Arnold som statsminister för sverige, åtminstonne för en kortare period. Se hur det skulle bli om han fick röra om lite i grytan. Av någon anledning känner jag att han har en sund attityd till livet, och hur saker borde fungera. Tycker inte ni det?

arnold president.jpg

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Aha, jag visste det! Det var nåt med Stefan som jag kände inte riktigt stämde, *hen* påminde lite för mycket om Anna-Karin här på gården. Jag förstår nu.

Men nu har vi haft korrekt PK-anda så pass länge, och det har inte gjort saker bättre, så jag tänkte det vore på sin plats att ta in lite extern kompetens, typ som med utbytesstudenter. Vi skickar våra svenska politiker till Amerika, för lite "fortbildning" om inget annat, så lånar vi några av deras tungviktare hit till gulliga Sweden och låter dom härja fritt i två år. Kan det bli värre, menar jag.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är något så djupt ovärdigt med att se Stefan sitta och glufsa jordgubbar med talmannen.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...