Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Bifogat

• 20210701-PolisSkjutenAlltPekarMotLöfven.png
    20210701-PolisSkjutenAlltPekarMotLöfven.png
    171.3 KB · Visningar: 37
  • Gilla
Reaktioner: hrc

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Var det här du menar med korrekt analys ?
En liten humorvinkling som skulle passa i tråden för stötande skämt... :crash
"Allt pekar mot Löfvén"
Brottsprovokation känner vi till, vi som kört motorcykel ett tag. ;)

Nu är gängkriminalitet och narkotikahandel inte lika allvarligt som att köra över skyltad hastighet naturligtvis. :crash Men kan man lura någon att åka dit för fortkörning borde man väl kunna lura gängkriminella och narkotikalangare också? :va

Vi får hoppas att Märta får med sig fler på det tåget! :tummenupp

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Ja, det där vill jag se en reaktion på av politikerna.
Dom uttrycker sin avsky och ilska ! Och delar sorgen. Bra va ?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Dom uttrycker sin avsky och ilska ! Och delar sorgen. Bra va ?
De säger saker men fortsätter sitt förstörelseverk. Ett rent hån eftersom de hindrar allt som skulle kunna göra någon som helst skillnad. Trovärdighet på minusskalan. Morgan, Drygeman utöver redan nämnda.

Tomma tunnor som skramlar.

Pappan har förresten uttalat sig. Han verkade inte uppskatta deras chimär.

En annan som chikanerade sig, med historiskt usel timing är Per Bolund. Han tyckte ett bra sätt att börja dagen var att fullständigt negligera dådet och istället göra en tjurrusning mot Millhouse Kristersson...och SD, förstås.

Last edited:

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Några enkla steg för att lösa problemet.
1: Alla svennebananfinknarkare slutar köpa narkotika, få bilen tvättad på en hundring, hårklippning för en hundring osv. NI göder brottsligheten.
2: Alla brottslingar oavsett bakgrund jagas och ges rejäla straff utan straffrabatter och annat pjåsk.
3: Alla brottslingar med utländsk härkomst förvisas ur landet ovillkorligen efter avtjänat straff.
4: Alla jagas i utanförskapsområdena så att de få laglydiga tröttnar och sätter tryck på de kriminella.

Ovanstående kräver fler poliser, tullare och kustbevakare, fler åklagare och fler fängelseplatser, det finansieras av besparingarna samhället gör på minskad kriminalitet.

Så Steffe, varsågod och sätt fart. Ta hjälp av Reinfeldt, det var ni som släppte dem lösa.
Hur svårt kan det vara?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Så har det alltid varit men vi måste se över reglerna och göra det svårare för jägare att få vapenlicens.
Och tänk vad den stackars gärningsmannen måste ha för traumatiska upplevelser.

Ja, naturligtvis jag glömde ju att de är dom rikas fel. Lägg till på listan att dom måste sluta knarka och klippa håret hos billigaste möjliga. Alla vet ju att hårfrisörskor är gängkriminella mördare.

Och inte att förglömma alla fortkörare, man vet ju att de flesta kriminella börjar med en fortkörning och slutar pepprande bly i poliser.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Ja, naturligtvis jag glömde ju att de är dom rikas fel. Lägg till på listan att dom måste sluta knarka och klippa håret hos billigaste möjliga. Alla vet ju att hårfrisörskor är gängkriminella mördare.

Och inte att förglömma alla fortkörare, man vet ju att de flesta kriminella börjar med en fortkörning och slutar pepprande bly i poliser.
Dvs i mitten Juni slutet Juni var det hårdbevakning på de mer trafikerade vägarna.
Mer trafikerade vägarna ?
Ja på de lite trafikerade vägarna jag gillar köra hoj på har jag aldrig sett en polis.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
De måste få lyckas också, nån gång emellanåt. Aldrig att de uppträder med sån pondus som när de har fått tag på någon hyfsat laglydig Joe Avarage som tullat lite på hastighet eller annan petitess. Blir liksom lite besvärligt med empatin för all riktig skit de av någon anledning står ut med.

Av den handfull poliser jag känner lite mer vet jag bara 1 lämplig. 3 till kan vara det utifrån hur de var men jag har inte träffat dem sen de blev poliser pga flyttat på olika håll. Den absolut mest olämplige har gjort en någorlunda karriär, talande nog.

Jag vet att de bra finns och jobbar i många gånger bedrövligt knepiga situationer. Jag bara önskar att de vore hårdare mot det riktiga buset istället för att boosta egot på lätta offer. Som jag skrev nyligen, ett drygt decennie i Malmö har fått en att omvärdera såväl vad jag respekterar polisen för som vad jag finner löjeväckande. (Läs; lismande och undfallande attityd mot riktiga busar. Värst är när kvinnliga poliser tar emot vad förnedring som helst med en kollega som står med ryggen mot.)

De har anledning att vårda sitt något devalverade förtroendekapital bättre. Att det tär, detta att vårt s k rättsväsende ofta fördärvar polisens arbete har de min fulla förståelse för. Att ta ut lätta segrar mot Svenssons med lite för mycket respekt för uniformen är fel väg, inte minst efter att ha använt brottsprovokation.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nu har dom en misstänkt 17-åring...

Tingsrätten avfärdade 17-åringens förklaringar och dömde honom i mars 2020 till ett års sluten ungdomsvård för mordförsök

15 månader efter att han dömts för mordförsök så är han alltså ute och mördar en polis.

Samtidigt på riksmedia är huvudnyheten att någon frihetsberövats för att han delat en film inspelad på mordplatsen.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nu har dom en misstänkt 17-åring...

15 månader efter att han dömts för mordförsök så är han alltså ute och mördar en polis.

Samtidigt på riksmedia är huvudnyheten att någon frihetsberövats för att han delat en film inspelad på mordplatsen.
Vilken förortswankster har inte filmen vid det här laget?
Vad säger de anhörga? Jag såg att YB Södermalm fördömde att folk såg den. Folk behöver ju se den för att fatta vad det är som kommer för oss alla, vad det är för verklighet i förorterna och centrum i detta NU. Vad det är poliserna har att hantera. Om de anhöriga accepterar det är det den bästa, i all sin brutalitet, folkbildning vi kan få ut. Pappan ville berätta, men fick hålla tillbaka pga PKs åsiktsförtryck, alltså självcensur.

Ska vi gissa att den anhållne är en vit man med konto på flashback? Tror bibelstället om att sila mygg och svälja kameler är applicerbart avseende vilka som får och inte får ha filmen.

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Nytt eller gammalt, var?

Sen har han iofs en hel dubbla måttstockarfabrik åt sig själv.

Edit. Vore ju dock intressant att höra någon som tycker att han har fel, någon som tycker att detta inte alls är en konsekvens av den förda politiken där vi, svenska folket, tvingas till att finansiera invandring av diverse IS-krigare, barnsoldater från Somalia osv.
Känns som att lägga ihop 1+1. Kan man inte det så är man inte heller lämplig att vara politiker med något som helst ansvar över andras liv.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Kan någon förklara varför Ebba Busch utpekande an Johann Binninge som brottsling var grovt förtal
men när tidningarna skriver om tidigare brottslighet så är det inte grovt förtal ?
Jag tänker på påståendena att den för polismordet gripne gjort sig skyldig till knivattack som 15-åring ?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
När nu Ebba kom på tal vill jag bra lägga till vad jag skrev i kanske inte helt rätt tråd i OT:

En, (1), partiledare har nu bevis på att denna talat sanning och är dömd för det. Detta till det hrm, inte så facila priset av 60 dagsböter á 1000 kr.

Ser man till det kriminaliserade sanningssägandets natur, borde hon dra varenda växel hon kan på domen och vi borde högakta henne därför, ety den länder henne till heder.

Gilla KD eller inte, Ebba har visat ryggrad som få, om ens någon, bland sittande politiker och det borde lyftas. Mot en vämjelig motståndare och ett fallet rättsväsende kan hon ändå, till skillnad från övriga inblandade, gå rak ur det. Åklagaren är samma sorgfälliga individ som under partipiskan, i sin åklagarroll, lade ner åtalet mot den socdem politiker som påverkad krockade med en buss.

Ebba bör bära det här med stolthet.

"Har du något du vill tillägga?"

"Massor, men jag tror inte jag har råd!"

Raderad medlem 51742

Guest
Kan någon förklara varför Ebba Busch utpekande an Johann Binninge som brottsling var grovt förtal
men när tidningarna skriver om tidigare brottslighet så är det inte grovt förtal ?
Jag tänker på påståendena att den för polismordet gripne gjort sig skyldig till knivattack som 15-åring ?
Jag tror det har med syftet att göra. Förtal är när man sprider en uppgift om någon i syfte att få denne att framstå som klandervärd. I Sverige, jämfört med andra länder, spelar det inte lika stor roll om det man sprider är sant eller inte. Det är själva handlingen att avsiktligt smutskasta någon som är straffbar.

När en tidning skriver att någon tidigare är straffad så gör de normalt sett inte detta i syfte att smutskasta personen, utan för att informera och där det då behöver finnas ett allmänintresse i att sprida informationen. Men det är förstås en balans och även här kan det bli fråga om lagbrott ifall man går över gränsen, även om det då hanteras med tryckfrihetsförordningen. Detta är en av anledningarna till att massmedia är försiktiga med att publicera namn och bild på brottslingar, i synnerhet innan de är dömda.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA