Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Kan du ge något exempel på att en uppgift om tidigare brottslighet på sociala medier tex inte resulterat
i fällande dom ? Dvs alla uppgifter om tidigare brottsligt uppfyller kravet på "är ägnad" osv.

För annars fortsätter jag att tro att alla uppgifter om brottslighet för icke Offentliga personer
leder till fällande dom. Typ
Nej.

Jag har inga exempel öht varken på fällande eller ickefällande dom där någon sagt att en brottsling är en brottsling på sociala medier. Antar att det finns ett mörkertalet, dvs att det förekommer men aldrig prövas rättsligt.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Edit. Vore ju dock intressant att höra någon som tycker att han har fel, någon som tycker att detta inte alls är en konsekvens av den förda politiken där vi, svenska folket, tvingas till att finansiera invandring av diverse IS-krigare, barnsoldater från Somalia osv.
Känns som att lägga ihop 1+1. Kan man inte det så är man inte heller lämplig att vara politiker med något som helst ansvar över andras liv.
Ranelid 2014 hade opponerat sig.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kanske inte helt konstigt att folk ändrat åsikter om flyktingpolitiken efter 2015. Jag hör till de också till dom.
Var du också ute och naziststämplade, som nämnde författare? Det tror inte jag.
Det är klart att det är en process, att vi inte fått eller får adekvat information. En hel del har dock stått klart för mig länge efter att ha bott och rört mig som jag gjort.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Var du också ute och naziststämplade, som nämnde författare? Det tror inte jag.
Det är klart att det är en process, att vi inte fått eller får adekvat information. En hel del har dock stått klart för mig länge efter att ha bott och rört mig som jag gjort.

Jag blockerade många främlingsfientliga personer här på sporthoj före 2015. Vet inte om jag kallade någon av dom nazist men nog var dom flesta ganska trångsynta pappskallar som jag inte ville slösa min tid på att läsa.

Det är en jäkla skillnad på att ta in och integrera 20000 per år som mot att ta in 20000 i månaden och låta dom placera sig själva i kalifat där dom kan leva som bidragsberoende utan att ens behöva lära sig språket.
Dessutom skulle dom söka asyl i första säkra land dom når, inte vandra genom Europa till landet med högsta bidragen.

Jag ser ju här jag bor hur flyktingbarnen leker med svenska barn och dom integreras. Dom barnen handlar tex godis av mig och skiter fullständigt i att godiset innehåller gelatin (gris). Dom lär sig hur det svenska samhället fungerar och anpassar sig. Även deras föräldrar ser hur svenskarna fungerar och inser att i Sverige är det oftast bara en pyrrhusseger man kan vinna genom att brösta upp sig mot sina medmänniskor.

Men desto större samhälle desto sämre integration, eftersom dom helt enkelt har fler landsmän i sin närhet.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nej.

Jag har inga exempel öht varken på fällande eller ickefällande dom där någon sagt att en brottsling är en brottsling på sociala medier. Antar att det finns ett mörkertalet, dvs att det förekommer men aldrig prövas rättsligt.
Fällande dom, har erkänt för att slippa rättegång och fällande dom Ebba Busch för hon skrivit att Johan Binninge, motpartens ombud i hustvisten är dömd för brott.
En kändis i "Förtals Branschen" är Tomas Åberg. Tjäna pengar på vad folk skrivit om honom på webben.

Var uppe i Tingsrätten i Göteborg men tydligen är målet Tomas Åberg mot Joakim Lamotte nu uppskjutet till september

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
tcq4flu8y2971.jpg

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Är det någon som förstår det?
Något mer jag inte förstår är länk-nissar som inte tillför något till en diskussion utan bara slänger in slumpvisa pinnar à la facebook och ser om de tar eld. Sporthoj har dock funktioner att nyttja så de mesta slipper iaf jag se - men ibland när sinnet orkar - klickar jag på "Visa ignorerat innehåll" och konstaterar krasst att inget har ändrats, tyvärr.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det är ok att inte förstå.
Tyvärr så bestämmer inte du vad som tillför något till en diskussion eller ej. Du bestämmer inte heller vad som är slumpvisa länkar. Fö heter tråden "Sverige idag.."

Uppenbarligen så finns det folk som tycker att "Sveriges befolkning har inte ägnat en tanke åt oss".
i verkligheten har vi gett dem allt och lite till och betalat med blod i värsta fall. Polismannen är ett exempel på det ironiskt nog.
Men det är en sjukdom, ett frö som sås om och om igen, offerkoftor som stckas och svensken ska bara ge och offra mer och mer. Vi gör aldrig nog, det är "vårat" fel att det ser ut som det gör. Ingen annan än svenskarna kan stå ansvariga för situationen - personligt ansvar finns inte, förutom för svensken.

Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag är nog böjd att hålla med om att syssla med drive by-länkning är ett konstigt sätt att föra en diskussion. Man för fram något som någon har skrivit någonstans utan att själv visa vad man tycker om det eller förklara varför man anser att det är relevant eller ens intressant.

Jag kan inte riktigt förstå synpunkter om att läget i Sverige är en katastrof och att det aldrig kommer att bli bra igen. De flesta har det väldigt bra här och har inte fått det sämre under sin livstid.
En del framför tankar om att ingen gör något, men de verkar inte göra speciellt mycket själva förutom att gnälla på att andra gör fel.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jag är nog böjd att hålla med om att syssla med drive by-länkning är ett konstigt sätt att föra en diskussion. Man för fram något som någon har skrivit någonstans utan att själv visa vad man tycker om det eller förklara varför man anser att det är relevant eller ens intressant.
Den som för fram det kanske inte ens tycker något speciellt eller att det är relevant.
Men andra kanske gör det och vill resonera kring saken. Kanske.

Saker kan väl vara läsvärda för andra utan att den som postar en länk till saken ger sin syn på saken?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Den som för fram det kanske inte ens tycker något speciellt eller att det är relevant.
Men andra kanske gör det och vill resonera kring saken. Kanske.

Saker kan väl vara läsvärda för andra utan att den som postar en länk till saken ger sin syn på saken?
Kanske, men jag brukar försöka värdera det jag länkar till och förklara varför jag tycker att någon ska klicka på länken.
Världen är full av länkar och merparten tar mer av min tid än de ger mig något. Därför klickar jag inte på dem utan att ha fått en motivering av den som länkar.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag blockerade många främlingsfientliga personer här på sporthoj före 2015. Vet inte om jag kallade någon av dom nazist men nog var dom flesta ganska trångsynta pappskallar som jag inte ville slösa min tid på att läsa.

Det är en jäkla skillnad på att ta in och integrera 20000 per år som mot att ta in 20000 i månaden och låta dom placera sig själva i kalifat där dom kan leva som bidragsberoende utan att ens behöva lära sig språket.
Dessutom skulle dom söka asyl i första säkra land dom når, inte vandra genom Europa till landet med högsta bidragen.

Jag ser ju här jag bor hur flyktingbarnen leker med svenska barn och dom integreras. Dom barnen handlar tex godis av mig och skiter fullständigt i att godiset innehåller gelatin (gris). Dom lär sig hur det svenska samhället fungerar och anpassar sig. Även deras föräldrar ser hur svenskarna fungerar och inser att i Sverige är det oftast bara en pyrrhusseger man kan vinna genom att brösta upp sig mot sina medmänniskor.

Men desto större samhälle desto sämre integration, eftersom dom helt enkelt har fler landsmän i sin närhet.
Aldrig några slafssvar. That's neat!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är förbjudet i Sverige att använda kamera på kroppen när man kontrollerar biljetter.
Kameror som kommit till för att minska och dokumentera hot mot kontrollanterna.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Ja, så är det. Vet att polisen får använda kroppsmonterade 'go-pro', men inte t ex parkeringsvakter eller andra med viss myndighetsutövning, dessvärre.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Annie Lööf (C) har lagt fram två krav – som helt avvisas av Miljöpartiet.

– Arter riskerar att dö ut och allemansrätten hotas. Det ställer vi inte upp på, säger språkröret Per Bolund (MP).
Inte ofta jag håller med miljöpartiet.
Tycker även V är bättre nu när dom pratar om folkhemmet ?

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Annie Lööf (C) har lagt fram två krav – som helt avvisas av Miljöpartiet.

– Arter riskerar att dö ut och allemansrätten hotas. Det ställer vi inte upp på, säger språkröret Per Bolund (MP).
Inte ofta jag håller med miljöpartiet.
Tycker även V är bättre nu när dom pratar om folkhemmet ?
Tänkte samma sak, oftast har MP galna idéer som jag inte förstår, men just i det här fallet håller jag med dem.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Sandlåde-gate fortsätter...
MP säger till S att C kastat sand i deras ögon och att de måste sluta med det för att MP skall sitta kvar. :cry:
C säger att MP får finna sig i det om man skall sitta kvar i sandlådan. :tungan
S lovar att baka allas kakor för att fortsätta bestämma i lådan. :fakta
L tycker inte längre om de kakor C+S+MP vill bygga så går till sitt gamla hörn. :hej
V tycker att S skall få fortsätta bestämma om de bestämmer saker V vill. :tummenupp
I ett annat hörn är M + KD = sant . :kär
L vill så gärna bygga kakor i det hörnet men M+KD tvekar eftersom L byggt med C nyss. :bow
SD sitter också nära M+KD och funderar på hur han ska få dem att bygga hans kakor när S inte längre bestämmer? :va

Blir nog nyval det här...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...