Sverige idag..

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Året är 2023:

M Stenevis nya ”car-port roteln” har efter span samlat in tillräckligt med bevis för att låsa in 50% av Shottaz för svartbygge.

Skjutningarna har gått ner med 90% sedan koldioxidskatten på krut-am höjdes med 1200%. Hade man samtidigt inte höjt kilometerskatten för samtliga fordon med 8000% hade viltolyckorna kunnat öka explosionsartat eftersom am-skatten gav endast en kvarvarande medlem i Jägarförbundet, J Gilliou.

Bolund sammankallade världsledarna för att förklara för dem hur man bygger höghastighetståg-infra utav trä. Likaså billiga hyresrätter. (För er som inte hängde med då är det alltså slut för svensk betong)
Ingen kom för Tovatt hade blockerat LAN-nätverket genom att peta in syrsor i uttagen.
Ensligt Bolund kom dock samtliga, han fick dessutom medalj av Biden, också det enligt egen utsaga.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Det är ok att inte förstå.
Tyvärr så bestämmer inte du vad som tillför något till en diskussion eller ej. Du bestämmer inte heller vad som är slumpvisa länkar. Fö heter tråden "Sverige idag.."

Uppenbarligen så finns det folk som tycker att "Sveriges befolkning har inte ägnat en tanke åt oss".
i verkligheten har vi gett dem allt och lite till och betalat med blod i värsta fall. Polismannen är ett exempel på det ironiskt nog.
Men det är en sjukdom, ett frö som sås om och om igen, offerkoftor som stckas och svensken ska bara ge och offra mer och mer. Vi gör aldrig nog, det är "vårat" fel att det ser ut som det gör. Ingen annan än svenskarna kan stå ansvariga för situationen - personligt ansvar finns inte, förutom för svensken.
Nja, jag förstår nog, egentligen. Språket och stilen i det du klistrat in var väl milt uttryckt lite annorlunda.
Det ser ut som någon blandning mellan afasi och dyslexi kombinerat med usla svenskakunskaper rent allmänt. Undrar hur många fler som det "budskapet" flyger förbi?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Nja, jag förstår nog, egentligen. Språket och stilen i det du klistrat in var väl milt uttryckt lite annorlunda.
Det ser ut som någon blandning mellan afasi och dyslexi kombinerat med usla svenskakunskaper rent allmänt. Undrar hur många fler som det "budskapet" flyger förbi?
Haha, litet missförstånd. Det du citerar var inte till dig specifikt.

Håller med, skulle vilja fråga:
Vad är det du vill ha sagt, vad är din poäng?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Bolund sammankallade världsledarna för att förklara för dem hur man bygger höghastighetståg-infra utav trä. Likaså billiga hyresrätter. (För er som inte hängde med då är det alltså slut för svensk betong)
På min excursion idag såg jag lite av hur några av skattebetalarna i Sverige fixar sin trygghet, nästintill "gated community" med det nya bostadsområdet utanför Västerås i Gäddeholm. På flygfoton syns många blåa fyrkanter dvs pooler. Gatorna gödslade med farthinder. Fashinonabelt värre. Infrastrukturen runtikring har inte hunnit med riktigt så infartsvägarna är grusbelagda medans bebyggelsens gator är tjusigt asfalterade. Nästan lite USA-likt. Det är en nybyggd "autostrada" dit ut från Västerås. Irsta skulle väl också kunna klassas som "gated". Hökåsen, Tillberga och Ekhagen snarlikt.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
På min excursion idag såg jag lite av hur några av skattebetalarna i Sverige fixar sin trygghet, nästintill "gated community" med det nya bostadsområdet utanför Västerås i Gäddeholm. På flygfoton syns många blåa fyrkanter dvs pooler. Gatorna gödslade med farthinder. Fashinonabelt värre. Infrastrukturen runtikring har inte hunnit med riktigt så infartsvägarna är grusbelagda medans bebyggelsens gator är tjusigt asfalterade. Nästan lite USA-likt. Det är en nybyggd "autostrada" dit ut från Västerås. Irsta skulle väl också kunna klassas som "gated". Hökåsen, Tillberga och Ekhagen snarlikt.
Jag försökte hitta en alternativ väg därifrån nyligen, men det var inte helt lätt.
Jag fick känslan av att befinna mig på en fångvårdsanstalt i Gäddeholm eller kanske rentav en internatskola. Fruktansvärt obehaglig miljö och lika lockande som en campingplats.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Min känsla när jag varit och snurrat i Gäddeholm är att de byggt lite för tätt. Lite av poängen med att bo på landet går förlorat på något vis - iaf för mig. Jättefint där ute i övrigt, närhet till skog och mark osv.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Året är 2023:

M Stenevis nya ”car-port roteln” har efter span samlat in tillräckligt med bevis för att låsa in 50% av Shottaz för svartbygge.

Inte Fettsnok ,Comeback skriver, : Det där 50% av Shottaz kom man fram till genom att Shottaz i verkligheten hade bara 2 medlemmar.
Och man hade låst in en av dom.

Blir inte klok på hur redigering funkar i en kommentar....

Förresten heter det vitbygge 2023, s-bygge var ett ord som försvann efter i (c)'s racistproposition 2022 antagits av Riksdagen. Ett annat ord som drabbades av (c)'s racistproposition 2022 var pedofil. Skulle ersättas med barnkär. Om jag ser rätt framåt.
Apropå Rinkeby
https://www.expressen.se/nyheter/krim/jorgen-strandberg-lockade--med-presenter-valdtog-barn/

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Och man hade låst in en av dom.

Blir inte klok på hur redigering funkar i en kommentar....
Du hängde med va? Du såg vad jag gjorde? Det skulle såklart smetas ut i nationell tv som en oerhörd miljöpartistisk bragd.(att 50% bara råkar vara en person talar de såklart inte om. Allt för att blidka uppdragsgivaren, som ju är MP i fallet SVT..)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Apropå polismordet i korsningen av Höstvädersgatan och Stormvädersgatan som enligt polischefen i Göteborg antagligen var ett misstag (kan det var mord då, misstag borde väl bli vållande till annans död ?)
Citat:
Polischefens teori: Kollegan blev ihjälskjuten – av misstag
slut citat
https://sverigesradio.se/artikel/oklart-om-polisen-var-maltavla-for-skotten-i-biskopsgardencitat från
Och i så fall torde straffet rimligen bli lägre än 4 års sluten ungdomsvård. För ett misstag.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Apropå polismordet i korsningen av Höstvädersgatan och Stormvädersgatan som enligt polischefen i Göteborg antagligen var ett misstag (kan det var mord då, misstag borde väl bli vållande till annans död ?)
Citat:
Polischefens teori: Kollegan blev ihjälskjuten – av misstag
slut citat
https://sverigesradio.se/artikel/oklart-om-polisen-var-maltavla-for-skotten-i-biskopsgardencitat från
Och i så fall torde straffet rimligen bli lägre än 4 års sluten ungdomsvård. För ett misstag.
Skjuta med kulvapen utan rekorderliga kulfång kan orimligtvis vara annat än mord eller mordförsök, men i Sverige är det inte ens det om du så sätter mynningen direkt mot huvudet på personen.

Behandla alltid ett vapen som laddat och skarpt. Kulor dödar. Men inte praxis..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Skjuta med kulvapen utan rekorderliga kulfång kan orimligtvis vara annat än mord eller mordförsök, men i Sverige är det inte ens det om du så sätter mynningen direkt mot huvudet på personen.

Behandla alltid ett vapen som laddat och skarpt. Kulor dödar. Men inte praxis..
Helt rätt. Det är några år sedan (10 - 20 ?år) en man/män(?) blev upprörda i trafiken i Stockholm. De/han stoppade den bilist som gjort upprördheten, satte en pistol mot huvudet och tryckte av.
Det blev vållande till annans död som jag minns,1 eller 2 års fängelse.
På grund av någon orsak "visste inte vapnet var laddat, trodde inte det var en patron i patronläget eller något liknande, inte mitt vapen, trodde det var en paintball pistol osv"

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Citat:
Ni var inte redo att ta emot män från länder som präglas av våld
slut citat

Gissar att i valrörelsen 2022 kommer (s) lägga hela skulden på (m) .

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Citat:
slut citat

Blir svårt att kalla författaren rasist men vänstern med följe drar snabbt Onkel Tom-kortet istället.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Citat:
slut citat

Det var ganska uppenbart för en del redan innan.

En annan tanke kan ju annars vara att just ställa sig frågan innan, dvs att INFÖR det som man EVENTUELLT planerar att utföra så gör man en risk/konsekvens-analys.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Det var ganska uppenbart för en del redan innan.

En annan tanke kan ju annars vara att just ställa sig frågan innan, dvs att INFÖR det som man EVENTUELLT planerar att utföra så gör man en risk/konsekvens-analys.

Jag har aldrig hört någon politiker tala om risk/konsekvens-analys, kan du ge några exempel ?

Själv kan jag ge ett exempel från journalistikens värd.
För många år sedan händer något nere nära Barsebäck kärnkraftverk. Några få (mindre än 10) tolkar det inträffade som en olycka på kärnkraftsverket.
En av Malmö kvällsblaskorna slår upp det stort när den kommer ut vid 12-tiden: Panik i Barsebäck !
Den andra blaskan har inte hört talas om det men skickar en reporter som 1,5 timme senare kan rapportera på tidningen: Helt lugnt i Barsebäck !
Och får order skriva en artikel om paniken i Barsebäck. (Annars tappar vi läsare när vi inte har dagens scoop.)
Några år senare erkänner journalisten vad som låg bakom hans nyhet, redaktionens beställning.
Osäker på om detta var bakgrunden eller om det jag tänker på hände senare ?

Och lite mer om Barsebäck, visst fick dom rätt, elbrist i Sydsverige, eller uttryckt på annat sätt högre elpriser än mer norrut i Sverige.

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Sverige fick ett mord även idag.
Trevlig helg gott folk...

Skickat från min OnePlus 6T via Tapatalk

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Citat:
slut citat

Sett många klipp/ intervjuer/ samtal med henne och slås varje gång av hur enkelt och sakligt hon framför självklara åsikter i svåra frågor.
Att engelska dessutom är hennes tredje eller fjärde språk är bara det anmärkningsvärt!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Sett många klipp/ intervjuer/ samtal med henne och slås varje gång av hur enkelt och sakligt hon framför självklara åsikter i svåra frågor.
Att engelska dessutom är hennes tredje eller fjärde språk är bara det anmärkningsvärt!
Läser Per Wrigstad's bok "Så här var det" som handlar om tidningen Expressen från starten 1944 och framåt. Till 5-årsjubilet 1949 skrev Nycop (Expressen bossen) :
"Vi får inte bli för fina, inte för snälla, inte för försiktiga."

Är det nått som karakteriserar svensk media idag är väl: Fina, snälla, försiktiga.

Och så förvånas mediabranschen över det minskade intresset från svenskarna för produkterna.
T.ex. SVT har ju gått från licensbetalt till betalas över statsbudgeten. På grund av minskat intresse.

Last edited:
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...