Sverige idag..

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det skjuts denna helg. Dessa handlingar är små, små påminnelser om färdriktningen.

Så länge den nu får ligga kvar finns avrättningen i frisörsalongen för beskådan på samnytt, dålig bild och den skjutne blurrad.

En nyttig inblick i hur fort det går, hur vem som blir exponerad för risk och hur problematiskt det är att veta var lojaliteterna ligger.

Vad tror ni krävs?
Är vi förbi point of no return?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det skjuts denna helg. Dessa handlingar är små, små påminnelser om färdriktningen.

Så länge den nu får ligga kvar finns avrättningen i frisörsalongen för beskådan på samnytt, dålig bild och den skjutne blurrad.

En nyttig inblick i hur fort det går, hur vem som blir exponerad för risk och hur problematiskt det är att veta var lojaliteterna ligger.

Vad tror ni krävs?
Är vi förbi point of no return?
Ja jag tror inte det här går att reda ut, absolut inte i Sverige med nuvarande partier eller befolkning som röstar på dem.
Finns det något tecken på att det går åt rätt håll på någon front?
Möjligen att Ulf tuffar till sig men det kommer ju ändå ta decennier att vända skutan, om jobbet ens påbörjas.

Nu om någonsin är det hög tid att fundera på hur man kan leva någon annanstans samt var.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Apropå polismordet i korsningen av Höstvädersgatan och Stormvädersgatan som enligt polischefen i Göteborg antagligen var ett misstag (kan det var mord då, misstag borde väl bli vållande till annans död ?)
Citat:
Polischefens teori: Kollegan blev ihjälskjuten – av misstag
slut citat
https://sverigesradio.se/artikel/oklart-om-polisen-var-maltavla-for-skotten-i-biskopsgardencitat från
Och i så fall torde straffet rimligen bli lägre än 4 års sluten ungdomsvård. För ett misstag.
Något så vidrigt oärligt som detta babbel om att det var ett misstag är så ovärdigt.
Fatta att cheferna går ut och förminskar det som hänt, det är så vidrigt.

Polisen är som myndighet i högsta grad en del av problemet, de sopar under mattan och använder inte alls media som de kunde om de ville. För att inte tala om hur svaga de är i gettot jämfört med när de ska ge sig på huliganer eller foliehattar.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Något så vidrigt oärligt som detta babbel om att det var ett misstag är så ovärdigt.
Fatta att cheferna går ut och förminskar det som hänt, det är så vidrigt.

Polisen är som myndighet i högsta grad en del av problemet, de sopar under mattan och använder inte alls media som de kunde om de ville. För att inte tala om hur svaga de är i gettot jämfört med när de ska ge sig på huliganer eller foliehattar.

Det är ju ren politik.
Att gå ut och säga att moppepatrullering (med tysta elmoppar) stört de kriminella så mycket, så de tyckt att nu får det vara NOG.
Dags för att klanen statuera ett exempel.
Ja då hade han avslutat sin karriär inom polisen, polischefen alltså.

Ska bli intressant att se om dom kan binda den misstänkte 17-åringen till skjutningen. #
Den misstänkte är i vilket fall som helst en perfekt man för att skjuta poliser i Sverige.
Kan få maxstraffet 4 års ungdomsfängelse.
Döms han till 6 års fängelse, också ute med sedvanlig 2/3 rabatt efter 4 år.

# Själv tycker jag han är lika perfekt för media / politiker / klanen som Christer Petterson var på 1980-talet.
För perfekt helt enkelt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Såg någon debattör (Niklas Krog kanske?) på Facebook igår som hoppades att regeringen klarar sig nästa val. Intressant tes: att de ska inte få sitta på läktaren och klaga på SD/M/KD regeringen och påstå att det är deras fel när landet fortsätter ned i avgrunden.

Intressant tanke.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är ju ren politik.
Att gå ut och säga att moppepatrullering (med tysta elmoppar) stört de kriminella så mycket, så de tyckt att nu får det vara NOG.
Dags för att klanen statuera ett exempel.
Ja då hade han avslutat sin karriär inom polisen, polischefen alltså.

Ska bli intressant att se om dom kan binda den misstänkte 17-åringen till skjutningen. #
Den misstänkte är i vilket fall som helst en perfekt man för att skjuta poliser i Sverige.
Kan få maxstraffet 4 års ungdomsfängelse.
Döms han till 6 års fängelse, också ute med sedvanlig 2/3 rabatt efter 4 år.

# Själv tycker jag han är lika perfekt för media / politiker / klanen som Christer Petterson var på 1980-talet.
För perfekt helt enkelt.
Man skall väl alltid försöka tänka positivt och när gärningsmannen antingen frias eller får en löjligt kort påföljd så kanske den mer filosofiska diskussionen tar den plats den förtjänar:

Är det rimligt att människor från andra världsdelar flyttar hit med oklara skyddsbehov, inte bidrar, kostar oss massor med pengar och trygghet och försämrad kvalitet på levnadsstandard och beter sig så här? Svaret är förstås nej.

Eller så händer absolut ingenting, som vanligt.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu vet vi det är kommunernas fel att kriminaliteten ökar bland ungdomar.
I varje fall enligt justitieministern

Citat:
”När vi från statens sida står för insatser som kan bekämpa brotten och bura in de mest brottsaktiva individerna, då måste också den förebyggande verksamheten som kommunerna står för svara upp mot det”, säger justitieminister Morgan Johansson (S).
slut citat

Intressant inslaget i artikeln om Vince 17 år som tar på sig allt som hittats hos 32-åring.
Intressant är att 17 åringen i Göteborg som är misstänkt för att ha skjutit polisen nekar.
Då kanske han är skyldig. Men var har han fått tag i vapnet ?
Kanske baggis i dom kretsarna ?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Paulo Roberto fick löpa gatlopp och hans affärsverksamheter blev bojkottade efter att han köpt sex av en prostituerad som lever lyxliv finansierat av torskar.
Men när kvinnliga bloggare köper sex av "väldigt attraktiva män" så bejakar dom sin sexualitet.

Var är mediadrevet mot Bianca, Margaux mfl? Var är poliserna som lovat att förstöra livet för sexköpare? Varför sitter inte Bianca och Margaux på polisförhör?

Hyckleriet verkar vara bortom alla gränser.

Jag tror jag ska öppna Yoni-massage som erbjuder underlivsmassage av väldigt attraktiva kvinnor. Det frigör endorfiner, minskar stress och har absolut inget med sex att göra.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Paulo Roberto fick löpa gatlopp och hans affärsverksamheter blev bojkottade efter att han köpt sex av en prostituerad som lever lyxliv finansierat av torskar.
Men när kvinnliga bloggare köper sex av "väldigt attraktiva män" så bejakar dom sin sexualitet.

Var är mediadrevet mot Bianca, Margaux mfl? Var är poliserna som lovat att förstöra livet för sexköpare? Varför sitter inte Bianca och Margaux på polisförhör?

Hyckleriet verkar vara bortom alla gränser.

Jag tror jag ska öppna Yoni-massage som erbjuder underlivsmassage av väldigt attraktiva kvinnor. Det frigör endorfiner, minskar stress och har absolut inget med sex att göra.
Samma hyckleri med män som åker till Thailand och roar sig/kvinnor som åker till Gambia och roar sig.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jävlar i helvete.
Fan vad ledsen jag blir över hur samhället har blivit. Jag kan för allt smör i småland inte förstå hur vi kan fortsätta med detta samma samma, det går ju käpprätt åt helvete.
Mitt barndoms vackra Sverige finns inte längre.

Edit. Välkommen till länknissemaffian förresten. En organisation för de som - vad jag förstår - sysslar med drive by-länkning.

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Man vill göra något, man vill visa civilkurage.
Men ärligt, en enkel cost/benefit-analys säger ju till en att det är inte värt det.

Resultatet blir att några som deltar på ens begravning tycker man varit modig, de flesta tycker man bara var en idiot som blandade sig i. Eller så får man leva med att vara rullstolsburen resten av livet, eller stå ut med hjärnskador, eller uppleva känslan av hur en kall kniv trycks in i ens torso 1, 2, 3... 12... 25... 40 gånger...

Kanske bara för att man råkar vara på "fel plats vid fel tid", eller för att man ropar och försöker avbryta ett lagbrott, eller t.o.m. att det är den andra som kör på en med en elsparkcykel och skallar en (och med lite tur så slutar det där)....

(S)erige 2021 är underbart...

Dagsaktuell artikel om cilvilkurage förövrigt;

Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag har inte i mig att låta bli att hjälpa till om något händer. Det har inte varit skjutvapen inblandade, men inte sjutton tänker man efter innan man reagerar.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Bodde i Malmö på 90 talet men då kunde man som vit man lungt gå igenom Rosengård på natten .Var bara nån som försökte råna mej vid en bankomat dagtid enda som hände de åren jag bodde där så klimatet har blivit mycket värre nu verkar det som

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad tycker en sådan som Brooklyn om sådant här, någon som vet? Att det är normalt, alltid förekommit, allvarligt,"oacceptabelt", upprörande, något som man måste ta itu med, något som kommit med migrationen, något som måste stävjas, något som svenska skattebetalare inte borde behöva betala, att det är en belastning eller en tillgång?

Vore så intressant att veta när vi nu har en migrationsextremist på plats i forumet.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vad tycker om sådant här, någon som vet? Att det är normalt, alltid förekommit, allvarligt,"oacceptabelt", upprörande, något som man måste ta itu med, något som kommit med migrationen, något som måste stävjas, något som svenska skattebetalare inte borde behöva betala, att det är en belastning eller en tillgång?

Vore så intressant att veta när vi nu har en migrationsextremist på plats i forumet.

Vadå? Kommentera såna falsarier som står i Fricks blaska är under varje wokeists relativa värdighet. Utgå!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vadå? Kommentera såna falsarier som står i Fricks blaska är under varje wokeists relativa värdighet. Utgå!
Fast de där tiderna är väl nästan över?

Jag menar, reportagen i såväl Nyheter idag som Samnytt håller ofta högre kvalitet än mycket av mainstream. SvD dras så sakteliga ner i Aftonbladet-träsket och DN har sedan länge varit en propgandamegafon för Södermalmseliten. Flamman är mer balanserad.

Det är "lite" foliehatt-varning på att inte tro på något endast beroende på var det publicerats. Nu vill jag inte på något sätt göra gällande att personen ifråga inte är en foliehatt, men ändå.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...