Fick han inte 10 månader? Då har han ju rent av suttit av det och lite till nu.Nästa låt som vinner P3's musikpris blir "Yailhouse Rap" med Yasin, det kommer att bli lätt att hitta hen för en segerintervju.
Nyheteridag har dessutom inget mediestöd.Fast de där tiderna är väl nästan över?
Jag menar, reportagen i såväl Nyheter idag som Samnytt håller ofta högre kvalitet än mycket av mainstream. SvD dras så sakteliga ner i Aftonbladet-träsket och DN har sedan länge varit en propgandamegafon för Södermalmseliten. Flamman är mer balanserad.
Det är "lite" foliehatt-varning på att inte tro på något endast beroende på var det publicerats. Nu vill jag inte på något sätt göra gällande att personen ifråga inte är en foliehatt, men ändå.
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Det stora överskottet av fossilfri el i Murmanskområdet i Ryssland skulle kunna bli en lösning på elfrågan för de nya satsningarna på fossilfri stålproduktion i norra Sverige, skriver Norrländska Socialdemokraten.
Jag sätter en kopp kaffe på att det var en sommarpraktikant som tänkte "kan göra själv".Är det någon som vet vad det var som skickade ut en spik på stomnätet i lördags så att klyktattarna blev av med strömmen och fick grillade elmätare?
SvK verkar inte ha uttalat sig än?I lördags blev stora delar av Bergs kommun och Härjedalen utan ström på grund av ett elavbrott hos Svenska Kraftnät.
När avbrottet tog slut inträffade därefter en tillfälligt kraftig ökning i spänningen, och en så kallad ”strömspik” gick ut i elnätet. De normala 230 volt blev under några millisekunder 318 volt.
Hustrun fick sätta in fem nya huvud säkringar innan de slutade gå. BTEA hade sagt att det antagligen inte skulle funka med att bara sätta i tre nya. Elmätaren byttes dagen efter att det gick sönder.Elmätaren sönder, hur mycket mera gick sönder efter elmätaren ?
För enligt elektrikern
så är det enda som händer med äldre elmätare (de som går sönder) att elmätaren slutar mäta.
Och har jag ström så rusar i varje fall inte jag iväg och kollar elmätaren.
Citat:
BTEA har enligt SVT fått in 400 felanmälningar om förstörda elmätare, och man misstänker att mörkertalet är minst lika stort.
Detta eftersom även mätningssystemet slogs ut av strömspiken, och företaget därför måste förlita sig på att kunderna själva hör av sig och felanmäler.
slut citat
Dvs ungefär som i Tjernobyl.Jag sätter en kopp kaffe på att det var en sommarpraktikant som tänkte "kan göra själv".
Som tur är finns det tänk även åt det andra hållet - som t.ex. NASA som sparkade igång Hubble i veckan. Sverige däremot, sån tur att vi har MSB med helikopetrar och pekfingrar - för brand är ju allvarligare än översvämingar så Nisse på kommunförvaltningen för lösa det bäst fan han vill när kalsongerna blir våta.Där man beslöt testa om det gick koppla bort reservkraften och ändå klara störningar i driften av kärnkraftverket med ström från enbart kärnkraftverket under störningar i driften.
Jag tänkte när jag såg bilderna från nån tysk by omgiven av "berg". Såg ut som 90 % kalhyggen, 10% återstående skog på bergen. Inte konstigt det blir översvämning i dalen............Som tur är finns det tänk även åt det andra hållet - som t.ex. NASA som sparkade igång Hubble i veckan. Sverige däremot, sån tur att vi har MSB med helikopetrar och pekfingrar - för brand är ju allvarligare än översvämingar så Nisse på kommunförvaltningen för lösa det bäst fan han vill när kalsongerna blir våta.
Åkte uber med en man som bodde i Tensta nyss.Sverige är fantastiskt, även de som bor svart i ett hus är målsägande vid mordbrand !
Citat:
Mordbrandsutredning försvåras av att många bodde svart i huset i Hammarkullen
Göteborg Utredningen av den misstänkta mordbranden i ett lägenhetshus i Hammarkullen har stött på problem. Ingen kan säga exakt vilka som bodde i huset.
slut citat
Mordbrandsutredning försvåras av att många bodde svart i huset i Hammarkullen
Utredningen om den misstänkta mordbranden i ett lägenhetshus i Hammarkullen har stött på problem. Ingen kan säga exakt vilka som bodde i huset.<br>– Vi har ett gediget arbete med att utreda hur många målsägande vi faktiskt har, säger förundersökningsledaren Anna-Karin Pettersson.www.gp.se
Då gäller väl det här generellt också.
Ingen kan säga vilka som bor i Sverige.
För många bor svart i Sverige.
Dom här är kommunernas uppgiftÅkte uber med en man som bodde i Tensta nyss.
Tensta är lugnt. Om någon blir skjuten, den kanske gjort något fel, den är straff.
"Konstigt" att ingen sjuklöverröstare vill förklara sig, det här är ju ert fel.
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |