Sverige idag..

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Vissa människor fick aldrig lära sig om "mitt och ditt".

Hur kan man stimulera idioter till att inte använda våld mot fredliga människor?

Ahaa. Någon har skrivit något på ett papper. ja då är det nog så.
Vems skyldighet är det att ordna(kan tex jag bli tvingad till att ordna med bostad till någon som saknar) och vad händer om denne någon inte ordnar det? Ingenting vad det verkar?

Som vanligt helt fel. Tvärtom.

Vi tycker att det är dumt att något kan vara lönsamt därför skall vi använda våld för att göra det olönsamt. Lite som med arbete. Skatta på bara.

Har ni då ställt er frågan VARFÖR det inte byggs? Anser den som äger en markplutt att det tex är olönsamt?

Nej, helt fel.

Jasså? Kan det tänkas göra bostäder dyrare eller billigare med dessa typer av tvångsregleringar?

Det är klart ni gör. Våld är ju det enda ni har att bidra med.

Och det bestämmer ni? Ge mig en exakt definition på en rimligt stor bostad? Imbecilla våldsverkande parasiter är vad ni är.

Det är er åsikt. Det räcker så, ni får tycka vad ni vill. Låt andra som inte håller med er vara ifred så är allt ok.
Jag tycker det är orimligt att folk med våld tvingas betala för politikers löner, politiker som dessutom vill beskatta mig hårdare.

Beskatta gärna tomma bilar också för att stimulera folk till att hyra ut dem när de själva inte använder dem.
Inte bara på högerkanten som dom auktoritära är på frammarsch. Märkvärdigt att det fortfarande går att argumentera för planekonomi.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Inte bara på högerkanten som dom auktoritära är på frammarsch. Märkvärdigt att det fortfarande går att argumentera för planekonomi.
Vad i helvete är det för djävla nötter.. Dom e ju uber kommunister som i princip pratar om en beskattande konfiskering av. mark o sedan ett statligt byggbolag som bygger billigt där ingen vill bo o våra normala byggbolag skall straffbeskattas för att dom bygger det folk vill ha.

Jävlar det tillverkas alldeles för lite ammunition i detta landet.. ??

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ännu ett välproducerat och tänkvärt avsnitt av Jönsson.
Kunde kanske lagt det i MP- tråden också...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det här har varit uppe redan, se # 6519, tack zoda !

men det är ingen lösning på bostadsbristen av det enkla skälet att iden redan tillämpas enligt
Hem och Hyra. Redan idag hyr människor ut bostadsyta dom inte behöver.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Senaste nytt från Göteborg. Egentligen inget märkligt med tanke på att Ann-Sofie Hermansson fick sparken av partiet när hon kallde extremister för extremister. Frikänd senare från hets mot folkgrupp i rätten.
Citat:
"Det handlade om maktkamp, som det blir i politiska partier, i organisationer. Jag var aktiv i frågor om extremism och hederskultur. Från partiet sa man: ”Vi håller med, men du behöver väl inte prata så mycket om det”. Nu visar en undersökning i Göteborg att 15 procent lever under hedersnormer. Vi har verkligen inte pratat för mycket om detta. I dagens samhälle är dessa problem så framträdande att de hotar själva fundamentet för vår demokratiska frihet."
slut citat

Bifogat

• 20210810-TystnadskulturenGöteborg.png
    20210810-TystnadskulturenGöteborg.png
    261.8 KB · Visningar: 10

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Akta dig för att bli offentligt anställd.
De offentliga skiter i dig när de tycker det är dags lägga ner.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Det med tolkarna är födjävligt.. Men sossarna är väll rädda för att få hit folk som kan påverka det orimliga som håller på i Sverige.

Det blir ändring när några politiker blir mördade eller våldtagna.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Känns spontant som det där med att ta hem alla trupper och ge Talibanerna fritt fram inte var så genomtänkt.
Nu kommer vi få se ett nytt Islamskt drömsamhälle växa fram...
Alla flickor/kvinnor som vill ha ett någorlunda liv bör nog också titta sig om efter nytt land.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
SVT har bestämt att vita personer inte kan råka ut för rasism?.

Vita människor kan inte drabbas av rasism. Det förklarar Sveriges Television Gävleborg för sina tittare i ett utspel på Facebook.
– Jag och min ansvariga utgivare står bakom det, förklarar statstelevisionens nyhetsreporter Lina Abusagr för Samnytt.

För två veckor sedan gjorde SVT Gävleborg en ”granskning om rasismen inom vården”. Flera personer på SVT:s Facebooksida påpekade att även svenskar utsätts för ett dåligt bemötande i vården, och några frågade sig om även det kan anses vara rasism om vårdpersonalen har utländsk bakgrund. Men det kan de alltså inte, enligt statstelevisionen.
”Vi rapporterar om människors upplevelser och människor med utländsk bakgrund har tolkningsföreträde vad gäller rasism, då det är ett fenomen som inte drabbar vita personer- de kan inte bli rasifierade”, skrev SVT:s redaktion som svar på Facebook.
tolkningsforetrade.jpg
Faksimil

SVT: Vi står bakom det

Samnytt har pratat med Lina Abusagr, den nyhetsreporter på SVT som skrev inlägget på statstelevisionens Facebooksida.

– Jag och min ansvariga utgivare står bakom det, säger hon till Samnytt om inlägget.

Så det är så ni resonerar, att vita personer inte kan drabbas av rasism?
– Om det inte är på grund av en religiös tillhörighet också.
Hur tänker du då?
– Det jag tänker är att i den akademiska världen klassas det som rasism ifall man blir utsatt för rasism på grund av sin ras eller religiösa tillhörighet.
Lina Abusagr vill därefter inte svara på fler frågor, till exempel om det bara är vissa religiösa grupper som kan drabbas av rasism.
– Men jag har svarat på din fråga, säger hon och lägger på luren.

Slöjaktivist

Lina Abusagr har studerat journalistik på Södertörns högskola. Under studietiden var hon en slöjaktivist som bland annat spelade in en Youtubefilm som propagerade för att kvinnor ska bära slöja.
– Vi kan konstatera att sjal är något religiöst och moderikt. Vi vill sätta sjalmode på kartan, säger hon bland annat i videon.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Vita människor kan inte drabbas av rasism. Det förklarar Sveriges Television Gävleborg för sina tittare i ett utspel på Facebook.
– Jag och min ansvariga utgivare står bakom det, förklarar statstelevisionens nyhetsreporter Lina Abusagr för Samnytt.

För två veckor sedan gjorde SVT Gävleborg en ”granskning om rasismen inom vården”. Flera personer på SVT:s Facebooksida påpekade att även svenskar utsätts för ett dåligt bemötande i vården, och några frågade sig om även det kan anses vara rasism om vårdpersonalen har utländsk bakgrund. Men det kan de alltså inte, enligt statstelevisionen.
”Vi rapporterar om människors upplevelser och människor med utländsk bakgrund har tolkningsföreträde vad gäller rasism, då det är ett fenomen som inte drabbar vita personer- de kan inte bli rasifierade”, skrev SVT:s redaktion som svar på Facebook.
tolkningsforetrade.jpg
Faksimil

Samnytt har pratat med Lina Abusagr, den nyhetsreporter på SVT som skrev inlägget på statstelevisionens Facebooksida.

– Jag och min ansvariga utgivare står bakom det, säger hon till Samnytt om inlägget.

Hur tänker du då?
– Det jag tänker är att i den akademiska världen klassas det som rasism ifall man blir utsatt för rasism på grund av sin ras eller religiösa tillhörighet.
Lina Abusagr vill därefter inte svara på fler frågor, till exempel om det bara är vissa religiösa grupper som kan drabbas av rasism.

Slöjaktivist

Lina Abusagr har studerat journalistik på Södertörns högskola. Under studietiden var hon en slöjaktivist som bland annat spelade in en Youtubefilm som propagerade för att kvinnor ska bära slöja.
– Vi kan konstatera att sjal är något religiöst och moderikt. Vi vill sätta sjalmode på kartan, säger hon bland annat i videon.
Det är ju rasism i sig att säga så men det inser inte ens dessa demoraliserade vänstermänniskor. Om ras är en faktor som gör att man kan utsättas för rasism så gäller det väl alla raser, åt alla håll? VARFÖR skulle det inte göra det? Och VARFÖR skulle just vita vara undantaget?

Ibland talas det ju iaf om omvänd rasism(!!!) Men vafan skulle det vara? Antingen är det rasism eller inte. Används ordet "omvänd" för att förminska det om det sker mot vita, lite som att vita får tåla lite rasism, de får ju bara smaka på sin egen medicin.

Fö helt sjukt om detta i någon mån öht präntas in i svenskars medvetande. Förminskande och nedvärderande.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det med tolkarna är födjävligt.. Men sossarna är väll rädda för att få hit folk som kan påverka det orimliga som håller på i Sverige.

Det blir ändring när några politiker blir mördade eller våldtagna.

Tolkarna skulle säkert kunna jobba som tolkar även i Sverige och sossarna vill väl bara ha hit folk som garanterat är bidragsberoende röstboskap.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

tolkningsforetrade.jpg
Faksimil

Hur tänker du då?

Slöjaktivist

Den mest framträdande rasismen i vårt samhälle är den som riktas mot svenskar. I princip hela den nya, framväxande brottsligheten bär detta signum, svenskhatet. Därtill är judarna fruktansvärt ansatta. Var tidigare granne med en synagoga, saknar det. Vad de får utstå!! Ofattbart att det får passera.

Människor som denna Lina är för mig en gåta eftersom det inte verkar röra sig om dumhet i klassisk mening. Man måste aktivt arbeta in ett omvänt synsätt och göra våld på allt rationellt tänkande, vilket borde kräva en del tankeverksamhet.

Jag har varit inne på det innan. Det är ingen fara att vara "dum", eller under genomsnittligt begåvad rent intellektuellt. Det är när begåvade människor tillägnar sig idiotiska tankemönster det blir farligt vilket kräver en inte obetydlig aktiv handling. Egentligen en ganska lång process att vända ett fungerande medvetande totalt. Tänk att hjärntvätta sig till idioti. Delvis kan jag förstå varför man gör det, i sin kontext, men jag har ännu inte förstått vad det är som får dessa att så totalt pissa på alla sina inneboende kvaliteter och i förlängningen sitt existentiella värde som individ. Feghet lär vara en stark komponent. De kan t o m vända det till något "gott" att negligera utrotandet av hela folkgrupper, för att dessa är kristna!

Orwell greppade det. Alla borde läsa Orwell. Trots att han politiskt stod till vänster kunde han ändå se vad för en abomination den ideologi han var anhängare av kunde utvecklas till. Nu är vi där. För att tråka feminazibibliotikarien fick de gräva fram böckerna ur ett förråd, en senast utlånad -79. Ni kommer känna igen allt vid första läsningen.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Människor som denna Lina är för mig en gåta eftersom det inte verkar röra sig om dumhet i klassisk mening. Man måste aktivt arbeta in ett omvänt synsätt och göra våld på allt rationellt tänkande, vilket borde kräva en del tankeverksamhet.
Eller kanske tvärtom?
Krävs ingen tankeverksamhet alls. Går man i dagis, skola och univeristet idag så är det bilden som man får. Läser man dessutom gammelmedia så är bilden fullbordat. Helst ska man inte ägna en endaste sekund till egen tankeverksamhet.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Min uppfattning är vi Sverige överhuvudtaget inte skulle skickat några soldater till Afghanistan.
Precis som jag inte fattar varför vi har soldater i Mali.
Jag har rest genom Afghanistan 1978 med buss och minibuss Herat Kandahar- Kabul och österut till Landi Kotal.
Och tillbaka tillsammans med min flickvän, Kabul, Mazar-e Sharif, Maimana, Bala Murghab, Herat och vidare till Iran. Med buss, Minibuss och rysk militärlastbil rakt genom terrängen. För det fanns ingen väg från Maimana till Bala Murghab.
Vi blev mycket väl bemötta av lokalbefolkningen. Vi kom ju från Sverige. Ett neutralt land.
Inte från tex UK som försökt erövra Afghanistan.

Vad tror ni på SH ? Blir svenskar som reser genom Afghanistan väl bemötta idag ?
Har Sveriges deltagande i USAs krig mot Afghanistan gjort det bättre för Sverige ?
Hur var flykting strömmen från Afghanistan till Europa innan USA anföll 2001 ?
Och hur blev den efter 2001 ?
Och har USAs krig mot Afghanistan gjort livet bättre för Afghanerna ?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Eller kanske tvärtom?
Krävs ingen tankeverksamhet alls. Går man i dagis, skola och univeristet idag så är det bilden som man får. Läser man dessutom gammelmedia så är bilden fullbordat. Helst ska man inte ägna en endaste sekund till egen tankeverksamhet.
Ruggigt. Jag kan förstås överskatta wokeisterna. Avkomman är 90-talist. Skärpt, ambitiös, framåt och skönt fri från det mesta av fluffet jag så ofta hör från jämnåriga, men en och annan gång kommer den där blanka uppsynen följd av nån floskel. Gissar att det är svårt att värja sig helt. Betydligt skarpare i huvudet än jag men jag vinner (emellanåt) på att jag nördat ner mig mer.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tolkarna skulle säkert kunna jobba som tolkar även i Sverige och sossarna vill väl bara ha hit folk som garanterat är bidragsberoende röstboskap.
Kan nog bli farligt för dem, eller tänker jag fel?

Sveriges vara eller icke i Afg, så har vi nyttjat tolkarna och därigenom bidragit till att de har en dödligt hotfull situation.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Eller kanske tvärtom?

Nja, ända fram till universitet handlar det om korvstoppningskunskaper sedan i slutet av utbildningen ska eleven börja tänka själv men det är inte alla som klarar av det steget utan fastnar i en pragmatisk läsebokskunskap.
Kanske inte så konstigt heller att många har svårt att släppa tankarna fria när dom aldrig vare sig behövt eller ens fått lov att göra det.
Och de som går vidare till någon forskarutbildning måste kunna tänka egna tankar.

Dessvärre är det ju inte bara ungdomar utan många vuxna som med hull och hår sväljer vad andra säger åt dom att tänka. På internet är dom ju oftast i majoritet.
Och andra sidan så är det inte vara vänsterextremisterna utan det gäller även andra grupperingar som tex SD-svansen. Det syns ju så tydligt hur dom allihop blivit matade från samma skål med vad dom ska tycka.

Bifogat

• 51704648_1040987122754966_3089718130356781056_n.jpg
    51704648_1040987122754966_3089718130356781056_n.jpg
    57.8 KB · Visningar: 6
  • 53295595_10161713868895604_7192890139880718336_n.jpg
    53295595_10161713868895604_7192890139880718336_n.jpg
    10.8 KB · Visningar: 6
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Kan nog bli farligt för dem, eller tänker jag fel?

Sveriges vara eller icke i Afg, så har vi nyttjat tolkarna och därigenom bidragit till att de har en dödligt hotfull situation.

Det sägs ju att dom är hotade i sitt hemland pga det jobb dom gjort och det kan jag tänka mig i en ociviliserad värld men varför skulle en tolk boende i Sverige leva farligt?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det sägs ju att dom är hotade i sitt hemland pga det jobb dom gjort och det kan jag tänka mig i en ociviliserad värld men varför skulle en tolk boende i Sverige leva farligt?
Pga klientelet som kommer, de illdådare som gömmer sig i migrationsströmmarna. Lägg därtill klaner med hämnd på hämnd på hämnd.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA