Sverige idag..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Pga klientelet som kommer, de illdådare som gömmer sig i migrationsströmmarna. Lägg därtill klaner med hämnd på hämnd på hämnd.

Jag tror inte det är nåt problem. Det har ju inte varit några större problem för värre motståndare än så. Och det finns väl betydligt intressantare måltavlor än tolkar för de som vill hämnas. Just "tolkandet" måste ändå ses som lindrigt och dessutom borde dom vara svåra att hitta.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag tror inte det är nåt problem. Det har ju inte varit några större problem för värre motståndare än så. Och det finns väl betydligt intressantare måltavlor än tolkar för de som vill hämnas. Just "tolkandet" måste ändå ses som lindrigt och dessutom borde dom vara svåra att hitta.
Du kan ha rätt men de blir ju synliga om de tolkar här. Rätt vad det är sitter det en av förövarna där. Tänker unte underskatta djungeltrummorna. Hade förvisso inte tänkt klart när jag reagerade. Inte färdig nu heller. Jag lutar åt att det är den grupp som är absolut rimligt att välkomna. De har ju redan CV på att deras mål är att samverka och passa in, jämte asylskäl för ett reellt hot.

Sluta (inte) ifrågasätta mig! Kjengckt

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Nja, ända fram till universitet handlar det om korvstoppningskunskaper sedan i slutet av utbildningen ska eleven börja tänka själv men det är inte alla som klarar av det steget utan fastnar i en pragmatisk läsebokskunskap.
Kanske inte så konstigt heller att många har svårt att släppa tankarna fria när dom aldrig vare sig behövt eller ens fått lov att göra det.
Och de som går vidare till någon forskarutbildning måste kunna tänka egna tankar.

Dessvärre är det ju inte bara ungdomar utan många vuxna som med hull och hår sväljer vad andra säger åt dom att tänka. På internet är dom ju oftast i majoritet.
Och andra sidan så är det inte vara vänsterextremisterna utan det gäller även andra grupperingar som tex SD-svansen. Det syns ju så tydligt hur dom allihop blivit matade från samma skål med vad dom ska tycka.
Absolut.
Jag raljerar lite sas...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Sedan har vi frågan om slutförvaret vara eller ej.

Regeringen måste bifalla bygget av slutförvaring av kärnkraft avfall senast i slutet nu på augusti..

Görs inte detta så måste kärnkraft företagen omedelbart börja planera för samtliga reaktorer nedstängning för gott om 2 år.

Hur blir det då med ström här nere i söder när nortwolt o järnmalm satsningarna tillsammans med Googles o Facebook setverhallar gör slut på vattenkraft överskottet.

Bara Facebook nyast tänkta serverhall slukar lika mycket energi som en småstad på ca 50-60, 000 personer med allt däromkring.

Det byggs 3 st.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Sedan har vi frågan om slutförvaret vara eller ej.

Regeringen måste bifalla bygget av slutförvaring av kärnkraft avfall senast i slutet nu på augusti..

Görs inte detta så måste kärnkraft företagen omedelbart börja planera för samtliga reaktorer nedstängning för gott om 2 år.

Hur blir det då med ström här nere i söder när nortwolt o järnmalm satsningarna tillsammans med Googles o Facebook setverhallar gör slut på vattenkraft överskottet.

Bara Facebook nyast tänkta serverhall slukar lika mycket energi som en småstad på ca 50-60, 000 personer med allt däromkring.

Det byggs 3 st.

Facebooks servrar ger dessutom bara några få arbetstillfällen och bolaget skattar i USA.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tänk på att försvara dina tillhörigheter, lämna dem inte ifrån dig

Helt plötsligt öppnade vi en värld av anarki. Fritt fram att våldta kvinnor som fryser till is.
Fritt fram att gå in ett gäng hem till hovrättens domare och nämndemän och bara bryskt bära med sig deras ägodelar. Kanske ligga med hans fru och dotter.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Tänk på att försvara dina tillhörigheter, lämna dem inte ifrån dig
Helt plötsligt öppnade vi en värld av anarki. Fritt fram att våldta kvinnor som fryser till is.
Fritt fram att gå in ett gäng hem till hovrättens domare och nämndemän och bara bryskt bära med sig deras ägodelar. Kanske ligga med hans fru och dotter.

Lärdomen är att man alltid som brottoffer ska eskalera det till fysiskt våld?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Microsoft bygger just nu tre komplex i Gävle/Sandviken-området. Får de betala samma elpris som du och jag? Jobbet kör nästan allt i egen regi med open source på interna servers och externa tjänster för kunder på svenska molnservers. Tyvärr är vi tvungna att köra Teams av nån jämra anledning.

Citat: "Dessutom uppskattas prisnivån av Microsoft!"

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
"Stopp min kropp"! .. lät det för ett tag sen.

Det måste väl vara upp till en själv att bestämma om man vill vaccinera sig, eller inte. Som om det här var pesten eller nåt. Jag är inte sjuk, visst har jag varit förkyld ett par gånger sedan förra julen, och med min träskalle kommer jag heller inte att bli sjukare än så, säger jag som proffessor i Tomas Dahlgren-biologi. Jag har levt i min kropp nu i mer än 50 år, och något jag bestämt lärt mig är att *jag gillar inte nålar* eller främmande ämnen.

Så snälla doktorn; om jag bryter nåt revben ge mig en alvedon eller två, bryter jag benet så gipsa mig, får jag cancer tar jag cellgifter, men tvinga mig inte att vaccinera mig mot något jag inte kommer att drabbas av. Så säger jag till sköterskan och doktorn, håll ert avstånd från mig för kommer ni nära med nålen så behövs inget mikroskop för att observera mitt självförsvar.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kan man införa ett "Kom inte nära mig" förbud för att kunna undvika anti-vaxers?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
"Stopp min kropp"! .. lät det för ett tag sen.

Det måste väl vara upp till en själv att bestämma om man vill vaccinera sig, eller inte. Som om det här var pesten eller nåt. Jag är inte sjuk, visst har jag varit förkyld ett par gånger sedan förra julen, och med min träskalle kommer jag heller inte att bli sjukare än så, säger jag som proffessor i Tomas Dahlgren-biologi. Jag har levt i min kropp nu i mer än 50 år, och något jag bestämt lärt mig är att *jag gillar inte nålar* eller främmande ämnen.

Så snälla doktorn; om jag bryter nåt revben ge mig en alvedon eller två, bryter jag benet så gipsa mig, får jag cancer tar jag cellgifter, men tvinga mig inte att vaccinera mig mot något jag inte kommer att drabbas av. Så säger jag till sköterskan och doktorn, håll ert avstånd från mig för kommer ni nära med nålen så behövs inget mikroskop för att observera mitt självförsvar.

Jag gillar heller inte nålar, ändå har jag varit blodgivare lika länge som jag varit motorcyklist. Jag har aldrig behövt blod men andra har haft nytta av det.

Coronapasset gör att jag kan lämna Sverige utan större problem. Men andra har nytta av det eftersom jag minskar risken att ta upp sjukhustid, vara borta från jobbet och belasta sjukförsäkringssystemet. Bra för de stackars skattebetalare som ogillar att betala skatt. :crash

Känns bra att göra saker som andra har mer nytta av. Särskilt när nålsticket är betydligt mindre besvär än att ge blod.
Men jag känner flera som anser att om inte jag har nytta eller ekonomisk vinst av det så avstår man...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Kan man införa ett "Kom inte nära mig" förbud för att kunna undvika anti-vaxers?

Jag kan förstå ovaccinerade som inte vill gå nära vaccinerade människor men menar du verkligen att du vaccinerat dig och du är rädd för att gå nära en ovaccinerad?

Kanske du kan lösa det hela själv genom att helt enkelt hålla avstånd till alla andra? För du måste väl ändå ha noterat att covid nu sprids som en löpeld bland vaccinerade som springer runt och tror sig vara odödliga eftersom de fått en spruta.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag kan förstå ovaccinerade som inte vill gå nära vaccinerade människor men menar du verkligen att du vaccinerat dig och du är rädd för att gå nära en ovaccinerad?

Kanske du kan lösa det hela själv genom att helt enkelt hålla avstånd till alla andra? För du måste väl ändå ha noterat att covid nu sprids som en löpeld bland vaccinerade som springer runt och tror sig vara odödliga eftersom de fått en spruta.
Vaccinet är ju inte 100%igt så risken att bli smittad finns ju tyvärr kvar (även om den är väsentligt lägre än utan vaccin).
Puckoexemplet är ju tantrafestivalen med att avstå trängsel och intim närvaro med okända.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Vaccinet är ju inte 100%igt så risken att bli smittad finns ju tyvärr kvar (även om den är väsentligt lägre än utan vaccin).
Puckoexemplet är ju tantrafestivalen med att avstå trängsel och intim närvaro med okända.
Jag har samma inställning! :tummenupp Om jag fortsätter som sedan förra våren så minskar risken både för mig och andra. Även om jag själv inte blir sjuk så kan jag föra smittan vidare.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Bifogat

• 51704648_1040987122754966_3089718130356781056_n.jpg
    51704648_1040987122754966_3089718130356781056_n.jpg
    57.8 KB · Visningar: 15
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION