Sverige idag..

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Absolut har du helt rätt i det du skriver gulsot tbc röda hund hepatit A, B, C osv osv.

Men dessa vaxin är frivilliga vill jag inte åka utomlands behöver jag inte ta dessa.

Inte heller barn vaxin är obligatoriska även om BVC gärna ringer soc om någon föräder vägrar att vaxinera barnet.

H5N1 vaxinet skulle alla i hela Sverige vaxinera med, inte jag o jag fick vad jag vet aldrig någon släng av detta.

Men jag vet folk som låg i mer än en vecka utslagna av vaxinet som då iprincip var obligatorisk pga grupptryck. Men jag är introvert o gillar inte grupper så det blev inget vaxin.

Är ju inte vaxierad mot arbetslöshet heller via något fack trots högt grupptryck jag vägrar att sponsra socialdemokrater.
Det är också frivilligt att gå på krogen, konsert, teater osv

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Vänstern är bra snurriga.
Jag tror han ligger på nivån att hjälpligt läsa innantill. Tänk 5-böckerna.

Betänk att denne pappfigur är framburen av en hel stab.
Ja och inte bara en hel stab.
Tänk också på att det finns vuxna människor som står där vid valurnan och uppenbarligen tycker att "han är en bra representant för mig, det jag tycker och står för" och sedan kryssar för sossarna och tror att allt ska bli mycket bättre helt magiskt redan nästkommande måndag.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Lite hårt kanske men kan fan inte sluta garva! :rofl
Vi har aldrig fått en trovärdig förklaring på kollapsen i början på hans första mandatperiod. Spårlöst borta i ca en månad. Dyker upp, svarar först inte på några frågor, därefter med enstaviga ord. Sen kom inhamrandet av SDhat med enkla sentenser, ca 3 inövade standardsvar.
Jag har all respekt och förståelse för vad som kan tillstöta i livet och jag hör och ser att det finns en påverkan på tal och intellekt, som f ö inte var högstående före denna händelse. Fler händelser har inträffat, mörkats eller/och förklarats bort. Dessa bortvaroperioder som får passera tack vare lojal media.

Han har, mig veterligen, inte en enda gång lyckats uttala det egna partinamnet rätt efter det. Lyssna gärna på hur han lät innan kollapsen, den som orkar.

Jag är tämligen säker på att något inträffat som en neurolog kan förklara.

Varför granskas inte detta? Det är ändå, (träffande nog), landets högsta höns.

Olämpligt, med avseende på ämbetet.

Montezumas hämnd (pfft) brukar inte ge dessa kvardröjande effekter.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Hur fasen kan ett rövarband på ca 40,000 talibaner ta över ett så enormt stort land som Afghanistan med 90,000,000 invånare på ett par veckor.

Har alla dom med jävlar Annamat lyckats ta sig till Europa inklusive Svedala?

Om 80,000 personer bestämmer sig att hoppa på dessa 40,000 talibaner utrotar ju Afghanistan dessa talibaner på 15 minuter.

Eller är beväpnade manliga afghaner sådana enorma fjantar/fittor att dom flyr så fort dom ser en taliban och lämnar kvinnor o barn kvar. Är det enbart kvinnor dessa eminenta afghaner vågar sig på?

Blir en väldigt intressant diskution i morgon mondag med jallal o akbar samt rami på jobbet. 3 mycket trevliga afghaner som äter fläsk?

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Och vi kommer nog att få se en hel del satir om läget idag, när allt är över... om det nån gång går över.

Moddlaren, du och jag tänker väldigt lika, ser jag. Med all respekt för allas åsikter och strategier så baseras mina slutsatser på det jag ser / inte ser (OBS inte läser), och det jag hör / inte hör. Jag är en praktisk man, tyvärr inte alltid den mest försiktige då jag ibland gjort förhastade beslut, men oftast har min instinkt och känslor fungerat till min fördel.

Om jag bortser från anekdotiska berättelser jag hört av bekanta om folk som dött, så finns det inget som övertygar mig om att COVID19 ens finns, annat än det vanliga hosta/snuva/kräksjuka vi normalt brukar få ibland. Dock var det trevligt att sjuka sig med delvis återbetald karensdag.

Moddlaren, det finns en annan teori, det är om nästan dom flesta afganska män var just talibaner.

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Är nivån låg borde det väl vara hur enkelt som helst att komma med något som höjer den?

Om något så blir väl de som håller denna tydligen låga nivå ännu tryggare i sin ståndpunkt och sina åsikter om det inte kommer något enkelt motargument trots den tydligen låga nivån. Borde ju vara plättlätt isf.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Sen kan man fråga sig hur lågt är lågt? Allt är relativt, livet består som bekant av en viss mängd dynamik. Kanske en tråd för just "lågnivå"? Så länge man har humor, och håller sig i avsedd tråd.

För att bryta spåret lite, ingen här som visste hur många varianter av same-språk som finns? Jag blev helt ställd:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Hur fasen kan ett rövarband på ca 40,000 talibaner ta över ett så enormt stort land som Afghanistan med 90,000,000 invånare på ett par veckor.

Har alla dom med jävlar Annamat lyckats ta sig till Europa inklusive Svedala?

Om 80,000 personer bestämmer sig att hoppa på dessa 40,000 talibaner utrotar ju Afghanistan dessa talibaner på 15 minuter.

Eller är beväpnade manliga afghaner sådana enorma fjantar/fittor att dom flyr så fort dom ser en taliban och lämnar kvinnor o barn kvar. Är det enbart kvinnor dessa eminenta afghaner vågar sig på?

Blir en väldigt intressant diskution i morgon mondag med jallal o akbar samt rami på jobbet. 3 mycket trevliga afghaner som äter fläsk?
Nu är ju befolkningen i Affe under 40 miljoner. https://sv.wikipedia.org/wiki/Afghanistan

Regeringsstyrkorna är cirka 300k. Talibanerna är cirka 200k. Lägg till att talibanerna har ett stort folkligt stöd utanför storstäderna. Regeringsstyrkorna vet inte vad de ska göra utan USAs stöd. Motivationen torde vara låg.

I Sverige kan vi se fram emot ett kompetensregn av afghanska raketforskare och tandläkare inom kort.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Sen kan man fråga sig hur lågt är lågt? Allt är relativt, livet består som bekant av en viss mängd dynamik. Kanske en tråd för just "lågnivå"? Så länge man har humor, och håller sig i avsedd tråd.

För att bryta spåret lite, ingen här som visste hur många varianter av same-språk som finns? Jag blev helt ställd:

Om du kollar var denna tråd ligger så ser du att det är Överflödiga Diskussioner. Där är det inte samma krav på "hög" nivå. Regler finns naturligtvis men det är inte den mest lästa tråden! :hihi

Vad gäller sameland så kan du styra framhjulet norrut och skaffa egen erfarenhet. Tyskar klarar att köra till Nordkapp på en 125cc med passagerare och en av våra medlemmar här på SportHoj kör moped ut i Europa så möjligheten finns. Diskutera bara inte samer och varg med folk du inte känner, det finns hat...
Nu är jag både Sörlänning och Sörmlänning så jag behöver inte ha egna åsikter. Men jag gillar Suovas och torkat renkött.
Samiska nyheter sänds i svensk, norsk och finsk TV. Nu bläddrar jag mest mellan kanaler så jag kan inte säga om det är väldans intressant för dig. Men i Finland har det varit textat på svenska.
En sommarpratare som kan vara intressant...

Vad som får diskuteras på SH
Diskussionsämnen ska röra sig inom forumkategoriernas innehåll. Allt annat är OT, och tas tas i de s.k. OT-forumen.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
På tal om Afghanistan så är det ju en aning spännande att Ann Linde i motsats till andra länder inte tycker att Sveriges ambassad i Kabul behöver utrymmas.

Kan ju bli en väldigt intressant debatt ifall svenska ambassadtjänstemän blir halalslaktade.
Skulle jag varit anställd på den ambassaden så skulle jag i alla fall redan ha checkat ut.

Inshallah....

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
På tal om Afghanistan så är det ju en aning spännande att Ann Linde i motsats till andra länder inte tycker att Sveriges ambassad i Kabul behöver utrymmas.

Kan ju bli en väldigt intressant debatt ifall svenska ambassadtjänstemän blir halalslaktade.
Skulle jag varit anställd på den ambassaden så skulle jag i alla fall redan ha checkat ut.

Inshallah....
Någon viskade i mitt öra och sa att hon ville att vi skulle vara kvar för att stå upp för feminism och kvinnors rättigheter. Talibanerna brukar ju vara enkla att diskutera sådana frågor med, över lite svensk fika i all sin enkelhet.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA