Sverige idag..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ambassaden evakueras i detta nu.

Kanske någon förklarade för Ann att de politiska konsekvenserna inte skulle bli nådiga ifall ambassadpersonal råkade ut för en olyckshändelse.

Jag tror "olyckshändelse" är det nya namnet för sådant numera, med tanke på tex polisen i Göteborg som råkade ut för en olyckshändelse.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kanske någon förklarade för Ann att de politiska konsekvenserna inte skulle bli nådiga ifall ambassadpersonal råkade ut för en olyckshändelse.

Jag tror "olyckshändelse" är det nya namnet för sådant numera, med tanke på tex polisen i Göteborg som råkade ut för en olyckshändelse.
"9/11-olyckan", eller hur var det hon sa, Romson?

Rättelse;

"11 septemberolyckorna" sa hon.

Last edited:

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Tyskar klarar att köra till Nordkapp på en 125cc med passagerare
Men då skulle ju jag klara av att köra min 230cc genom Polen till Tjeckien. Eller? Då måste det vara i Juli när det är riktig sommar igen.

Tackar för tips på samisk kultur, Badger. Jag har lyssnat lite på Radio Sapmi, och där jojkar dom mest, jag förstår inte vad dom säger men musiken är helt OK.

Sedan "Samer och varg", jag har ju väldigt liten erfarenhet av båda, men jag tycker dom är fascinerande hur som helst. Samer, vargar, älgar, .. björnar, dock renar verkar vara som stora får bara. Jag ska åka på långtripp nån gång upp till Lappland och kolla på samerna, renar och viltlivet i övrigt. Samerna är ju för oss som Amerikas indianer.

Om Talibanerna: Vore inte en bra början för Afganistans nya regering att låta Talibanerna öppna en ambassad här i Stockholm? Kanske bredvid Amerikanska eller Rysska ambasaden? Eller nånstans mellan de två? Jag är tämligen säker på att vi inte har ett jäkla smack att lära av dom, men om dom nu ponerar ett nytt hot mot västvärlden så är det alltid bra att hålla dom nära sig, åtminstonne informationsmässigt. Det finns säkert många feminister som gärna skulle söka jobb på Talibanska ambassaden, ur kultursyfte. Eller?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Men då skulle ju jag klara av att köra min 230cc genom Polen till Tjeckien. Eller? Då måste det vara i Juli när det är riktig sommar igen.

Tackar för tips på samisk kultur, Badger. Jag har lyssnat lite på Radio Sapmi, och där jojkar dom mest, jag förstår inte vad dom säger men musiken är helt OK.

Sedan "Samer och varg", jag har ju väldigt liten erfarenhet av båda, men jag tycker dom är fascinerande hur som helst. Samer, vargar, älgar, .. björnar, dock renar verkar vara som stora får bara. Jag ska åka på långtripp nån gång upp till Lappland och kolla på samerna, renar och viltlivet i övrigt. Samerna är ju för oss som Amerikas indianer.

Om Talibanerna: Vore inte en bra början för Afganistans nya regering att låta Talibanerna öppna en ambassad här i Stockholm? Kanske bredvid Amerikanska eller Rysska ambasaden? Eller nånstans mellan de två? Jag är tämligen säker på att vi inte har ett jäkla smack att lära av dom, men om dom nu ponerar ett nytt hot mot västvärlden så är det alltid bra att hålla dom nära sig, åtminstonne informationsmässigt. Det finns säkert många feminister som gärna skulle söka jobb på Talibanska ambassaden, ur kultursyfte. Eller?
Visst går det att köra långt även utan massor med kubik. Tar du Nynäshamn till Gdansk så missar du visserligen massor med mil på småvägar till södra delarna av vårt land. Men du "sparar" några mil av trötthet. Nu var det några år sedan men då var det en gammal Gotlandsfärja. Inte mycket att göra om man inte gillar att supa. Men majoriteten av våra medresenärer var polacker som verkade trivas. :tungan

Se bara till att tränat lite innan så det inte blir första långresan.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Låter som att du är en aningen mer solidarisk persnonliget än jag, Badger. Det är bra att det finns olika personligheter. Dessvärre får jag inte ge blod då jag fick cellgifter i början av 2003, jag anses således förgiftad. Under behandlingen försvann mer och mer av mina kärl, till slut tvingade jag dom att leta på benen och andra ställe för att jag höll på att förvandlas till en nåldyna av alla stick. Hur som helst, ingan fler nålar i mig, om det inte är absolut nödvändigt för MIN överlevnad.

Ekonomi och skatter har jag inga direkta meningar om annat än att det finns utbildade ekonomer som arbetar heltid med att 'fördela guldet så rättvist möjligt'.

Sen kan man faktiskt bära smitta när man är vaccinerad, viruse lever ju kvar på döda som levande ytor en läng tid. Finns inget som säger att ifall jag är vaccinerad så får jag umgås, resa, festa och leva lajban. Jag måste fortfarande hålla avstånd till folk för att jag vet ju inte vem som är eller inte är vaccinerad / mottaglig.

Min Camilla vaccinerade sig för två veckor sedan av sociala skäl, dvs grupptrycket från jobbet, nu är hon på mig att också göra det, dessvärre med totalt motsatt effekt då jag inte vuxit ur trotsåldern ännu. Något jag lärt mig av grupptryck är att trycka tillbaka dubbelt så hårt. Grupptryck, och tryck av all sort är för mig som ett spel - det ska neutraliseras.
Du får inte vaccinet i ett blodkärl utan i en muskel, om du har någon.
Gå nu och vaccinera dig din egoistiska fxn.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Du får inte vaccinet i ett blodkärl utan i en muskel, om du har någon.
Gå nu och vaccinera dig din egoistiska fxn.

Kan du förklara resonemanget till varför det är egoistiskt att inte vaccinera sig?

Det är väl helt uppenbart att vaccinerade sprider minst lika mycket smitta som ovaccinerade så det kan ju inte handla om smittspridningen.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Kan du förklara resonemanget till varför det är egoistiskt att inte vaccinera sig?
(Lycka till med denna diskurs...)

För att andra som tagit vaccinet kan bli smittade. De vill kunna leva livet utan att give a fuck men de som inte vaccinerar sig förstör det på något sätt. Det är en känsla med därtill känslostyrda manifestationer, rationellt/logiskt/rimligt eller ej spelar ingen roll.

Givet då såklart att det är samma människor som tar vaccinet mot säsongsinfluensa varje år som nu tycker det är egoistiskt att inte vaccinera sig mot covid, de är ju inga hycklare. Antingen är det egoistiskt i båda fallen att avstå eller inget.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
...Det är väl helt uppenbart att vaccinerade sprider minst lika mycket smitta som ovaccinerade så det kan ju inte handla om smittspridningen.
Nja, det är väl knappast uppenbart att vaccinerade sprider minst lika mycket smita som ovaccinerade.
Eller har jag missat något?
Var får du den statistiken ifrån?
Helt klart är att delta smittar även vaccinerade men "minst lika mycket" tror jag du får svårt att bevisa?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81

Det är väl helt uppenbart att vaccinerade sprider minst lika mycket smitta som ovaccinerade så det kan ju inte handla om smittspridningen.
Då jag dagligen ser hur vårdpersonalen på IVA sliter i dubbelpass, extra pass och dubbla extrapass för att klara livet och eller minimera lidandet för covid-patienter så kan jag inte annat än tycka att det är för jävligt att folk inte gör vad de kan för att minska antalet svårt sjuka.
De som behöver IVA eller annan avancerad vård får stå tillbaka, cancerpatienter får inte sina operationer och svårt skadade i olyckor får behandlas så gott det går på andra avdelningar.
Ni som inte vaccinerar er hoppas jag inte heller förväntar er avancerad vård när ni blir sjuka eller råkar ut för en olycka, för troligen är personalen upptagen med att rädda livet på en covidpatient, anatgligen en som åkte till Spanien på semester eller gick på tantrakurs ovaccinerad.
Så, gå och vaccinera er eller stanna hemma och klara er själva när ni blir smittade.
Och är ni så in i helvete ointelligenta så ni tror på alla rövarhistorier om faror, chip och magnetism och skit så tycker jag faktiskt lite synd om er.
Shoot me!

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Gundj har rätt, jag är en egoist, faktiskt på flera sätt. Det förnekar jag inte. Dock inte när det gäller vaccinet, jag är helt enkelt bara en slags 'icke troende'. Jag ser ingen anledning eller logik i att ta det. Jag har haft nästan två år på mig att smittas och bli sjuk, men det har inte hänt.

Jag förstår och respekterar att folk har sina teorier och förmodligen också goda skäl att vaccinera sig. Men jag har inget behov, och det är ju min kropp, jag måste få bestämma om den.

Att läggas in på IVA är heller inget alternativ för mig. Jag vill inte ligga där, det känns äckligt, jag gillar inte lukterna, dom vita lakanen på dom där rör-sängarna. Jag ligger hellre hemma sjuk och hostar halsen av mig. Om nån vill lägga mig på IVA kommer jag göra motstånd och springa därifrån.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Då jag dagligen ser hur vårdpersonalen på IVA sliter i dubbelpass,
Det låter intressant. Var har du sett detta? Jobbar du som doktor? Vill du utveckla infon lite mer, kanske jag ändrar min uppfattning.

Gundj, det handlar inte om konspirationer och foliehattsteorier och science fiction. Jag vill bara inte ha en spruta i mig som jag anser jag inte behöver. Sen gör väl dom där bieffekt-skräckisarna sitt också, men det är sekundärt.

Det är väl inte värre än att jag inte vill vaxa mig mot TBE? Och då är jag ute i naturen och joggar ibland. Och jo, jag är dum i huvet också på mer än ett sätt. Men så länge jag inte är allt för farlig för min omgivning så kan jag väl få gå fritt på gatorna? Jag lyckades ju få ett körkort, och sen mitt A-kort också. Totalt livsfarlig för dig är jag inte.

Sen vill jag också tillägga att verkligen inte gillar sjukhus. Jag är på gränsen till livrädd och jag vill inte ligga där. Jag mår illa av lukterna, av maten, av nålarna och allting där. Jag skulle nog hellre dö än att ligga inne.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Då jag dagligen ser hur vårdpersonalen på IVA sliter i dubbelpass, extra pass och dubbla extrapass för att klara livet och eller minimera lidandet för covid-patienter så kan jag inte annat än tycka att det är för jävligt att folk inte gör vad de kan för att minska antalet svårt sjuka.
De som behöver IVA eller annan avancerad vård får stå tillbaka, cancerpatienter får inte sina operationer och svårt skadade i olyckor får behandlas så gott det går på andra avdelningar.
Är IVA-avdelningen full? Har du koll på fördelningen beläggningsmässigt, dvs hur många av platserna upptas av covidpatienter?

Nedskärningarna inom vården med minskning av antalet vårdplatser började långt innan covid kom in i bilden.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Gundj har rätt, jag är en egoist, faktiskt på flera sätt.
Det är vi alla. Det är grunden i vårt handlande.
Ger jag bort pengar till välgörenhet så gör jag det för att det känns bättre att ge bort pengarna än att behålla dem, det ligger i mitt egenintresse att ge bort dem(vid just det tillfället iaf).

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Ja, titta där kom det lite siffror också. Jag trodde heller inte att läget var så allvarligt som myndigheterna vill få oss att tro.

Gundj behöver inte vara så orolig.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...