Har du gjort ett PCR-test, så att du VET att du inte är en asymptomatisk smittspridare och lallar på som en slags svensk version av Typhoid Mary? Med klassificeringen samhällsfarlig smitta är dina rättigheter begränsade.
Nej, men jag testade mig faktiskt (tops i näsan) en gång i våras och en till gång i somras, båda negatvit. Men det var mest på skoj för att Camilla ville att vi skulle testa oss. Det finns gott om dokumentation om dessa tester och hur opålitliga dom är så jag tar allt med en nypa salt. Hur som helst är jag inte sjuk, om jag nu bär på nån smitta så får den som är rädd om sig akta sig för mig. Jag har ingen avsikt att låta mig vaccineras i nuläget då jag inte verkar påverkas av coronaviruset som tydligen härjar bland oss, samt att jag verkligen inte gillar nålar.
Den 'reklam', rättare sagt propaganda med gråtande vårdpersonal mitt i plytet på mig när jag försöker titta på ett roligt youtubeklipp får mig att må illa, och således tar jag extra avstånd från sådan gråt-smörja. Har staten dragit in på vårdplatser utan att fråga mig får dom hålla med dom platser som finns, beklagar. Hoppas snålheten lönar sig lite grann.
Vad jag mest är nyfiken på idag är hur dödligheten blir för 5-årsperioden, eller decenniet, då menar jag total dödlighet. Vänta och jämför, sen har vi ju siffrorna framför oss. Det är slöseri med energi att spekulera idag då mesta infon verkar vara framtagen icke-objektivt, det finns för många intressen inblandat vilket gör i princip all info invalid.
Om någon från en annan planet skulle landa på min balkong och fråga "Varför bär folk munskydd? Vad händer i samhället?" , skulle jag ärligt svara "Jag vet inte, det är tydligen några som tror det finns en farlig smitta bland oss, inget jag sett dessvärre."
Och så denna överdrivna rapportering i media om "antal döda av corona idag" gör mig fysiskt illamående och jag måste byta kanal på radion. Håll gärna smörjan till en gång i veckan, då har man åtminstonne något att se fram emot. Hela denna cirkus gör att jag inte kan se allvaret i situationen och stänger av.
Av artighet håller jag avstånd i affären, av respekt tar jag inte folk i handen eller kramas, av artighet lyssnar jag på anekdoter och diverse snyftisar om folk som "dött av corona". Trots att ingen jag känner dött av det, och då känner jag en lagom bred skara, inklusivet folk över 80 år gamla.
Hysterin har pågått i snart två år, borde inte alla 'mottagliga' vara döda redan? Klurig smitta det här, eller hur