"Coronautbrottet på tantrafestivalen i Molkom växer.Vaccinet är ju inte 100%igt så risken att bli smittad finns ju tyvärr kvar (även om den är väsentligt lägre än utan vaccin).
Puckoexemplet är ju tantrafestivalen med att avstå trängsel och intim närvaro med okända.
"Coronautbrottet på tantrafestivalen i Molkom växer.
Arrangören kände till att två deltagare smittats, men informerade varken andra deltagare eller Region Värmland.
– Så länge vi kände att vi hade situationen under kontroll såg vi inte någon anledning till att avblåsa eventet, säger Malin Wik på Ängsbacka till P4 Värmland."
Citerat från ingressen till en artikel i Aftonbladet.
Jaha? Ni kände att ni hade kontroll. Ja men då så, då är ju allt ok. ? Det viktigaste är känslan av kontroll inte att verkligheten har en annan inriktning. Snälla Malin Wik, tänk ett varv till.
Låter som att du är en aningen mer solidarisk persnonliget än jag, Badger. Det är bra att det finns olika personligheter. Dessvärre får jag inte ge blod då jag fick cellgifter i början av 2003, jag anses således förgiftad. Under behandlingen försvann mer och mer av mina kärl, till slut tvingade jag dom att leta på benen och andra ställe för att jag höll på att förvandlas till en nåldyna av alla stick. Hur som helst, ingan fler nålar i mig, om det inte är absolut nödvändigt för MIN överlevnad.gillar heller inte nålar, ändå har jag varit blodgivare lika länge som jag varit motorcyklist.
Grovt framkallade av fara för annan skulle jag rubricera det som. Alternativt försök till misshandel. Då det gäller en smitta som är samhällsfarlig och anmälningspliktig anser jag att någon form av repressalie är tillämplig.Det där borde jämföras med misshandel, 1 månad bakom galler skulle kanske få fler att tänka klart innan dom känner efter.
Absolut har du helt rätt i det du skriver gulsot tbc röda hund hepatit A, B, C osv osv.Enligt min mening är tvångsvaccinering fel, men jag ser inget problem med att diverse näringsidkare i samma anda vägrar att släppa in ovaccinerade. Det är ju fritt att välja.
Att vaccinera sig mot olika saker har varit ett krav för resor till alla möjliga platser i väldigt många år.
Jag tar egna beslut men förstår att när jag inte är självförsörjande och lever ensam i vildmarken så måste jag anpassa mig till andra. Trotsåldern har jag lämnat, lärt mig att det drabbar mig själv värst.Låter som att du är en aningen mer solidarisk persnonliget än jag, Badger. Det är bra att det finns olika personligheter. Dessvärre får jag inte ge blod då jag fick cellgifter i början av 2003, jag anses således förgiftad. Under behandlingen försvann mer och mer av mina kärl, till slut tvingade jag dom att leta på benen och andra ställe för att jag höll på att förvandlas till en nåldyna av alla stick. Hur som helst, ingan fler nålar i mig, om det inte är absolut nödvändigt för MIN överlevnad.
Ekonomi och skatter har jag inga direkta meningar om annat än att det finns utbildade ekonomer som arbetar heltid med att 'fördela guldet så rättvist möjligt'.
Sen kan man faktiskt bära smitta när man är vaccinerad, viruse lever ju kvar på döda som levande ytor en läng tid. Finns inget som säger att ifall jag är vaccinerad så får jag umgås, resa, festa och leva lajban. Jag måste fortfarande hålla avstånd till folk för att jag vet ju inte vem som är eller inte är vaccinerad / mottaglig.
Min Camilla vaccinerade sig för två veckor sedan av sociala skäl, dvs grupptrycket från jobbet, nu är hon på mig att också göra det, dessvärre med totalt motsatt effekt då jag inte vuxit ur trotsåldern ännu. Något jag lärt mig av grupptryck är att trycka tillbaka dubbelt så hårt. Grupptryck, och tryck av all sort är för mig som ett spel - det ska neutraliseras.
Vaccinet är ju inte 100%igt så risken att bli smittad finns ju tyvärr kvar (även om den är väsentligt lägre än utan vaccin).
Puckoexemplet är ju tantrafestivalen med att avstå trängsel och intim närvaro med okända.
Jag har samma inställning! Om jag fortsätter som sedan förra våren så minskar risken både för mig och andra. Även om jag själv inte blir sjuk så kan jag föra smittan vidare.
Grovt framkallade av fara för annan skulle jag rubricera det som. Alternativt försök till misshandel. Då det gäller en smitta som är samhällsfarlig och anmälningspliktig anser jag att någon form av repressalie är tillämplig.
Likgiltighetsuppsåt föreligger hur som helst.
Skulle det inte kunna bli ett brott, vilket jag inte tror en eventuell anmälan resulterar i, så hoppas jag på en grundläggande revision från Skatteverket på de senaste fem åren. Det kan vara illa nog.
Enligt min mening är tvångsvaccinering fel, men jag ser inget problem med att diverse näringsidkare i samma anda vägrar att släppa in ovaccinerade. Det är ju fritt att välja.
Att vaccinera sig mot olika saker har varit ett krav för resor till alla möjliga platser i väldigt många år.
Nu vet jag att på våran avdelning med 230 arbetande o 240 tjänstemän så är vi som inte vaxin erat oss o inte känner efter så mycket dom som har överlägset minst frånvaro.Kan en arbetsgivare lagligt sparka någon för att inte ta vaccin?
Rent ekonomiskt förstår jag att arbetsgivare vill att anställda tar vaccinet eftersom siffror tydligt pekar på längre frånvaro, större chans till sjukhusvistelse och större chans att dö för ovaccinerade.
Tycker inte heller vaccination skall vara tvingande men tycker också att man får ta konsekvensen av sitt val.
Man får välja kunder så länge det inte är på grund av kön, religion eller etnisk tillhörighet. Jag tror att baconätande riskerar att hamna i den gruppen. Vaccinvägran gör det inte.Ja, kanske man skulle börja vägra släppa in kunder i sin butik ifall de vägrar äta en bit bacon.
Det är ju frivilligt att välja liksom.
Det här med när de "kavlade upp", politiker och kändisar. Vad var det i sprutan, vaccin eller B12?Det skulle iofs även innebära att hela regeringen och stora delar av FoHM skulle få skaka galler.
Inte mig emot men knappast troligt att regeringen öppnar för den möjligheten.
Man får välja kunder så länge det inte är på grund av kön, religion eller etnisk tillhörighet. Jag tror att baconätande riskerar att hamna i den gruppen. Vaccinvägran gör det inte.
Det här med när de "kavlade upp", politiker och kändisar. Vad var det i sprutan, vaccin eller B12?
Det är bara väldigt lätt att spela upp en liten pjäs med lättläst manus, (av nödvändighet mtp t ex statsministern).Ibland undrar man ju men man ska nog inte tro på konspirationer där det kan förklaras med ignorans.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|