Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Skitlätt att förstå, forska gärna, men presentera inte fakta - om du nu inte råkat jobba på BRÅ och förmodligen av misstag lagt upp "RAPPORT 2005:17" - för någon nyare sådan rapport lär vi inte få se. Den rapporten presenterar ingen statistik online utan kan bara laddas hem som PDF.
Senaste nytt från Tysklands största tidning, Bild

Men så farligt är det inte enligt Brå

Kanske dags ändra lagen i Sverige ? för det här ser inte bra ut !
Citat:
In addition, Sweden has the highest rate of rape in Europe. In 2013, according to the Swedish National Council for Crime Prevention (Brå), there were 63 rape cases per 100,000 population reported to the Swedish police.
According to rape crisis advocates in Sweden, 1 out of 3 Swedish women have been sexually assaulted by the time they leave their teens. During the first half of 2013, more than 1,000 Swedish women reported being raped by Muslim immigrants in the Stockholm; over 300 of those were under the age of 15.
slut citat
 
Last edited:

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Allas vår regimtrogna kan snart avvara lite av sin mycket dyrbara tid till att förklara och lugna oss alla med mycket tydliga one-liners och till slut en referens till en mycket trovärdig och framförallt oberoende och elitistiskt ackrediterad källa. Föredraget med bakgrund i t.ex. SSU.
Men för att stilla klimatet här fram till dess vill jag säga att de negativt tyngda länkar och referenser som postats ovan saknar justering för ökad anmälningsbenägenhet, socioekonomiska faktorer och är till delar från utlandet. Ja, vad vet en tysk liksom. Ignorera tills korrekt information kommer inom kort.
 
Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
I listan över samtliga internetanvändare (8+ år), så är det följande sociala medier som använts mest det senaste året:

1. Youtube (81%)
2. Facebook (71%)
3. Instagram (64%)
4. Snapchat (38%)
5. Linkedin (25%)
6. Flashback (24%)
7. Pinterest (22%)
8. Tiktok (19%)
9. Twitter (19%)
10. Reddit (14%)
11. Twitch (10%)
12. Familjeliv (6%)
13. Clubhouse (2%)
14. Houseparty (2%)
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
I listan över samtliga internetanvändare (8+ år), så är det följande sociala medier som använts mest det senaste året:

1. Youtube (81%)
2. Facebook (71%)
3. Instagram (64%)
4. Snapchat (38%)
5. Linkedin (25%)
6. Flashback (24%)
7. Pinterest (22%)
8. Tiktok (19%)
9. Twitter (19%)
10. Reddit (14%)
11. Twitch (10%)
12. Familjeliv (6%)
13. Clubhouse (2%)
14. Houseparty (2%)
Jag använder bara 6 av dem och vill knappast kalla mitt sätt att använda Youtube speciellt socialt.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag använder 4ra? Meki


SVT har utsett vem som får äran att bli årets julvärd. Det blir tv-kocken Tareq Taylor som kommer att hålla tv-tittarna sällskap på julafton.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Allas vår regimtrogna kan snart avvara lite av sin mycket dyrbara tid till att förklara och lugna oss alla med mycket tydliga one-liners och till slut en referens till en mycket trovärdig och framförallt oberoende och elitistiskt ackrediterad källa. Föredraget med bakgrund i t.ex. SSU.
Men för att stilla klimatet här fram till dess vill jag säga att de negativt tyngda länkar och referenser som postats ovan saknar justering för ökad anmälningsbenägenhet, socioekonomiska faktorer och är till delar från utlandet. Ja, vad vet en tysk liksom. Ignorera tills korrekt information kommer inom kort.
Gick ju fort. Slump å ena sidan, otur å andra.

seså, alla kan känna sig trygga igen. (Ingen parodi)
 

Bifogat

  • 50555F56-760B-487E-ADF6-F2EC71DAF75D.jpeg
    50555F56-760B-487E-ADF6-F2EC71DAF75D.jpeg
    84.4 KB · Visningar: 32

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Allas vår regimtrogna kan snart avvara lite av sin mycket dyrbara tid till att förklara och lugna oss alla med mycket tydliga one-liners och till slut en referens till en mycket trovärdig och framförallt oberoende och elitistiskt ackrediterad källa. Föredraget med bakgrund i t.ex. SSU.
Men för att stilla klimatet här fram till dess vill jag säga att de negativt tyngda länkar och referenser som postats ovan saknar justering för ökad anmälningsbenägenhet, socioekonomiska faktorer och är till delar från utlandet. Ja, vad vet en tysk liksom. Ignorera tills korrekt information kommer inom kort.

Det är väl bara att gå direkt till Karlstens hemsida och kolla vad vår regimtrogne tycker.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
"...kan ha med..." och "kan också handla om...".
Ja och det kan ha med/kan också handla om något helt annat än de ord du sedan lägger till.
Det kanske kan förklaras av x...Ja eller kanske inte. Kanske av något helt annat.

Ibland läser man orden "may lead to", "may contribute to" eller liknande tom i vetenskapliga artiklar. Jaha, "may" eller lika gärna "may not" brukar jag tänka då.
 

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Det är väl bara att gå direkt till Karlstens hemsida och kolla vad vår regimtrogne tycker.

Jo, men jag brukar undvika att läsa själv från något av vad de elitistiskt ackrediterade skriver. Jag kan ju missuppfatta huvudbudskapet eller solka ner det med mina fördomsfulla tankar på vägen.
Bättre att någon mer lämpad och utvald plockar essensen ur det och sedan vidarebefordrar det korrekt. Så att det blir rätt liksom.
 
Last edited:

Raderad medlem 51742

Guest
Det kanske borde startas ett forskningsprojekt som undersöker vad som utmärker den svenska slumpen jämfört med andra slumpar. Kan det exempelvis vara så att vi i Sverige har en särskilt stor förekomst av socioekonomisk slump eller att det sker en överrapportering av slump här jämfört med andra länder?
 

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Det kanske borde startas ett forskningsprojekt som undersöker vad som utmärker den svenska slumpen jämfört med andra slumpar. Kan det exempelvis vara så att vi i Sverige har en särskilt stor förekomst av socioekonomisk slump eller att det sker en överrapportering av slump här jämfört med andra länder?

Är det inte säkrast och bäst att vi bara tar till oss den förklaring som nu finns och inte gräver mer där?
Man vill ju inte skapa oro eller fiska i grumliga, bruna vatten.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Gick ju fort. Slump å ena sidan, otur å andra.

seså, alla kan känna sig trygga igen. (Ingen parodi)
Kan ju också bero på lagarna.
I Tyskland har du som åtalad rätt att närvara vid rättegången.
Men vill du inte slipper du.
Då kör man rättegången utan dig i Tyskland, åklagaren och brottsoffret lägger fram sin argumentation och rätten dömer.

I Sverige ställs rättegången in. De 1600-poliserna föreslår i sitt upprop att det ska bli straffbart att inte komma till en rättegång när man är åtalad.
Varför inte kolla lite på andra länder.
Men då måste man ju tala språket och det är det väl få som gör i Sverige utom engelska.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag kan i och för sig ge Manne lite rätt.
Tyskland har också haft en enorm invandring från främmande länder utan någon som helst koppling till Tyskland. Så att de inte skjuter ihjäl tio personer per dag där måste bero på något annat också.
Det är så klart flera delar i detta men att massinvandringen är huvudorsaken är ju helt uppenbart och omöjligt att förneka längre.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag kan i och för sig ge Manne lite rätt.
Tyskland har också haft en enorm invandring från främmande länder utan någon som helst koppling till Tyskland. Så att de inte skjuter ihjäl tio personer per dag där måste bero på något annat också.
Det är så klart flera delar i detta men att massinvandringen är huvudorsaken är ju helt uppenbart och omöjligt att förneka längre.
Men Manne skyllde ju på slump och otur, så ett tag till går det visst att förneka?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top